چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1403 - 2:05 قبل از ظهر

ناخن کاشت

بسیاری از خانم ها برای زیبایی دست و پاهای خود از ناخن‌کاشت استفاده می کنند. ناخن‌کاشت می تواند دستانی زیبا و جذاب را به شما هدیه کند مخصوصا اگر ناخن هایی ضعیف و شکننده دارید و یا به طور غیرارادی آن ها را می جوید.

این فرآیند برای زیبایی و آرایش دست و پاهای شما بکار می رود که نتیجه آن فرم گرفتن ناخن، مستحکم شدن و زیبایی آن ها است و به طور کلی به آن مانیکور می گویند. موادی که برای مانیکور کردن دست ها استفاده می شوند شامل برخی ابزار و برخی مواد هستند. مهم ترین روش هایی که با آن ها مانیکور انجام می شود عبارتند از:

  • مانیکور با پودر
  • مانیکور با ژل (مواد ژله ای)

ناخن کاشت

کاشت ناخن چیست؟

در کاشت ناخن که  از مواد مصنوعی مانند ژل، پودر های آکریلیک و فایبرگلاس استفاده می شود ناخن ها فرم دهی می شوند. در فرآیند مانیکور ابتدا با استفاده از ابزار معین مانند سوهان برقی، سطح صدفی به طور کامل پاک می شود و مواد مصنوعی روی آن قرار می گیرند. بعد از آن با استفاده از ابزار و تجهیزات دیگر فرم و اندازه مواد مصنوعی متناسب می شود. دقت داشته باشید که اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، این مواد مصنوعی می توانند باعث آسیب رساندن به پوسته و کوتیکول و حتی برخی عفونت های قارچی شوند از این رو استفاده از مواد با کیفیت و انجام این روش توسط افراد ماهر ضروری است.

انواع کاشت ناخن

  • ژل: در این روش مقدار کمی ژل بر روی سطح صدف زده می شود سپس با استفاده از براش های مخصوص صاف و فرم دهی می شود. بعد از این مرحله دست در دستگاهی که دارای اشعه uv است قرار می گیرد تا ژل به طور کامل سفت شود. این روش برای ایجاد یک روکش ظریف و طبیعی مناسب تر است.
  • پودر آکریلیک: در این روش پودر های آکریلیک با لیکویید ( مایع حلال پودر ) مخلوط می شود و بر روی بخش صدفی و تیپ ( برای اضافه شدن قد  ناخن ) قرار می گیرد. یک لایه ضخیم از این مخلوط بر روی دست اجرا می شود و در نهایت با سوهان و سایر ابزار، قد و ضخامت آن تنظیم می شود.
  • فایبر گلاس: در روش فایبرگلاس، نوار هایی از همین جنس بر روی  پوسته و صدف قرار می گیرند و شکل گیری آن ها توسط ژل انجام می شود. این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند یک پدیکور سبک و طبیعی داشته باشند.

ناخن کاشت

فرق لمینت با کاشت ناخن طبیعی

لمینیت را با نام هایی مانند کاور، کاور ژل و یا کاشت‌ژل نیز می شناسند. لمینیت با استفاده از مونوژل ها که از خانواده هارد ژل هستند انجام می شود. در این روش یک لایه نازک بر روی سطح ناخن‌طبیعی  قرار می گیرد و باعث افزایش ضخامت صدف ناخن می شود. ژل هایی که برای لمینیت استفاده می شود بین 3 تا 5 بار بر روی صدف قرار می گیرند و در نهایت توسط سوهان و پولیش مرتب می شوند.

در کاشت طبیعی که اصلی ترین و متداول ترین آن با استفاده از پودر انجام می شود از تیپ و یا فرمر استفاده می شود . مواد مورد نظر با ضخامت بیشتر بر روی فرمر و صدف قرار می گیرند و در نهایت سوهان کشی می شوند.

در لمینت به دلیل استفاده نکردن از فرمر، ناخن ها حالت طبیعی دارند و قد آن ها بلندتر نمی شود و هم چنین  قابلیت لمس ناخن وجود دارد. مراحل  انجام لمینت نیز نسبت به کاشت کمتر است.

فرق لمینت با کاشت ناخن طبیعی

مراقبت از کاشت ناخن دست

پدیکور و مانیکور کردن دست و پا باعث می شود تا شما حس بهتری نسبت به خود داشته باشید. با مراقبت بیشتر از ناخن ها می توان به مدت بیشتری از آن ها نگهداری کرد و دوام بیشتری نیز دارند. بعد از کاشت می توانید با روش های زیر از مانیکور خود مراقبت کنید:

  • استفاده از روغن کوتیکول: روغن کوتیکول مخلوطی از چند روغن مانند روغن بذر کتان و جوجوبا است.  با استفاده از این محصول می توانید از ناخن های خود در برابر شکستگی و کدر شدن مراقبت کنید. یک یا دو قطره روغن را بر روی پنبه بریزید و روی کوتیکول ماساژ دهید.
  • پرهیز از جویدن ناخن: جویدن ناخن برای برخی از افراد تبدیل به یک عادت بد شده است. با این حال بعد از کاشت باید در مقابل وسوسه خود مقاوم باشید زیرا جویدن باعث ضعیف شدن و آسیب رساندن به بافت ناخن می شود.
  • پوشیدن دستکش در انجام امور: اگر قصد دارید مانیکورتان را به مدت بیشتر و با کیفیت بهتری حفظ کنید لازم است در انجام اموری مانند شستن ظروف، باغبانی و سایر کار های عملی از دستکش استفاده کنید.
  • عدم استفاده از محصولات حلال: محصولات حلال در اسپری های دفع حشرات،برخی محصولات زیبایی و برنزه وجود دارند. این مواد می توانند مانیکور شما را تحت تاثیر قرار دهند و کیفیت آن را کاهش دهد.

مراقبت از کاشت ناخن دست

اگر شغل یا کار شما به طور مداوم با لپتاپ و یا گوشی در ارتباط است به جای آنکه با ناخن های خود به کیبود ضربه بزنید سعی کنید از نوک انگشتان استفاده کنید.

قیمت کاشت ناخن حرفه ای

قیمت کاشت ناخن به نسبت نوع و برند موادی که استفاده می شود، تخصص ناخنکار و موارد دیگر مغیر است. معمولا خانم هایی که مایل هستند این فرآیند را انجام دهند می توانند با مراجعه به  مراکز ناخن و یا آرایشگاه ها از تعرفه های آن ها مطلع شوند.

مطلب پیشنهادی

فرمول محاسبه محیط و مساحت متوازی الاضلاع

فرمول محاسبه محیط و مساحت متوازی الاضلاع + مثال های متنوع

مسائل محیط و مساحت متوازی الأضلاع بخش مهمی از آموزش ریاضی را تشکیل می‌دهند. متوازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *