دوشنبه , 31 اردیبهشت 1403 - 5:32 قبل از ظهر

علت سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان

دندان درد مشکل شایعی در زمینه بیماری های دهان و دندان است. متاسفانه گاهی مشکل دندان به حدی جدی می شود که دندانپزشک را ناچار به کشیدن دندان می کند. گاهی اوقات پس از کشیدن دندان با مشکلاتی چون سفید شدن لثه مواجه می شوید. اگر این اتفاق برای شما هم افتاده است، حتما تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی سیب ما را همراهی کنید. در ادامه به بررسی علت سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان خواهیم پرداخت.

علت سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان

۳ علت اصلی سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان

سفید شدن لثه در اطراف دندان پس از کشیدن آن معمولا طبیعی است. این سفیدی می تواند چند علت داشته باشد. برخی از این علت ها نیاز به درمان دارند. در حالی که گاهی اوقات نیاز به اقدام خاصی نخواهد بود. بدون شک تشخیص علت دقیق و درمان آن بر عهده دندانپزشک است. اطلاعات این مقاله آگاهی شما را نسبت به این موضوع افزایش می دهد. برای درمان قطعی حتما به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. سه علت سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان به شرح زیر است.

لخته خون

پیدایش و تجمع لخته خون پس از کشیدن دندان طبیعی است. این لخته معمولا خود را با سفید کردن لایه هایی از لثه نشان می دهد. این لایه سفید زخم حاصل از کشیدن دندان را پوشش داده و فرآیند بهبود را سرعت می بخشد. زمانی که لایه سفید لثه سفت می گردد دیدن آن واضح تر می شود.

۳ علت اصلی سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان

بافت مرده

علت سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان می تواند مربوط به تجمع بافت مرده باشد. در این گونه شرایط پلاک ایجاد شده روی لثه را می توان با مسواک از بین برد. دقت داشته باشید که این کار را با ملایمت انجام دهید. به جای مسواک می توانید از مخلوط آب و نمک برای رفع پلاک یا بافت های مرده استفاده نمایید.

عفونت

پیدایش لکه سفید روی لثه می تواند به دلایلی چون عفونت رخ دهد. عفونت پس از کشیدن دندان دلایل مختلفی دارد. برای مثال عدم رعایت بهداشت می تواند به عفونت و التهاب لثه منجر گردد. باکتری های مضر و عوامل بیماری زا از علل دیگر ایجاد عفونت محسوب می شوند. پس از کشیدن دندان حتما محل جراحت را مورد بررسی قرار دهید. در صورت عدم درمان عفونت و التهاب ممکن است مجبور به جراحی لثه شوید.

عفونت

کلام آخر

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به بررسی علت سفید شدن لثه بعد از کشیدن دندان پرداختیم. دقت داشته باشید که به هیچ وجه به اطلاعات درج شده در این مقاله بسنده نکنید. حتما مشکل خود را با دندانپزشک در میان بگذارید تا با خیالی آسوده درمان را تکمیل نمایید. مجله سیب منبعی معتبر برای افزایش اطلاعات است. اگر دوست دارید اطلاعات پزشکی خود را افزایش دهید، حتما سایر مقالات سایت را مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

درد دور ناف و سرطان

درد دور ناف و سرطان

درد دور ناف از جمله مشکلاتی به شمار می‌ رود که تعداد زیادی از افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *