جمعه , 31 فروردین 1403 - 1:56 بعد از ظهر

بهترین پنجره عایق صدا

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در سالن کتابخانه ای مشغول مطالعه بوده اید‌ ولی ناگهان با شنیدن صدای بازی بچه ها تمرکزتان را از دست داده اید، یا در اتاق خوابتان غرق خواب بوده اید که صدای بوق ماشین ها شما را از خواب ناز بیدار کرده. در چنین شرایطی حتما با خودتان گفته اید ای کاش این پنجره ها عایق صدا بودند و هیچ صدایی وارد اتاق نمی شد.
استفاده از عایق صدا یکی از الزاماتی است که امروزه در هنگام انتخاب تجهیزات خانه، کتابخانه و دیگر مکان هایی که به آرامش و صدای کم نیاز دارد، باید در نظر گرفته شود. یکی از اقداماتی که می توان برای کاهش آلودگی صوتی انجام داد، استفاده از در و پنجره های‌ عایق صدا است.
ما در این مطلب قصد داریم بهترین پنجره عایق صدا را به شما معرفی کنیم.

بهترین پنجره عایق صوت

ویژگی بهترین پنجره عایق صدا

پنجره‌ های عایق معمولا به صورت دوجداره و سه جداره هستند. پنجره های دو و سه جداره باید عایق خوبی در برابر صدا، گرما، سرما، دود و گرد و غبار باشد و تا حد زیادی جلوی ورود صدا به داخل ساختمان را بگیرد. ولی آیا صرفا دوجداره بودنِ پنجره،‌ دلیلی بر عایق صدا بودن آن است؟ خیر.
یک عایق صوتی خوب، باید از چگالی مناسبی برخوردار باشد که این چگالی، ارتباط مستقیمی با انتقال صداها دارد. به این معنی که هر چه چگالی پنجره بالاتر باشد، انتقال صدا به داخل و خارج هم کمتر می شود.
البته ضخامت هم تاثیر زیادی در انتقال دادن صداها به داخل دارد و در میزان عایق بودن پنجره دخیل است. هرچه ضخامت لایه های پنجره بیشتر باشد، آن پنجره عایق صوتی بهتری است.

ویژگی بهترین پنجره عایق صدا

بهترین پنجره عایق صدا کدام است؟

برای خانه‌هایی که در مناطق شلوغ مثلا در کنار اتوبان یا خیابان ساخته می شوند، استفاده از پنجره های معمولی که مانع از ورود سرما، گرما یا گرد و غبار می شوند، چندان مناسب نیست. در این شرایط بهتر است از پنجره های استاندارد و شیشه هایی از جنس لمینت استفاده کرد. این پنجره ها ویژگی های زیر را در خود دارند:

  • شیشه دو یا سه جداره و پنجره upvc
    شیشه‌ی دو و سه جداره یکی از مواردی است که باعث عایق شدن پنجره در برابر صدا و کاهش آلودگیِ صوتی می شود. اما نکته ای که برای افزایش عایق صوتی پنجره های دو و سه جداره باید در نظر گرفت این است که حداقل در یکی از جداره های آن از لمینت یا pvb استفاده شده باشد. نکته دیگر این که بهتر است از شیشه هایی به ضخامت ۶ میلی متر استفاده شود.

شیشه دو یا سه جداره و پنجره‌ی upvc

  • استفاده از فوم پلی اورتان برای کناره های پنجره upvc
    این نکته هم خیلی مهم است که از پلی اورتان در دور تا دور پنجره دو و سه جداره استفاده شده باشد؛ طوری که تمام حفره ها را به خوبی بپوشاند.

استفاده از فوم پلی اورتان

  • استفاده از پروفیل upvc
    upvc باعث عایق شدن در برابر صوت می‎شود. هرچه پروفیل upvc شما دارای حفره و کانال های بیشتری باشد، صدای کمتری از آن عبور می کند. دلیلش آن این است که سرعت صوت در منافذ کاهش پیدا می کند. برای مثال پروفیل های ۷۰ کاناله نسبت به پروفیل های ۶۰ کاناله عایق بهتری در برابر ورود صدا به داخل منزل به حساب می آیند.

استفاده از پروفیل upvc

پس بهتر است هنگام انتخاب پنجره‌های خانه یا محل کار، حتما این موارد گفته شده را رعایت کنید تا بتوانید یک خواب راحت یا تمرکز کافی در هنگام مطالعه و کار کردن را تجربه کنید.

 

مطلب پیشنهادی

کندن چسب شیشه پنجره

کندن چسب شیشه پنجره

گاهی اوقات برای پاک کردن شیشه ها، مشکلاتی به وجود می آید که مهمترین آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳