دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 4:23 قبل از ظهر

برق انداختن بدلیجات طلایی

 

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد در استفاده از بدلیجات طلایی دارند نحوه تمیز و درخشان کردن آن ها است. اگر این محصولات را با روش های غیر اصولی تمیز کنید ممکن است دچار رنگ پریدگی و یا سیاهی شوند که باعث می شود دیگر قابل استفاده نباشند. یکی از دلایل مهم در استفاده از اکسسوری های طلایی، بالا بودن قیمت طلا و جواهرات است. خوشبختانه انواعی از زیوآلات گلد در بازار وجود دارند و افراد بسته به سلیقه و خواسته ای که دارند می توانند آن ها را تهیه کنند. معمولا بعد از گذشت  مدت زمانی این زیورآلات براقیت و شفاف بودن خود را از دست می دهند.  آن چه در وهله اول برای زیبایی این اکسسوری ها اهمیت دارد این است که شما بتوانید اصولی و درست از آن ها نگهداری کنید اما اگر به هر دلیلی این محصولات دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی شدند می توان با روش های متفاوتی آن ها را درخشان و براق کرد. برای اطلاع از این روش ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش باورنکردنی برق انداختن بدلیجات طلایی!

  • صابون

استفاده از صابون یکی از آسان ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانید بدلیجات طلایی را برق بیندازید. بهتر است از صابون های نرمی که خاصیت اسیدی کمتری دارند برای این منظور استفاده کنید. مقداری آب و کف صابون تهیه کنید و اکسسوری های خود را چند دقیقه در آن قرار دهید  و سپس با استفاده از یک اسفنج نرم آن ها راتمیز کنید. مایع ظرفشویی و نمک نیز ترکیب مناسبی است. بدلیجات خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه در این محلول قرار دهید و آن ها را با استفاده از یک پارچه نرم به خوبی خشک کنید.

  • شامپو بچه

زیوآلات خود را می توانید با استفاده از شامپو بچه به خوبی برق بیندازید. شامپو بچه  فاقد مواد اسیدی و شیمیایی مضر است . برای استفاده از آن چند قطره شامپو را درون مقداری آب ولرم بریزید و زیوآلات خود را برای چند دقیقه درون آن قرار دهید در نهایت با استفاده از یک مسواک نرم زیورآلات را تمیز کنید و با آب خنک آبکشی نمایید.

  • لیمو ترش

لیموترش دارای خاصیت اسیدی است و می توان از آن برای پاک کردن لکه هایی که مدت هاست بر روی زیوآلات طلایی مانده است استفاده کرد. برای این منظور یک لیموترش را از وسط برش دهید و بر روی قسمت لکه و یا زنگ زدگی اکسسوری خود قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه آن را با آب ولرم و مایع ظرفشویی به خوبی شست و شو دهید. اگر لکه و زنگ زدگی پررنگ است می توانید مقداری جوش شیرین را با آبلیمو ترکیب کنید و برای 10 الی 15 دقیقه بر روی آن قرار دهید.

  • سرکه

مقداری آب و سرکه را با هم مخلوط کنید. می توانید این محلول را بر روی زیورآلات مورد نظر اسپری کنید و با یک پنبه آن را به خوبی برق بیاندازید. سرکه خاصیت اسیدی بالایی دارد به همین دلیل باید برای تمیز کردن اکسسوری هایی از آن استفاده کنید که مقاوم هستند و متریال مرغوبی دارند. اگر اکسسوری های شما کیفیت لازم را نداشته باشند با استفاده از مواد اسیدی رنگ آن ها تغییر می کند. نکته مهم برای استفاده از سرکه و آبلیمو این است که نباید در مصرف آن ها زیاده روی کرد زیرا ممکن است بخش طلایی زیورآلات را پاک کند.

براق کردن بدلیجات زرد و طلایی

بدلیجات زرد و طلایی رنگ برای براق ماندن باید به طور مداوم تمیز شوند. هرچه آثار لک بیشتر بر روی آن ها بماند پاک کردن آن ها نیز دشوار تر است. بعد از اینکه از آن ها استفاده کردید با یک پارچه پولیش مانند و مقداری روغن طبیعی مانند روغن نارگیل آن ها را تمیز و  در جعبه های مخصوص نگهداری کنید. برخی از مواد پاک کننده وجود دارند که به صورت افشانه هستند و در برخی از فروشگاه ها موجودند. معمولا از این پاک کننده ها برای زیورآلات نقره و استیل استفاده می شود زیرا تیتانیوم حساسیت بیشتری به مواد شیمیایی نشان می دهد. نحوه پاک کردن اکسسوری های رزگلد نیز به همین صورت است که در وهله اول باید از آن ها مراقبت کرد و در صورت کدر و لک شدن می توان با روش های خانگی که در این مقاله ذکر شد تا حد زیادی آن ها را درخشان و براق کرد.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *