پنجشنبه , 27 اردیبهشت 1403 - 11:34 قبل از ظهر

چگونه دوام رنگ مو را زیاد کنیم؟

 

دوام رنگ مو یکی از دغدغه های خانم هایی است که بادردسر زیاد به رنگ موی دلخواه رسیده اند. در حقیقت با وجود طی کردن مراحل زیاد برای رسیدن به رنگ مطلوب، بعد از گذشت زمانی محدود دیگر رنگ مو آن کیفیت و شادابی اولیه را ندارد.اما این پایان این مشکل نیست. شما می توانید با به کار بردن راه کار هایی که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد از رنگ موی خود برای مدتی طولانی لذت ببرید.

راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو

روش های زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها دوام رنگ مو را افزایش دهید. تنها کافی است کمی قوانین زیر را رعایت کنید. به مرور زمان می توانید شگفتی نتیجه حاصل از رعایت این اصول را ببینید.

  • استحمام روزانه با شامپو ممنوع

اگر عادت دارید هر روز به حمام ببرید و مو های خود را با شامپو بشویید باید آگاه باشید شستشوی مداوم با شامپو علاوه بر کاهش رطوبت مو، در کاستن عمر رنگ مو نیز موثر است. اما این مطلب به معنای نشستن مو نیست بلکه می توانید از محصولاتی ایده آل چون شامپوهای خشک استفاده کنید‌.

  • دوش آب گرم را ترک کنید

آب داغ و دوام رنگ مو با یکدیگر سازگار نیستند. در حقیقت آب داغ علاوه برای کاهش عمر مفید موی رنگ شده در خشک شدن پوست نیز نقش دارد. تا حد امکان بدن و سر خود را به آب خنک یا ولرم عادت دهید. این عمل سبب داشتن پوستی شفاف و موهای هیدراته خواهد شد.

  • جلوی آفتاب رفتن ممنوع

گرمای آفتاب و اشعه های خورشید می تواند دوام رنگ مو را بکاهد. اگر موی خود را در فصل تابستان رنگ کرده اید تا حد امکان از قرار دادن مو در جلوی اشعه خورشید اجتناب کنید.

  • کلر موجود در استخر و کاهش عمر رنگ مو

شاید باور نکنید اما کلری که در آب استخر وجود دارد می تواند استقامت رنگ مو را بکاهد. استفاده از محصولات محافظتی می تواند از رنگ پریدگی رنگ مو جلوگیری کند. سعی کنید از محصولاتی که موادی چون روغن های آرگان، آفتاب گردان و غیره دارند استفاده کنید.

نکات کلیدی برای دوام رنگ مو

اگر از رفتن به استخر و شیرجه زدن در آن لذت می برید باید قبل از این کار برای دوام رنگ مو ها، مو را با آب معدنی یا شهری نم دار کنید. چرا که محتوای این آب از نفوذ کلر به درون مو ها جلوگیری می کند و مانع از کاهش عمر رنگ مو می شود. به کار بردن دستگاه های گرمایشی چون سشوار یا اتو مو سبب کاهش عمر مفید رنگ مو می شود. وسایل گرمایشی در از بین بردن مواد مغذی مو بسیار موثر عمل می کنند. اگر مجبور به استفاده از این وسایل هستید تا حد امکان روغن یا ماسک های ویتامینه را قبل از به کار بردن این وسایل استفاده کنید. جلا دادن مو نیز راهکار دیگری است که می توانید به وسیله آن درخشندگی و زیبایی را به مو های خود هدیه دهید.

اقدامات مهم قبل از رنگ کردن مو

برای دوام رنگ مو تنها به رعایت مواردی که گفته شد بسنده نکنید. شما می توانید با اقداماتی که قبل از رنگ کردن لازم است انجام دهید عمر رنگ مو را افزایش دهید. برای نمونه تقویت کردن مو قبل از رنگ کردن مو، می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. استفاده از ماسک مو و محصولات پروتئینه برای تقویت مو بهترین انتخاب است. یکی از مشکلاتی که دوام رنگ مو را می کاهد، استفاده از دکلره روی مو های آسیب دیده است. مراقبت از مو مانند پوست بدن ضروری است. داشتن یک برنامه غذایی درست یا کوتاه کردن مو هر چند وقت یکبار برای حذف موخوره‌ می تواند راهی برای داشتن مویی سالم باشد.

تقویت مو چند روز قبل از رنگ کردن لازم است. سعی کنید قبل از رنگ کردن، موی خود را به مدت ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت نشویید. این عمل سبب تجمع چربی سر می شود و از آسیب دیدن مو در مقابل مواد مضر رنگ جلوگیری می کند. اگر همیشه از ژل سر یا نرم کننده استفاده می کنید سعی کنید قبل از رنگ کردن از یک محصول شستشوی قوی استفاده کنید تا چربی حاصل از این مواد از مو ها حذف شود. در واقع خوب رنگ شدن مو سبب می شود عمر رنگ مو افزایش یابد.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *