جمعه , 10 فروردین 1403 - 7:46 بعد از ظهر

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

قطعا برای شما هم پیش آمده که در ذهنتان برای هر قسمت از خانه، رنگ و دیزاین خاصی را در نظر بگیرید. مثلا کاشی آشپزخانه را کرم، رنگ اتاق خواب را یاسی، حمام آبی و دستشویی هم رنگ سبز دریایی با گل‌های ریز یا درشت طراحی کنید. ولی آیا واقعا نوع رنگ برای جایی مثل سرویس بهداشتی اهمیت دارد؟
ما در این مقاله به بررسی انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی می پردازیم.

چرا انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی مهم است؟

همانطور که گفتیم، انتخاب رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی هم مثل سایر قسمت‌های خانه بسیار حائز اهمیت است و هر رنگ در هر فضایی، حس متفاوتی ایجاد می کند. به خصوص که سرویس بهداشتی جزو بخش‌های پرکاربرد منزل است و باید طراحی آن به خوبی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است فضایی ناخوشایند داشته باشید که به سرعت شما را دلزده و خسته کند.
یکی از نکات مهم هنگام انتخاب کاشی برای سرویس بهداشتی توجه به بزرگ یا کوچک بودن سرویس است. برای مثال اگر از رنگ های تیره و براق در سرویس های کوچک استفاده کنید، فضای سرویس بهداشتی شما از آن چه هست کوچکتر به نظر می رسد و چشم های شما را خسته می کند.

چرا انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی مهم است

چه رنگ هایی برای کاشی سرویس بهداشتی مناسب تر است؟

  • رنگ های خنثی
    رنگ‌های خنثی مثل بژ، کرمی، طوسی، سفید و… یکی از بهترین رنگ‌ها برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی است و محبوبیت زیادی دارد. این رنگ ها نماد پاکی و آرامش هستند و به سادگی با تمام لوازم داخلی سرویس بهداشتی ست می‌شوند. به خصوص رنگ سفید، رنگ پاکی، آرامش و انعکاس دهنده و متعادل کننده‌ی نور است و هیچ وقت هم از مد نمی‌افتد.

رنگ های خنثی

  • رنگ آبی
    این رنگ به عنوان یکی از پرکاربردترین رنگ ها برای سرویس بهداشتی شناخته می شود و بعضی طراحان داخلی آن را بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی می دانند. آبی نماد آرامش است و هر چه روشن تر باشد، آرامش بیشتری به فضا می بخشد و محیط بزرگ تر و آرام تر نشان می دهد.

رنگ آبی

  • رنگ سبز
    سبز دریایی و سفید، رنگ های شاد و تازه ای هستند که یک فضای دوست داشتنی را برای سرویس های بهداشتی فراهم می کنند. به خصوص در خانه هایی که متراژ کمی دارند، این رنگ باعث بزرگ نشان دادن فضا می شود. سبز همیشه پرطرفدار و یادآور طبیعت است و چون قابلیت تلفیق با سایر رنگ ها را دارد، یکی از بهترین رنگ های کاشی برای سرویس بهداشتی محسوب می شود.

رنگ سبز

  • رنگ قهوه ای
    این رنگ، گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی های بزرگ است. زیرا رنگ های تیره تر، فضا را جمع تر و کوچک تر نشان می دهند. قهوه ای یادآور رنگ چوب است و فضایی شیک را برای شما به ارمغان می آورد. البته نورپردازی هم در فضاهایی که با رنگ های تیره طراحی می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به خصوص اگر در سرویس بهداشتی های خانه، پنجره نباشد و رنگ قهوه ای برای دکوراسیون آن انتخاب شود، باید با یک نورپردازی قوی تیرگی فضا را خنثی کرد.

رنگ قهوه ای

کلام آخر

در نهایت هنگامی که می‌خواهید رنگ مناسبی را برای سرویس بهداشتی انتخاب کنید، بسته به بزرگ یا کوچک بودن فضا، از کاشی رنگ روشن و براق یا مات و کدر استفاده کنید. انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی به شما کمک می کند تا فضای محیط آن را دلگیر و کوچک‌ یا بیش از حد بزرگ نکنید.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *