جمعه , 31 فروردین 1403 - 3:13 بعد از ظهر

قیمت هر متر کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری ساده یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین کاغذ دیواری هایی می باشد که هیچ گاه تکراری نمی شود. افرادی که به طرح های شلوغ و گلدار علاقه ای ندارند می توانند از این نوع کاغذ دیواری ها استفاده نمایند. زیرا کم نیستند افرادی که ساده پسند هستند. قیمت کاغذ دیواری ساده نسبت به کاغذ دیواری هایی که طرح های برجسته و سه بعدی دارند بسیار کم تر است. بنابراین یکی از دلایل پر مصرف بودن این کاغذ ها، مقرون به صرفه بودن آن هاست. در ادامه می خواهیم شما را بیشتر با این کاغذ دیواری آشنا کنیم. همچنین به فرمولی اشاره می کنیم که می توانید پوشش کاغذ را بر اساس متر مربع حساب کنید.

رنگبندی کاغذ دیواری ساده

رنگبندی کاغذ دیواری ساده

ویژگی بسیار مهمی که باعث خاص شدن و جذابیت بیشتر کاغذ دیواری ساده شده است، رنگبندی بسیار متنوع آن می باشد. مهم نیست خانه شما به چه رنگی است و دوست دارید چه رنگی را استفاده کنید. هر رنگی را که بخواهید می توانید در میان از کاغذ دیواری را پیدا کنید. رنگبندی جذاب این کاغذ این امکان را به شما می دهد که آن را با دکوراسیون منزل، دفتر یا شرکت ست کنید. کاغذ دیواری ساده در رنگ های تیره مانند مشکی، سرمه ای، قهوه ای و … تا رنگ های روشن همانند سفید و کرم موجود است. همچنین به دلیل محبوبیت بالای کاغذ دیواری ساده و فروش زیاد آن شرکت های زیادی این کاغذ را در جنس های مختلف تولید کرده اند. بنابراین می توانید با دستی باز، انتخاب خود را در میان جنس های مختلف انجام دهید.

موارد استفاده از کاغذ دیواری ساده

موارد استفاده از کاغذ دیواری ساده بسیار متنوع و مختلف می باشد. از پذیرایی منزل گرفته تا اتاق خواب کودک و راهرو ها می توان از این کاغذ بهره برد. استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار در کل دیوار های منزل می تواند باعث شلوغی فضا و شلخته دیده شدن آن شود. همچنین استفاده از کاغذ دیواری طرح دار در تمامی منزل از جذابیت آن ها می کاهد. پس بهتر است از کاغذ دیواری طرح دار و ساده به صورت مکمل هم استفاده کنید. همچنین این کاغذ دیواری هم برای سبک مدرن و مینیمال و هم برای سبک های سلطنتی و کلاسیک نیز کاربرد دارد. در سبک مدرن ساده بودن اهمیت زیادی دارد. در نتیجه افراد علاقه مند به این سبک سراغ کاغذ های ساده می روند. همچنین در سبک های کلاسیک برای رسیدن به تعادل در فضا از این کاغذ بهره می برند.

موارد استفاده از کاغذ دیواری ساده

حدود قیمت کاغذ دیواری ساده

همان طور که قبلا اشاره کردیم، قیمت کاغذ دیواری ساده از قیمت دیگر کاغذ دیواری های پر زرق و برق و طرح دار بسیار کمتر می باشد. پس اگر دیوار شما دارای مشکلاتی است می توانید با خرید کاغذ دیواری ساده عیب های آن را تا حد زیادی بپوشانید و آن را نو کنید. همچنین اگر می خواهید با کم ترین هزینه در منزل خود تنوع ایجاد کنید و به فکر خرید های گرون قیمت نیستید، این کاغذ بهترین انتخاب است. قیمت هر رول کاغذ دیواری ساده از 200 هزار تومان شروع شده و تا 700 هزار تومان هم بالا می رود. توجه داشته باشید این اختلاف قیمت مربوط به جنس کاغذ و کشور سازنده آن می باشد. زیرا تنها طرح کاغذ در میزان قیمت آن تاثیرگذار نیست.

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری و پوشش بر حسب متر مربع

اگر قصد خرید کاغذ دیواری ساده برای دیوار های منزل را دارید می توانید مقدار مورد نیاز خود را از طریق متراژ یا رول حساب کنید. برخی بر اساس ردیف ها و طول این عدد را حساب می کنند و برخی هم از طریق متر مربع. برای این کار ابتدا دیوار هایی را که می خواهید کاغذ کنید مشخص سازید. سپس مساحت آن ها را حساب نمایید. مساحت دیوار (متر مربع) را از طریق فرمول زیر بدست بیاورید. (از چپ به راست)
مساحت دیوار= عرض (پهنا) دیوار × ارتفاع (بلندی) دیوار

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری و پوشش بر حسب متر مربع

ابتدا با یک متر عرض دیوار و ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید. سپس اعداد را در هم ضرب کنید تا مساحت دیوار را به دست بیاورید. اگر اندازه گیری شما دقیق نباشد، عدد به دست آمده دقیق نمی باشد. پس حتما در اندازه گیری خود دقت کنید. اگر دیوار شما دارای پنجره یا کمد است مساحت آن را حساب کرده و از مساحت کل دیوار کم کنید. نحوه محاسبه مساحت پنجره و کمد نیز به شکل زیر می باشد. (از چپ به راست)
مساحت کمد یا پنجره= عرض آن × طول آن
مساحت دیوار دارای پنجره یا کمد= مساحت پنجره یا کمد – مساحت کل دیوار
پس از به دست آوردن مساحت از دیوار که می خواهید آن را کاغذ دیواری ساده کنید، باید تعین کنید که به چند رول نیاز دارید. اندازه استاندارد رول ها 53×10 می باشد. این رول ها به طور تقریبی می توانند 5 متر مربع از دیوار را پوشش دهند. پس برای به دست آوردن تعداد رول کافی ست بر اساس فرمول زیر عمل کنید.

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری و پوشش بر حسب متر مربع
تعداد رول= 5 ÷ (مساحتی از دیوار که می خواهید کاغذ کنید)

*میزان پوشش دهی سایز های دیگر بر اساس متر مربع
رول 70×10= 7 متر مربع
رول 100×10= 10 متر مربع
رول 106×5/15= 4/16 متر مربع
با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات خود را به رایگان در اینجا پیدا کنید.

 

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳