جمعه , 10 فروردین 1403 - 11:40 قبل از ظهر

فرش ارزان از کجا بخریم

امروزه فروشگاه های بسیار زیادی در زمینه فروش فرش فعالیت می‌کنند و انواع مختلف فرش های کلاسیک مدرن فرش دستباف فرش آشپزخانه و غیره را با کیفیت بالا در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از خریداران پیش می‌آید این است که فرش ارزان را از کجا بخریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای خرید فرش ارزان حتماً باید محصول را از تولید کننده و به صورت مستقیم خریداری کنیم و از خرید محصولات از واسطه ها تا حد ممکن خودداری نماییم، زیرا در خرید مستقیم قیمت فرش برای مشتری کاملا مناسب و اقتصادی خواهد بود.

ویژگی های فرش ارزان باکیفیت

ویژگی های فرش ارزان باکیفیت

با توجه به اینکه فرش برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرد، نباید قیمت این محصول را تنها ملاک برای خرید محصول قرار داد و حتماً باید به کیفیت در کنار قیمت توجه کرد. دقت و ویژگی هایی می تواند در هنگام خرید فرش ارزان با کیفیت به شما کمک زیادی کند:
دقت به ریشه های فرش: فرشی که خریداری می شود حتماً باید دارای ریشه های کاملاً منظم باشد. اگر فرشی ریشه های بدی داشته باشد و ریشه های آن بلند و کوتاه و یا از جنس های نامرغوب باشد، می توان گفت فرش کیفیت خوبی ندارد.
دقت به شناسنامه فرش: یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید فرش ارزان باید به آن توجه زیادی کرد، شناسنامه فرش است. دقت به شناسنامه فرش می تواند به شما کمک کند که محصول مورد نظر خود را از برندهای با کیفیت خریداری کنید و همچنین مواردی مانند تعداد رنگ های به کار رفته در فرش، تعداد گره های فرش، شانه فرش و غیره روی شناسنامه درج شده است.

ویژگی های فرش ارزان باکیفیت

دقت به تعداد رنگ های فرش: فرش های ارزان معمولاً تعداد رنگ های کمی دارند به عنوان مثال اگر تعداد رنگ های به کار رفته در فرش ۶ عدد باشد، می توان گفت فرش ارزان کیفیت مناسبی دارد.
یکسان بودن رنگ ها در هر دو طرف: در برخی از موارد زمانی که فرش را روی زمین پهن می کنید به صورت کامل می توانید متوجه شوید که رنگ های به کار رفته در دو طرف فرش با یکدیگر تفاوت هایی دارند و یکسان نیستند. در این گونه موارد بهتر است فرش را خریداری نکنید، زیرا این محصول کیفیت چندان مناسبی ندارد و انواع مختلف فرش هایی را بخرید که رنگ آنها در هر دو طرف یکسان باشد.
مناسب بودن خاب فرش: یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید فرش ارزان باید به آن توجه کنید این است که خواب فرش به چه صورتی است؟ برای مثال اگر فرش در قسمتهای مختلف دارای خواب های مختلف است به هیچ عنوان این محصول را خریداری نکنید زیرا علاوه بر مواردی مانند سختی جارو کردن، این محصول به راحتی خراب شده و کیفیت بالای خود را از دست می دهد. خواب فرش تنها باید به یک طرف باشد و در جهت های مختلف نباشد.

فرش با تخفیف بخرید

فرش با تخفیف بخرید

روش های مختلف برای خرید فرش با تخفیف وجود دارد. برای مثال یکی از روشهای خرید فرش با تخفیف این است که این محصول را به صورت مستقیم از درب کارخانه بخرید. در اکثر موارد کارخانه ها محصولات مورد نظر مشتریان را با ۲۰ الی ۳۰ درصد قیمت پایین تر در اختیار آنها قرار می دهند به همین دلیل خرید از کارخانه یکی از راه‌های کاملاً مطمئن برای خرید محصول با قیمت مناسب است.
روش دومی که می توان با استفاده از آن فرش های تخفیفی خریداری کرد این است که فرش هایی که تنها یک عدد از آنها باقی مانده است را خریداری کنید. افرادی که به دنبال خرید فرش برای منازل خود هستند در اکثر موارد محصول را به صورت دو تایی و جفت خریداری می‌کنند به همین دلیل اگر به دنبال خرید محصول تخفیفی هستید می توانید با خرید محصولاتی که تنها یک عدد از آنها باقی مانده است، به محصولی با قیمت کاملا مناسب دسترسی پیدا کنید.

فرش با تخفیف بخرید
در کنار دو موردی که در بالا به آنها اشاره شد در برخی از موارد فروشگاه های فرش بزرگ مانند سرای فرش و شهر فرش محصولات مورد نظر مشتریان را با تخفیف به آنها ارائه می دهند برای مثال در روزهای مختلف از سال تخفیفات مناسبی برای مشتریان در نظر می گیرند یا در ایام نزدیک به عید برای خرید مشتریان تخفیفات مختلفی قائل می شوند و در طی این ایام تخفیفاتی با درصد های متفاوت به مشتریان می دهند.
به صورت کلی برای خرید فرش با تخفیفات ویژه راهکارهای مختلفی وجود دارد و مشتریانی که به دنبال خرید محصولات تخفیفی هستند می توانند با استفاده از روش های مختلف تخفیف های متفاوتی برای خودشان بگیرند. حتی در برخی از موارد علاوه بر گرفتن تخفیفات ویژه برای خرید محصولات مختلف می توان هزینه محصولات را طی اقساط مختلف پرداخت نمود تا خرید فرش از نظر اقتصادی کاملا به صرفه و مناسب باشد.
نکات بسیاری هست که درباره انتخاب فرش باید بدانید. با این حال انتخاب جنس، طراحی، و مدل از مهم‌ترین این نکات هستند. در این مقاله از مجله برگزیده سیب به تعدادی از این نکات اشاره کردیم. اگر شما هم نکات دیگری می‌شناسید که می‌توانند در این زمینه مفید باشند، با کارشناسان سیب زیر همین پست در میان بگذارید.

 

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *