جمعه , 31 فروردین 1403 - 2:44 بعد از ظهر

روش جوشاندن شربت تریاک

شربت تریاک یا تنتور اپیوم، از جمله شربت‌های خوراکی به شمار می‌رود که برای کنترل اسهال و دردهای مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به وجود حجم زیاد مورفین در شربت تریاک، مصرف آن برای کنترل حرکات دستگاه گوارش، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بررسی ترکیبات موجود در شربت تریاک، نشان می‌دهد که در حالت کلی در این نوشیدنی تریاک، آب و الکل مشاهده می شود. موادی که در این داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند، باید کاملاً مرغوب باشند و با روشی مناسب، تمام ناخالصی‌های تریاک از آن جدا شوند. با توجه به ترکیبات موثری که در شربت تریاک وجود دارند، استفاده از آن شما را یاری می‌کند تا یک مسکن قوی برای رهایی از دردهای مختلف بتوانید مصرف کنید. بخشی از پزشکان، امروزه برای رفع دردهای مختلف، ترجیح می‌دهند که به تجویز شربت تریاک رو بیاورند. در واقع نوع ترکیبات شربت تریاک، مشابه هروئین، مورفین و متادون است. گاهی مواقع مصرف زیاد شربت اپیوم موجب سرخوشی و لذت زیاد برای افراد می‌شود. این شرایط کمک می‌‌کند که اضطراب فرد بیمار کمتر شده و دردهای او تسکین پیدا کنند.

در عین حال باید بدانید که در مصرف این داروی گیاهی، لازم است چند نکته کاربردی را مد نظر قرار دهید. دوز مصرفی شربت تریاک توسط پزشک تعیین می‌شود. عموماً این شربت خوراکی را به صورت روزانه و در چند مرتبه باید مصرف کنید. با توجه به حساسیت بسیار بالای میزان مصرف این شربت، توصیه می شود که حتماً موقع استفاده، از قطره چکانی که در بسته بندی موجود است کمک بگیرید.

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

با وجود این‌که مصرف شربت تریاک می‌تواند برای کنترل دردهای مزمن بسیار مناسب باشد، در مواقعی خاص ممکن است که عوارض زیادی برای مصرف کننده ایجاد کند. مصرف خودسرانه این شربت، بیش از دوز تعیین شده، عوارض زیادی را متوجه شما خواهد کرد. سعی کنید با تجویز پزشک و به میزان دقیق، شربت اپیوم را مصرف کنید.

در عین حال، جوشاندن شربت اپیوم موجب می‌شود که ترکیبات موجود در آن دچار تغییر شوند. از جمله مهم‌‌ترین مضرات و عوارض جوشاندن شربت تریاک، می‌توان به بروز سردرد و سرگیجه اشاره کرد. در کنار این موارد، بخش زیادی از افراد، موقع مصرف شربت تریاک جوشانده شده، با حالت تهوع مواجه می‌شوند. از دیگر عوارض جوشاندن شربت اپیوم می‌توان به کم اشتهایی و یبوست اشاره کرد. خارش بدن، اختلالات گوارشی و همچنین خشکی دهان را می‌توان از دیگر گزینه‌‌هایی دانست که با مصرف شربت اپیوم جوشانده شده، ممکن است با آن درگیر شوید.

با توجه به این موارد، سعی کنید حتماً با پزشک معالج مشورت کرده تا از ابتلا به این عوارض خود را دور نگه دارید.

طریقه جوشاندن شربت اپیوم

طریقه جوشاندن شربت اپیوم

شايد شما نهم تا به حال شنیده باشید که با جوشاندن شربت تریاک، می‌توان تاثیرگذاری آن را افزایش داد و عوارض آن را به میزان قابل توجهی کمتر کرد. با این حال باید بدانید هیچ منبع علمی معتبری این موضوع را تایید نکرده است. با جوشاندن شربت تریاک تمام ناخالصی‌های آن از بین می‌روند. در نتیجه از این شربت تنها تریاک باقی خواهد ماند. با توجه به این امر و با مصرف شربت جوشانده شده، تریاک در روده و پرزهای معده رسوب می کند. شرایطی که برای سلامتی فرد مصرف کننده، عوارض به مراتب بیشتری خواهد داشت. بعد از جوشاندن شربت اپیوم، تمام الکل و آبی که در آن وجود دارد، تبخیر خواهد شد. در عین حال آلکالوئیدی که در آن وجود دارد، باقی می‌ماند.

آلکالوئید موجود در شربت تریاک، بر سیستم عصبی و مغز تأثیر فراوان می‌گذارد. با بررسی بیشتر ترکیبات موجود در شربت اپیوم، متوجه می‌شویم که این داروی گیاهی، خاصیت اعتیاد زایی بسیار بالایی مثل تریاک دارد. ترکیب آب، الکل و تریاک، یک محصول با غلظت بالا و مورفین زیاد به وجود می آورد. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد شربت اپیوم، موجب ایجاد وابستگی شدید جسمی، روانی و ذهنی هم خواهد شد.

مجله اینترنتی سیب همواره تلاش کرده است تا اطلاعات کاملی در زمینه‌های مختلف به شما ارائه دهد. به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک، روی به مصرف شربت اپیوم نیاورید. باورهای غلط در این زمینه، متأسفانه موجب شده‌اند که بخش زیادی از افراد به صورت خودسر، به مصرف این شربت را انتخاب کنند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳