یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 0:59 قبل از ظهر

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم

برای بسیاری از ما سخت‌ترین و پر استرس‌ترین قسمت سفر به زمانی تعلق دارد که قرار است وسایل سفرمان را جمع کنیم و آماده سفر شویم. اینکه چه وسایلی را لازم است با خود به سفر ببریم و از حمل چه وسایلی میت‌وانیم اجتناب کنیم، نقش مهمی در تجربه سفر ما ایفا کند. به عنوان مثال، اگر چند جفت کفش بزرگ و کوچک را به سختی در چمدان خود جا دهیم، احتمال اینکه در طول سفر از تعدادی از آنها استفاده نکنیم وجود دارد. همچنین ممکن است وسواسی‌تر عمل کنیم و تعدادی از وسایل ضروری و مورد نیازمان را جا بگذاریم و در طول سفر با مشکلات جدی مواجه شویم. اگر قصد دارید با جمع کردن وسایل ضروری و کاربردی سفرتان را آسان کنید و به این سوال که چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم پاسخ دهید، با مطالعه این پست ادامه دهید و با سیب همراه باشید.

چگونه وسایل زیاد را در چمدان جا دهیم

چگونه وسایل زیاد را در چمدان جا دهیم

پیش از انجام کاری آب و هوای مقصد را با دقت بررسی کنید. اینکه به لباس گرم نیاز دارید یا لازم است یک کلاه آفتابی برای سفرتان تهیه کنید، نقش مهمی در جمع کردن وسایلتان ایفا می‌کند. علاوه بر این، به شما پیشنهاد می‌کنیم مکان‌های گردشگری‌ای که قرار است از آنها بازدید کنید را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و آنها را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال اگر قرار است از یک موزه دیدن کنید، یا به ساحل بروید و آفتاب بگیرید به وسایل و تجهیزات متفاوتی نیاز دارید.

  • از چمدان‌های سخت و سفت استفاده نکنید. این نوع چمدان‌ها با وجود اینکه ضربه گیر هستند و لوازم داخلشان به هیچ عنوان صدمه نمی‌بیند، ظرفیت محدودی دارند و جا دادن وسایل زیاد در آنها امری غیر ممکن است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم چمدانی تهیه کنید که یک طرف آن نرم است، زیپ‌های متفاوتی دارد و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ابتدا وسایل سفر را بر اساس لیستی که تهیه کرده‌اید اطراف خود بچینید. سپس آنها را دسته بندی کنید. تیشرت‌ها، بلوزها و شلوارها را در یک گروه قرار دهید. لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش‌ها و صندل‌ها و به همین ترتیب تمامی وسایل را دسته بندی و گروه بندی کنید.

چگونه وسایل زیاد را در چمدان جا دهیم

  • به جای تا کردن لباس‌ها آنها را رول کنید. این روش از چروک شدن لباس‌های شما جلوگیری می‌کنید و فضای بیشتری را در چمدان کوچک شما فراهم می‌کند. با این کار می‌توانید فضاهای کوچک خالی اطراف چمدانتان را لباس‌های رول شده پر کنید، لوازمتان را در چمدان کوچک فیکس کنید و وسایل بیشتری را داخل چمدان کوچک جا دهید.
  • از زیپ لاک و ارگنایزر استفاده کنید. ارگنایزرها یا نظم دهنده‌ها، مانند زیپ لاک‌ها، لوازم جانبی هستند که برای ساماندهی وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید وسایلی را که پیش از این دسته بندی کرده‌اید را در زیپ لاک و ارگنایزر قرار دهید و دسترسی خود را به این وسایل بیشتر کنید. لوازم بهداشتی و آرایشی که به صورت مایع در قوطی و شیشه قرار دارند را لازم است در زیپ لاک بگذارید. برای افزایش ایمنی و جلوگیری از نشت کردن آنها به وسایل دیگر از دو زیپ لاک استفاده کنید.
  • لباس‌های کم وزن و قابل شستشو را در لیست وسایلتان قرار دهید. با این کار می‌توانید لباس‌های کمتری بردارید و طول سفر آنها را بشورید و مجدد استفاده کنید. این سبک چیدمان وسایل سفر برای سفرهای طبیعت گردی و کمپینگ به شدت پیشنهاد می‌شود.

سیب، راهنمای چیدمان چمدان کوچک

  • از قوطی‌های کوچکتر استفاده کنید. اگر سفر کوتاهی را پیش رو دارید، نیازی به حمل قوط‌های بزرگ شامپو، کرم، نرم کننده ندارید. مقادیر کمی از این مواد آرایشی و بهداشتی را در قوطی‌های کوچکتر جا دهید و قوطی‌ها را داخل یک زیپ لاک ضخیم قرار دهید. با این کار می‌توانید وسایل بیشتری را در چمدان خود جا دهید.
  • کفش را در کیسه‌های جداگانه قرار دهید. برای حفظ بهداشت و تمیزی لوازم سفرتان لازم است کفش‌ها را در کیسه‌های پارچه‌ای و یا پلاستیکی قرار دهید و سپس آنها را داخل چمدان بگذارید. اگر نمی‌دانید در طول سفر به چند جفت کفش نیاز دارید، می‌تواینم به شما پیشنهاد کنیم که یک کفش پیاده‌روی راحت و یک دمپایی یا صندل بردارید.
  • جواهرات را داخل قسمت‌های مخفی چمدان قرار دهید. به شدت توصیه می‌کنیم از برداشتن جواهرات و زیورآلات خودداری کنید، اما اگر به هر دلیلی مجبورید برخی از زیورآلات ارزشمندتان را همراه خود به سفر ببرید بهتر است به هیچ عنوان در دسترس نباشند، زیرا ممکن است در حین جابه‌جا کردن لوازم داخل چمدان آنها را گم کنید.

سیب، راهنمای چیدمان چمدان کوچک

سیب، راهنمای چیدمان چمدان کوچک

شاید شما هم با ما همنظر باشید که وقتی صحبت از سفر به میان می‌آید، سایز و ابعاد چمدان اهمیتی ندارد. ما همیشه وسایل و لوازم شخصی داریم که گمان می‌کنیم در طول سفر به آنها نیاز داریم و در صورتی که آنها را جا بگذاریم و در چمدانمان قرارشان ندهیم باید برای تهیه آنها مجدد هزینه کنیم. با راهنمای چیدمان وسایل در چمدان کوچک متوجه شدیم که بسیاری از وسایل را می‌توانیم کوچک‌تر کنیم و از تعدادی از آنها صرف نظر کنیم. اگر قصد دارید از مطالب روز دنیا با موضوع سبک زندگی و ارتقا مهارت‌های فردی آگاه شوید، مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *