شنبه , 6 مرداد 1403 - 12:39 بعد از ظهر

درمان میگرن در خانه

میگرن یکی از بیماری‌های شایع در دنیا است که می‌تواند افرادی در سنین مختلف از کودک گرفته تا بزرگسال را درگیر کند. افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، از انجام فعالیت‌های روزمره خود عاجز مانده و زندگی‌شان دچار اختلال می‌شود. علت بروز این بیماری هنوز به درستی مشخص نشده است، اما علائم آن با سردردهای معمولی متفاوت است. انواع مختلفی از روش درمان میگرن در خانه وجود دارد که در ادامه با  راهکار موثر و آسان آن آشنا می‌شوید.

  درمان میگرن در خانه

5 راهکار درمان فوری سردرد شدید میگرنی در منزل【سریع و معجزه آسا】

به یاد داشته باشید که سردرد ناشی از میگرن یک سردرد شدید ساده نیست. در واقع این مشکل نوعی بیماری عصبی است که با نشانه‌های زیر همراه است:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گزگز شدن یا بی‌حسی دست و پا
  • واکنش نسبت به صدا، نور یا بو

داروها و مسکن‌های مختلفی برای بهبود و پیشگیری از این بیماری وجود دارند. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که درمان‌های خانگی را جایگزین یا مکمل درمان‌های پزشکی کنند. در ادامه با 5 درمان طبیعی این بیماری عصبی آشنا خواهید شد.

5 راهکار درمان فوری سردرد شدید میگرنی در منزل【سریع و معجزه آسا】

استفاده از طب فشاری

طب فشاری شاخه‌ای از طب سنتی است که در آن به قسمت‌های مختلفی از بدن فشار وارد می‌کنند. تحریک نقاط خاصی از بدن باعث می‌شود که ماهیچه‌ها از حالت انقباض خارج شده و میزان درد کاهش یابد. یکی از نقاط فشار رایج برای کاهش درد میگرنی نقطه L1 تا L4 در فاصله بین انگشت شست و انگشت اشاره دست چپ است. با استفاده از دست راست نقطه مورد نظر را به حالت دورانی به مدت 5 دقیقه فشار دهید. البته در این میان نباید دردی به این ناحیه از دست وارد شود. این امر موجب تسکین سردرد شما خواهد شد.

در سال 2012 روی 40 فرد مبتلا به میگرن غیر عصبی( نوع بدون اورا) مطالعه‌ای صورت گرفت. در این مطالعه مشخص شد که فشار روی منطقه PC6 به درمان حالت تهوع یا استفراغ ناشی از سردردهای میگرنی کمک می‌کند. این ناحیه حدود 3 انگشت بالاتر از ساعد قسمت داخلی دست قرار دارد.

استفاده از طب فشاری

اصلاح رژیم غذایی

خوردن بعضی غذاها باعث بروز میگرن در افراد مستعد می‌شود. غذاهای فراوری شده، شکلات و نوشیدنی‌های حاوی کافئین جزو این دسته از خوراکی‌ها به شمار می‌روند. افراد درگیر این بیماری بهتر است که از عوامل محرک آن آگاهی داشته باشند. به همین دلیل برخی افراد برای آشنایی با عوارض احتمالی غذاها از مجلات مربوط به غذا یا پزشکی استفاده می‌کنند. تغییر و اصلاح الگوی غذایی روشی سودمند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری عصبی در آینده است.

روغن درمانی

روغن‌ها به عنوان ماده‌ای عالی برای روش‌های بهبود خانگی یا آنتی باکتریال شناخته می‌شوند. برای مثال روغن اسطوخودوس ماده‌ای موثر برای درمان استرس، اضطراب و سردرد است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، استنشاق این روغن به درمان سردردهای میگرنی بعضی افراد نیز کمک می‌کند. البته نتایج آزمایشات انجام شده در این تحقیقات هنوز در جامعه آماری بزرگ تست نشده است و باید روی افراد بیشتری بررسی شود.

استفاده از زنجبیل

پزشکان در سال 2014 مقایسه‌ای بین مصرف پودر زنجبیل با داروی سوماتریپتان در میان 100 شرکت کننده انجام دادند. بر طبق نتایج به دست آمده می‌توان گفت که اثر زنجبیل به طور معناداری با سوماتریپتان قابل مقایسه است. بنابراین افراد مبتلا به سردردهای عصبی می‌توانند از این ماده طبیعی برای بهبود و کاهش درد خود استفاده کنند. البته حتما مطمئن شوید که به مصرف زنجبیل حساسیت نداشته باشید.

5 راهکار درمان فوری سردرد شدید میگرنی در منزل【سریع و معجزه آسا】

انجام یوگا یا حرکات کششی

یوگا ورزشی موثر در بهبود جریان خون و کاهش انقباضات عضله است که می‌تواند به کاهش علائم میگرن نیز کمک کند. در مطالعه صورت گرفته در سال 2014 روی تعدادی شرکت کننده مبتلا به میگرن، برای آن‌ها روش‌های درمانی مختلفی به همراه یا بدون استفاده از تمرینات منظم یوگا تجویز شد. بیمارانی که علاوه بر استفاده از راه‌های درمانی میگرن به طور مرتب ورزش‌های کششی انجام داده بودند، نتایج بهتری را نسبت به سایر افراد به دست آوردند. یوگا ضمن اینکه یک روش درمان میگرن در خانه محسوب می‌شود، تکنیکی موثر برای حفظ آرامش افراد سالم نیز به شمار می‌رود.

در پایان شایان ذکر است که روش‌های گفته شده در این مقاله قطعی نیستند و تنها به منظور افزایش آگاهی خوانندگان گرامی ارائه شده است. بنابراین به هیچ وجه این اطلاعات را مبنای تصمیم‌گیری‌های مهم مرتبط با سلامتی قرار ندهید. اگر دچار سردردهای دوره‌ای شدید با علائم حالت تهوع و گزگز شدن در نوک انگشتان خود هستید، حتما به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه بفرمایید.

درمان خانگی دیسک گردن

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *