یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 12:52 بعد از ظهر

هرآنچه باید درباره بوتاکس مو بدانیم

 

امروزه با پیشرفت علم و فناوری متدهای جدیدی برای از بین بردن مشکلات پوست و مو ابداع شده است که با اجرای آن ها می توان تا حد زیادی مشکلات متداول را در هر رده سنی از بین برد. بوتاکس مو امروزه روش ایده آلی برای بهبود سلامت گیسو است که در آن ترکیبات مضر وجود ندارد و تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند. در واقع برای از بین بردن وزی، خشکی، ضخامت و … زلف می توان از این روش استفاده کرد و به وضعیت ایده آل و مطلوب نزدیک شد. به طور کلی توصیه می شود قبل از انجام هر کاری حتما در مورد آن تحقیق کنید و اطلاعات کافی در آن زمینه داشته باشید.

در این مطلب برای آشنایی بیشتر افراد به هرآنچه باید درباره بوتاکس مو بدانیم اشاره شده است. این روش فواید بسیاری برای گیسوان شما دارد که با محصولات ارگانیک تا حد زیادی از ریزش مو نیز جلوگیری می کند. در واقع این متد مشکلات اصلی و نقص های زلف و پوست سر را به آسانی و در کوتاه ترین زمان رفع می کند. این روش برخلاف متدهای دیگر مانند کراتینه و … هیچ آسیبی به بافت مو وارد نمی کند و با تکنیک درمانی به تقویت و سلامت گیسو کمک زیادی می کند.

بوتاکس مو چیست؟

با توجه به مشکلات متعددی که در زمینه مو و پوست سر وجود دارد بیشتر افراد به دنبال راهکار مناسب برای درمان و رفع این مشکلات هستند. امروزه تکنیک جدیدی به نام بوتاکس مو روی کار آمده است که فواید زیاد دارد از این رو محبوبیت ویژه ای بین عموم پیدا کرده است. در واقع اکثر آقایان و خانم ها از این روش برای پیشگیری از ریزش، تقویت ریشه، رفع خشکی و شوره، بهبود سلامت و … مو استفاده می کنند. در نتیجه این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید که بوتاکس مو چیست؟

به طور کلی بوتاکس مو تکنیک درمانی است که با انجام پروسه کامل آن می توان بخش زیادی از مشکلات گیسوان خود را بهبود بخشید. با این تکنیک ماهیچه های پوست سر شل می شوند از این رو حالت مجعدی زلف به مرور از بین می رود. موادی که برای این کار استفاده می شوند دارای انواع پروتئین ها، آمینواسیدها، ویتامین ها و … هستند در نتیجه به افزایش حجم و رفع شکنندگی گیسو کمک زیادی می کند. دقت داشته باشید برای نتیجه گیری بهتر از این تکنیک باید پس از انجام آن مراقبت های مخصوصی مانند استفاده از سرم و شامپو مناسب، استفاده از مواد حفظ کننده پروتئین و … را انجام دهید.

این تکنیک به دلیل مزایایی که دارد طرفداران بسیاری پیدا کرده و اکثر آقایان و خانم ها در هر رده سنی از آن استفاده می کنند. به طور کلی مواد مغذی مانند روغن خاویار، کلاژن، ویتامین های E، ویتامین های B5 و … در ترکیبات بوتاکس مو وجود دارد که به روش های مختلف روی گیسو قرار می گیرد و وضعیت آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این با بوتاکس مو می توان به درخشش و زیبایی بیشتر گیسو کمک کرد.

انواع روش بوتاکس مو

از آن جایی که سلامت، حجم، حالت و … گیسو در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارد بیشتر افراد به دنبال روشی مناسب برای رفع مشکلات آن هستند. از آن جایی که امروزه متدهای جدیدی برای این کار وارد بازار شده بهتر است با انواع آن ها آشنایی داشته باشید از این رو در زیر به انواع روش بوتاکس مو اشاره شده است.

  • روش موضعی: یکی از بهترین و کم خطرترین روش ها برای بهبود سلامت گیسو بوتاکس موضعی است. در این متد مواد مغذی همانند ماسک روی تمامی قسمت های زلف شما قرار می گیرد و پس از مدتی به خوبی شسته می شود. در روش موضعی هیچ تزریقی انجام نمی شود در نتیجه هیچ ترکیب شیمیایی یا مضری وارد پوست سر نمی شود. این روش محبوبیت بیشتری بین عموم دارد و در اکثر کلینیک ها و مراکز زیبایی با بهترین متریال و کیفیت انجام می شود.
  • روش تزریقی: در این روش بسته به مشکلی که دارید دوز مشخصی از سم بوتولینوم به پوست سر تزریق می شود. در بیشتر مواقع از متد تزریقی برای کاهش سردرد میگرنی، بهبود تنبلی چشم، زیبایی و … استفاده می شود.

نحوه انجام بوتاکس مو

با توجه به بررسی های انجام شده این کار را می توان در خانه نیز انجام داد اما توصیه می شود برای نتیجه گیری بهتر به مراکز و کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه نمایید. با این تفاسیر در زیر برای آشنایی بیشتر به نحوه انجام بوتاکس مو در 5 مرحله اشاره شده است.

  • مرحله اول: ابتدا با یک شامپوی ملایم سر خود را حداقل دوبار کامل بشویید به گونه ای که چربی آن از بین برود زیرا برای اجرای این کار گیسو باید کاملا تمیز باشد.
  • مرحله دوم: گیسوان خود را به خوبی شانه کنید تا تمام گره های آن باز شود سپس با وسیله مناسب آن ها را به چند دسته تقسیم کنید. در واقع با این کار مواد بوتاکس به خوبی در تمام بخش های گیسو نفوذ می کند.
  • مرحله سوم: مواد بوتاکس را به خوبی مانند ماسک روی زلف های خود از ریشه تا نوک بمالید، برای نفوذ بهتر توصیه می شود مواد را ماساژ دهید تا جذب آن بیشتر شود.
  • مرحله چهارم: دقت داشته باشید این مواد نباید 40 دقیقه بیشتر روی سر بماند از این رو پس از گذشت این زمان به خوبی حدود 5 تا 7 دقیقه گیسوانتان را بشویید. شستن گیسوان باید به گونه ای باشد که اطمینان داشته باشید هیچ موادی روی سر باقی نمانده است.
  • مرحله پنجم: گیسوان را به خوبی با سشوار خشک کنید، برای صاف شدن بهتر باید سشوار را به صورت عمودی در قسمت بالای سر بگیرید. البته می توان از اتوهای سرامیکی نیز برای افزایش ماندگاری این کار استفاده کرد.

انجام بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

سوالی که برای بیشتر افراد به وجود می آید این است که انجام بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟ در واقع این تکنیک بیشتر برای افرادی که در زیر به آن ها اشاره شده مناسب است:

  • افرادی که گیسوان خشک، آسیب دیده و یا شکسته شده دارند
  • افرادی که دوست دارند گیسوانی صاف و یکدست داشته باشند
  • افرادی که گیسوان بی روح و کدری دارند
  • کسانی که دچار شوره و موخوره هستند
  • کسانی که از انواع تکنیک رنگ و دکلره استفاده کرده اند
  • کسانی که گیسوان سرخدار دارند
  • افرادی که زلف نازک، ضخیم، مجعد و … دارند

قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

افرادی که تمایل دارند این کار را انجام دهند با بدانند قیمت بوتاکس مو چقدر است؟ در واقع قیمت ثابتی برای این کار وجود ندارد زیرا نرخ نهایی این کار بسته به عوامل مختلفی مانند برند محصول، حجم گیسو، دستمزد آرایشگر و … تعیین می شود. البته یکی از روش های کم هزینه برای افزایش سلامت و زیبایی گیسو بوتاکس است که بسته به عوامل مختلف هزینه اجرا آن دچار نوسان می شود. بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز این تکنیک به سالن های آرایشی و یا کلینیک های زیبایی مراجعه نمایید. دقت داشته باشید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا با متریال با کیفیت و مشاوره رایگان بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

مراقبت های بعد از انجام بوتاکس مو

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد بهتر است برای نتیجه گیری بهتر و ماندگاری بیشتر با مراقبت های بعد از انجام بوتاکس مو آشنایی داشته باشید. از این رو در زیر به برخی از نکات مهم در این زمینه اشاره شده است:

  • بعد از انجام این کار حداقل 2 روز گیسوان خود را نشویید با این کار جذب مواد را به حداکثر می رسانید و بهترین نتیجه را دریافت می کنید.
  • پس از انجام این روش باید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کرد در واقع شامپوهایی که PH آن ها حدود 5.5 است بسیار مناسب تر هستند.
  • برای تقویت گیسوان خود از روغن های آرگان، نارگیل و … استفاده کنید.
  • بهتر است پس از هر بار حمام و شستشو از باد ملایم سشوار برای خشک کردن گیسوانتان استفاده کنید.

آیا بوتاکس مو عوارض دارد؟

یکی از سوال های پر تکرار که برای بیشتر افراد به وجود می آید این است که آیا بوتاکس مو عوارض دارد؟ به طور کلی هر تکنیکی مزایا و معایب خاص خود را دارد که قبل از اجرا باید با تمامی آن ها آشنایی داشته باشید. همانطور که گفته شد بوتاکس مزایای بسیاری به همراه دارد و می تواند تا حد زیادی مشکلات گیسو و پوست سر را برطرف کند اما در برخی موارد نیز ممکن است عوارض خاصی به همراه داشته باشد. از این رو در زیر به برخی از عوارض این تکنیک درمانی محبوب اشاره شده است:

  • اگر از این روش بیش از حد استفاده کنید به بافت گیسو آسیب جدی وارد می شود
  • رعایت نکردن تایم ترمیم در این تکنیک سبب کدر و نازک شدن گیسو می شود
  • نباید بیش از 3 بار در سال از این تکنیک درمانی استفاده کنید
  • درجه حرارت بالای اتو می تواند ریشه زلف را سست کند و سبب ریزش شدید شود
  • در برخی مواقع محتویات موادی که برای این کار استفاده می شوند ایجاد حساسیت می کنند و فرد دچار خارش پوست سر، التهاب، قرمزی و … می شود

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟ این سوال بسیار مهم است و قبل از انجام بوتاکس مو باید به آن توجه کنید. به طور کلی حتی اگر از محصولات با کیفیت و برند برای این کار استفاده کنید نمی توانید بازه زمانی مشخصی برای ماندگاری آن در نظر بگیرید. در واقع ماندگاری این روش در افراد مختلف متغیر است و نتیجه آن ها کاملا نیمه موقتی خواهد بود. اما طبق بررسی های انجام شده به طور حدودی ماندگاری این متد بین 2 تا 4 ماه طول می کشد که با رعایت برخی نکات و مراقبت های بعد از آن می توان تا حدی این تایم را طولانی تر کرد. به طور کلی عوامل بسیاری مانند جنس گیسو، بافت زلف، میزان شستشو، منطقه زندگی و … می توانند در ماندگاری این تکنیک درمانی تاثیر مستقیم داشته باشند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی

رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی

صحبت از عوارض و آسیب‌های دکلره کردن مو، مختص به سال‌های اخیر نیست. سال‌های سال‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *