شنبه , 22 اردیبهشت 1403 - 6:54 بعد از ظهر

موهای مش شده را چگونه رنگ کنیم

رنگ کردن مو در دنیای مد و زیبایی طرفداران بسیاری دارد و اکثر خانم ها برای ایجاد تغییر در چهره خود به سراغ تکنیک های مختلف رنگ مو می روند. یکی از تکنیک های پر طرفدار رنگ مو مش کردن است. مش در انواع فویلی، سوزنی و تکه ای قابل اجرا است که هر فرد متناسب با سلیقه، جنس مو و … بهترین مدل مش را انتخاب می کند. برخی از بانوانی که موهای خود را مش می کنند به دلایل مختلفی مانند تغییر سلیقه، روش اشتباه در مش کردن، رشد موها و … ممکن است پشیمان شوند و به دنبال راهی برای از بین بردن مش یا رنگ کردن موهای مش شده باشند.

البته نا گفته نماند در برخی موارد ممکن است مش رنگ کدری بگیرد و به مرور زمان زیبایی خود را از دست بدهد. با این تفاسیر این سوال پیش می آید که موهای مش شده را چگونه رنگ کنیم؟ ابتدا توصیه می شود در صورتی که خواهان رنگ کردن موهای مش شده هستید به سالن های حرفه ای که در زمینه رنگ مو فعالیت می کنند مراجعه کنید و موهای مش شده خود را رنگ کنید. رنگ کردن موهای مش شده باید به صورت اصولی و توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود؛ زیرا عدم رعایت برخی نکات در این زمینه سبب چند رنگ شدن موی شما می شود.

روش یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده یا موهای مش شده

بهترین روش برای رنگ کردن موهای مش شده استفاده از دکلره است، در واقع باید تمام موها را با ترکیب پودر دکلره و اکسیدان بلوند و بی رنگ کرد. با دکلره کردن موی مش شده مو کاملا یکدست می شود و می توانید با هر تناژ رنگی موهای خود را یکدست رنگ کنید برای مثال می توان از ترکیب رنگ شماره 7 یا 8 + اکسیدان 6 درصد + واریاسیون بنفش استفاده کرد.

روش یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده یا موهای مش شده

همانطور که در بالا اشاره شد برخی از خانم ها به دلایل مختلفی مانند چند رنگ شدن مو، خسته شدن از رنگ مش مو، رشد مو و … تمایل دارند با روشی مناسب رنگ موهای خود را یکدست کنند. تکنیک های متفاوتی برای یکدست کردن رنگ مو وجود دارد که در زیر به چند روش یکدست کردن موهای چند رنگ شده یا موهای مش شده اشاره شده است:

روش یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده یا موهای مش شده

  • استفاده از ریموور: در این روش با استفاده از شامپوهای پاک کننده رنگ مو، رنگ موی قبلی را کاملا پاک می کنند. سپس با توجه به سلیقه، جنس مو و … از ترکیب رنگ موی مناسب برای رنگ کردن کل موها استفاده می کنند.
  • کوتاه کردن موها: در صورتی که چندین بار موهای خود را مشکی کرده باشید و با گذشت زمان موهای شما چند رنگ شده باشد نمی توانید به آسانی رنگ موهای خود را یکدست کنید. با این تفاسیر بهترین راه برای این افراد کوتاه کردن مو است.
  • رنگ کردن مو با رنگ قبلی: این روش برای موهایی که رشد کرده اند بسیار مناسب است البته باید با دقت و ظرافت کامل انجام شود تا رنگ ریشه و ساقه موها یکدست شود.
  • استفاده از دکلره: این روش بسیار کاربردی است و با استفاده از آن می توان رنگ موها را کاملا یکدست کرد. برای این کار باید تمام موها را با دکلره کاملا بی رنگ کرد سپس از یک رنگ معمولی برای یکدست کردن رنگ موها استفاده کرد.
  • و …

نکاتی برای یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده

نکاتی برای یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده

  • در صورتی که مو پس از رنگ کردن چند رنگ یا رگه رگه شد قبل از رنگ کردن دوباره با شامپوی مخصوص مو را لایه برداری کنید.
  • اگر از شامپوهای ریمو کننده رنگ، لایه بردار و … برای یکدست کردن رنگ موها استفاده می کنید باید پس از آن ترمیم کننده های مو را برای تقویت بافت مو استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید برای یکدست کردن رنگ مو از رنگ تیره تر استفاده کنید باید رنگ مو را مدت زمان کمتری روی مو قرار دهید تا اختلاف رنگ از بین برود.
  • وقتی موی رنگ شده زیاد رشد می کند برای ریشه گیری باید ابتدا ریشه مو را با همان رنگ قبلی رنگ کرد و پس از گذشت مدتی کل موها را رنگ کرد.
  • برای یکدست کردن رنگ موها به زمان بندی رنگ کردن دقت کنید به عنوان مثال ریشه مو معمولا زودتر رنگ می گیرد.
  • برای ترکیب رنگ ها حتما از واریاسیون استفاده کنید، زیرا این ماده رنگ های ناخواسته را حذف می کند.
  • توصیه می شود برای یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده به آرایشگرهای ماهر و با تجربه مراجعه کنید.

نکاتی برای یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده

مطالب دیگر مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *