پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 5:48 قبل از ظهر

هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

هر کس قصد راه اندازی کارخانه تولید میلگرد داشته باشد، قبل از هر کاری لازم است هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد را محاسبه کند. تحقیقات اولیه و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و برآورد هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد باید از تمام جوانب سنجیده شود.
هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد شامل موارد زیر می تواند باشد:

  • هزینه گرفتن مجوزها
  • نوع طراحی و هزینه ی آن
  • هزینه زمین و پیدا کردن مکانی مناسب
  • هزینه تجهیزات و دستگاه های تولید میلگرد
  • هزینه مواد اولیه
  • هزینه به کار گیری متخصصان
  • هزینه استخدام کارگر
  • هزینه ی حمل و نقل

البته باید گفت هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد محدود به موارد گفته شده نیست، از طرفی هر کدام جزئیات زیادی دارند که باید هنگام محاسبه هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد همه ی این موارد را لحاظ کرد. در ادامه مطلب از سیپ چند مورد از مهم ترین عوامل مؤثر در هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد را بررسی مورد بررسی قرار می دهد.

هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

پیش از محاسبه هزینه تأسیس کارخانه، مجوزهای لازم را بگیرید

به علت این‌که گرفتن مجوز برای تأسیس کارخانه روند طولانی دارد، لازم است پیش از محاسبه هزینه تأسیس کارخانه، مجوزهای لازم را بگیرید، اما مجوزهای لازم را باید از سازمان استاندارد ملی ایران، وزارت صمت و سازمان های مربوطه گرفته شود.
برای تأسیس کارخانه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مجوز انشعاب های آب، برق، گاز، تلفن
  • مجوز ساخت
  • مجوز راه اندازی
  • گرفتن پروانه بهره برداری

افراد می توانند برای راه اندازی تولید میلگرد وام تولید هم بگیرند، اما یکی از مدارک مهم برای گرفتن مجوز برای راه اندازی کارخانه تولید میلگرد، ارائه طرح توجیهی برای تولید میلگرد است. ارائه طرح توجیهی بعد از گرفتن کلیه مجوزهای لازم برای راه اندازی کارخانه باید به بانک معرفی شده در وزارت صمت ارائه گردد. برای گرفتن مجوز از استاندارد ملی ایران باید یک نمونه از محصول خود را برای انجام تست های لازم به سازمان تحویل داده شود تا بازرسی فنی از بخش های مختلف انجام شود.

پیش از محاسبه هزینه تأسیس کارخانه، مجوزهای لازم را بگیرید

قیمت زمین چقدر در هزینه تأسیس کارخانه میلگرد تأثیر دارد؟

برای پاسخ دادن به این سؤال که قیمت زمین چقدر در هزینه تأسیس کارخانه تأثیر دارد، باید گفت همان طور که می دانید زمین در هر نقطه و هر مکانی قیمت خاص خودش را دارد. برای تأسیس کارخانه تولید میلگرد اولویت انتخاب زمین با مکان های است که نزدیک به صنایع تأمین کننده مواد اولیه باشد.
با نزدیک بودن به صنایع تأمین کننده مواد اولیه هزینه ی حمل و نقل شما کاهش می یابد. مهم ترین تأمین کنندگان مواد اولیه تولید میلگرد، تولید کنندگان آهن و شمش فولادی هستند. برای تأسیس کارخانه میلگرد زمین مورد نیاز با توجه به مقدار ظرفیتی که قرار است تولید شود، تعیین شود. برای تولید کارخانه به ظرفیت شش تن بر ساعت، زمینی با حداقل مساحت ۳ هزار متر نیاز دارید. سه هزار متر حداقل فضای است که مورد نیاز یک کارخانه است.
توجه کنید برای تأسیس کارخانه تولید میلگرد دستگاه های غول پیکری نیاز است که باید در کارخانه جای بگیرد، علاوه بر آن دفتر و ساختمان اداری، قسمت کنترل کیفیت و آزمایشگاه، انبار تولید، انبار مواد اولیه، انبار سوخت و.. هم مورد نیاز است. تمامی این موارد در قیمت زمین و هزینه تأسیس کارخانه میلگرد تأثیر دارد .

هزینه های ساختمانی چقدر در هزینه تأسیس کارخانه تأثیر دارد؟

همان طور که گفته شد برای تأسیس کارخانه نیاز به ساخته سوله های مختلف و ساختمان های مختلف است، اما هزینه های ساختمانی چقدر در هزینه تأسیس کارخانه تأثیر دارد؟
برای ساخت سوله ای کم هزینه، سوله های سبک و سوله های خرپایی توصیه می شود. سوله ها باید حداقل دهانه ای ۲۰ متری داشته باشد.
هزینه های ساختمانی تأسیس کارخانه شامل هزینه های زیر می شود:

  • اجرت و دستمزد کارگر و مهندسین ساخت سوله و ساختمان
  • هزینه ی مصالح ساختمانی و سوله ها
  • هزینه جرثقیل
  • هزینه حمل و نقل مصالح
  • هزینه ی و کرایه ی رفت و آمد کارگر و مهندسین

همه ی این موارد در هزینه های ساختمانی و هزینه تأسیس کارخانه مؤثر هستند.

هزینه های ساختمانی چقدر در هزینه تأسیس کارخانه تأثیر دارد؟

هزینه تجهیزات و خط تولید چقدر بر هزینه تأسیس کارخانه میلگرد تأثیر دارد؟

هزینه تجهیزات و خط تولید، برای تأسیس کارخانه میلگرد بر اساس نوع روش تولید مشخص می شود، به عنوان مثال خط تولید میلگرد به روش نورد سرد هزینه ی تأسیس کمتری دارد، اما کیفیت خروجی بالایی هم ندارد. از طرفی راه اندازی کارخانه تولید میلگرد به روش آلیاژی یا ترمکس هزینه بالایی دارد، اما قیمت نهایی میلگرد این دو روش بیشتر است و متقاضی بیشتری هم دارد. روش ترکیبی ترمکس و آلیاژ سازی یا همان روش نورد گرم هم می تواند بازدهی خوبی داشته باشد و قیمت راه اندازی مناسبی دارد. مهم ترین دستگاه های مورد نیاز برای تولید میلگرد شامل موارد زیر است. البته باید توجه داشت هر چقدر تعداد دستگاه ها بیشتر بیشتر باشد هزینه بالاتر می رود، اما از طرفی بازدهی تولید هم بالاتر خواهد شد. نکته ی دیگری که باید گفت این است که هر کدام از موارد زیر شامل مجموعه ای از دستگاه های مورد نیاز برای تولید میلگرد است.

  • رول کوره
  • رول رافینگ
  • سیستم رافینگ
  • قیچی
  • قفسه های نورد
  • کوره پیش گرم
  • استند
  • شانه های بسته بندی

حجم تولید چقدر هزینه تأسیس کارخانه میلگرد را بالا می‌برد؟

هر چه قدر حجم تولید بیشتر باشد. هزینه تأسیس کارخانه میلگرد هم بالاتر می رود. حجم تولید بیشتر کارخانه به مساحت بیشتر برای تولید و برای انبار و.. ، مواد اولیه بیشتر، دستگاه های بیشتر، کارگر و متخصص بیشتر، هزینه حمل نقل بیشتر و… نیاز است. البته به این نکته هم باید توجه داشت حجم تولید بیشتر باشید بازدهی و سود دهی هم بیشتر خواهد شد.

حجم تولید چقدر هزینه تأسیس کارخانه میلگرد را بالا می‌برد؟

دستمزد پرسنل چقدر بر هزینه تأسیس کارخانه میلگرد تأثیر دارد؟

برای محاسبه دستمزد پرسنل با توجه به موارد مختلفی از جمله نوع خط تولید، اندازه خط تولید محاسبه می شود. دستمزد کارگران، مهندسین، متخصص، مدیر و معاون و… بیمه پرسنل، هزینه رفت و آمد، نهار پرسنل و… محاسبه خواهد شد. دستمزد پرسنل چقدر بر هزینه تأسیس کارخانه میلگرد تأثیر مستقیم دارد.
جمع بندی
برای راه اندازی کارخانه تولید میلگرد ابتدا نیاز است یک برنامه ریزی دقیق شود. بعد از آن باید نوع و روش تولید، منطقه ای که کارخانه قرار است راه اندازی شود مشخص شود. مجوزهای راه اندازی کارخانه تولید میلگرد از همان ابتدا باید پیگیری شود تا روند اداری و راه اندازی کارخانه تولید میلگرد شما به تأخیر انداخته نشود.

 

مطلب پیشنهادی

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

میلگرد (Rebar) نوعی پروفیل بسته و توپر فولادی است که به صورت گسترده در صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳