جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 1:12 قبل از ظهر

چیدمان ویترین مغازه بدلیجات [ایده برای مغازه بدلیجات]

کسب‌وکارهایی مانند مراکز فروش انواع بدلیجات کالاهای متعدد و ریزی دارند که باید در معرض دید مشتریان قرار گیرند. دکور مغازه علاوه بر مرتب کردن وسایل و بدلیجات مختلف باعث زیباتر دیده شدن فضای داخلی فروشگاه می‌شود. بنابراین در هنگام چیدمان ویترین مغازه بدلیجات باید برای جلب توجه مشتریان و مراجعه‌کنندگان اهمیت زیادی به سیستم نورپردازی موضعی داد.
تخمین هزینه‌های خرید مواد اولیه، نحوه استفاده از رنگ‌ها و مدت زمان اجرای پروژه از جمله نکات مهم در اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه بدلیجات هستند. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب شما را با اصول طراحی چینش مغازه بدلیجات فروشی آشنا می‌کنیم.

دکوراسیون مغازه بدلیجات فروشی

دکوراسیون مغازه بدلیجات فروشی

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب سبک طراحی بدلیجات فروشی توجه به میزان ابعاد و متراژ مغازه است. هر چقدر فضای فروشگاه بزرگتر باشد، امکان اجرای دکوراسیون وسیع‌تر و متنوع‌تر بیشتر است.
نوع متریال مورد استفاده در ساخت ویترین مغازه بدلیجات فروشی نیز بسیار مهم است، به طوری که امنیت لازم برقرار شده و توانایی تحمل وزن کالاها را داشته باشد. البته به دلیل اینکه بسیاری از کالاهای موجود در مغازه عرضه بدلیجات دارای وزن کم هستند، می‌توان از انواع ویترین برای دکوراسیون داخلی بهره برد.
ویترین‌های شیشه‌ای بهترین گزینه برای ارائه انواع بدلیجات هستند، زیرا در این صورت خریدار می‌تواند از پشت شیشه بدلیجات را از تمام جهان مشاهده کند.

شیوه ساخت ویترین بدلیجات

برای طراحی و ساخت ویترین بدلیجات باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. برای مثال باید در نظر داشته باشید که بدلیجات شما باید برای جلب توجه مشتریان و تشویق آن‌ها به خرید جذاب و خیره‌کننده نمایش داده شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای جذاب‌تر کردن ویترین بدلیجات استفاده از اشیاء قدیمی و سنتی است.

شیوه ساخت ویترین بدلیجات

انتخاب اجناس جذاب و خیره‌کننده

به یاد داشته باشید که هرگز نباید اجناس مشابه را در ویترین مغازه خود کنار یکدیگر بچینید. در واقع باید به این نکته توجه کنید که بدلیجات قسمتی از ویترین نیستند، بلکه خود ویترین هستند. ویترین‌های شلوغ توجه مشتریان را از زیورآلات خاص منحرف می‌سازند. هر قطعه از بدلیجات باید به صورتی درون ویترین مغازه قرار گیرد که توجهی را که شایسته آن است، دریافت کند.

چیدمان ویترین مغازه بدلیجات بر اساس موقعیت آن

در صورتی که مشتریان بدلیجات شما را بیشتر رده سنی نوجوان تا جوان تشکیل می‌دهند، بهتر است که ویترین خود را با زیورآلات زیاد و رنگ‌های مختلف پر کنید. اگر دکوری با سبک و سیاق رسمی را می‌پسندید، می‌توانید از چیدمان تعداد اندکی از بدلیجات به صورت رمانتیک بهره ببرید.

چیدن بدلیجات ست در کنار یکدیگر

برای جلب نظر مراجعه‌کنندگان و ترغیب آن‌ها به خرید ست زیورآلات بهتر است که بدلیجاتی را که می‌توان با هم استفاده کرد، در یک جا چید. این زیورآلات باید از لحاظ رنگ، شکل، طراحی و سایز با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

تفکیک زیورآلات مختلف از لحاظ کیفیت

تفکیک زیورآلات مختلف از لحاظ کیفیت

شما می‌توانید در هنگام چیدمان ویترین مغازه بدلیجات کالاهای گران قیمت و ارزان را از یکدیگر مجزا کنید. برای مثال امروزه اکثر مغازه‌های بدلیجات فروشی زیورآلات سبک مدرن و جدید خود را با نورپردازی ساده و درخشان در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند. همچنین تفکیک محصولات قدیمی از جدید نیز یکی دیگر از شیوه‌های ارائه اجناس مغازه به مراجعه‌کنندگان است.

استفاده از مانکن بدلیجات

امروزه انواع مانکن‌های بدلیجات در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری قابل تهیه هستند. برای مثال شما می‌توانید از انواع مانکن سینه برای نمایش گردنبند و از مانکن مچ دست برای نمایش انگشتر، دستبند و النگو استفاده کنید. همچنین مانکن‌های آویز برای در معرض دید قرار دادن مدل‌های مختلف گوشواره به مشتریان مناسب و کاربردی هستند. البته امکان کمک گرفتن از لوازمی مانند پایه‌های زیبا و خاص برای نمایش زیورآلات مختلف وجود دارد.

چیدمان درست زیورآلات روی مانکن بدلیجات

برای هر مانکن بدلیجات نوع مناسب زیورآلات را انتخاب کنید. برای مثال یک مانکن سینه با سایز بزرگ برای نمایش دادن یک گردنبند کوچک مناسب نیست. همچنین به یاد داشته باشید که نباید هرگز از یک استند مخصوص آویز کردن گوشواره با سایز کوچک گوشواره‌ای دراز را آویزان کنید. این کار تاثیر منفی روی جلب توجه مشتریان دارد و همچنین از زیبایی محصول می‌کاهد.

استفاده از رنگ بک گراند ساده برای نمایش بدلیجات

استفاده از رنگ بک گراند ساده برای نمایش بدلیجات

اگر پارچه بکار رفته در زیر ویترین یا رنگ کف ویترین مغازه بدلیجات فروشی به خوبی انتخاب شود، تاثیر قابل توجهی روی نمایش محصولات موجود دارد. به یاد داشته باشید که باید میان رنگ بدلیجات چیده شده در ویترین و رنگ پس زمینه تضاد به وجود آید. زیرا رنگ‌های مشابه باعث کمتر دیده شدن بدلیجات پشت ویترین می‌شوند.
یک ایده برای مغازه بدلیجات فروشی این است که می‌توانید از پایه‌هایی با ارتفاع مختلف برای مرزبندی بین اجناس مختلف مغازه استفاده کنید. این شیوه چیدمان ویترین مغازه بدلیجات احساس خستگی و یکنواختی را از نظر مشتریان کاهش می‌دهد. در این خصوص بهتر است که کالاهای با ارزش و گرانبها را در بالاترین پایه بگذارید، این امر باعث بهتر دیده شدن این قطعات زیورآلات می‌شود.
سیستم نوردهی مناسب را نیز در مغازه بدلیجات فروشی نادیده نگیرید. با قرار دادن بدلیجات زیر چراغ آویز یا لامپ‌های مخصوص نوردهی می‌توانید درخشش آن‌ها را بیشتر کنید. اگر قصد دارید از مطالب روز دنیا با موضوع سبک زندگی و ارتقا مهارت‌های فردی آگاه شوید، مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

 

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳