شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 8:44 قبل از ظهر

مهاجرت به کانادا بدون مدرک دانشگاهی

این روزها افراد زیادی در جستجوی روش‌هایی هستند که از طریق آن بتوانند مهاجرت کنند. مقصد تعداد زیادی از این مهاجران کاناداست، کشوری در شمال آمریکای شمالی که سالانه افراد زیادی که مدرک دانشگاهی ندارند، برای کار و زندگی به آن‌ مهاجرت می‌کنند. خوب است بدانید که بازار کار در کشور کانادا تحت فشار زیادی قرار دارد. این فشار نه به دلیل کمبود شغل، بلکه به دلیل کمبود تعداد کافی کارگر ماهر محلی که بتواند تعداد شغل‌های موجود در کانادا را حفظ کند.

همین موضوع باعث شده مهاجرت به کانادا با تحصیلات و مدرک دانشگاهی تنها گزینه نباشد. برنامه‌های مهاجرت مختلفی برای کسانی که دارای مدرک تحصیلی نیستند و شرایط تحصیل در کانادا را ندارند، وجود دارد. تعداد این برنامه‌ها خیلی بیشتر از آن چه فکر می‌کنید است. سه عامل مهم هنگام جستجوی برنامه مهاجرتی مناسب، سطح مهارت شما، تجربه کاری‌تان و اینکه آیا شما یک پیشنهاد شغلی از کانادا دارید یا خیر، است. اگر قصد مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک دانشگاهی را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بدون نیاز به مدرک تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید

بدون نیاز به مدرک تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید

در بخش مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که بازار کار در کشور کانادا تحت فشار زیادی قرار دارد و به همین دلیل این کشور به دنبال افرادی ست که مدرک تحصیلی ندارند و می‌خواهند در جامعه کانادا به کار و زندگی مشغول شوند. یکی روش‌های پذیرش مهاجر کانادا، سیستم ورودی سریع است که با هدف جذب نیروی کار ماهر انجام می‌شود. در این روش صلاحیت ورود شما از طریق معیارهایی چون ملیت، سن، تجربه‌ و پیشنهاد کاری سنجیده می‌شود.

اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر از کانادا دارید، ممکن است برنامه‌های استانی راه پیش روی شما باشد. یازده استان در کانادا دارای برنامه‌ها و قوانین مخصوص به خود هستند. موفقیت شما در این مسیر به شغل شما و استانی که بیشترین نیاز به آن شغل را دارد، وابسته است. استان ساسکاتچوان جایی است که برنامه‌های مهاجرتی مخصوص شغلی دارد و این امکان را برای شما فراهم کرده که بدون نیاز به مدرک تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید. مشاغل ساسکاتچوان که نیازی به مدرک ندارند؛ شامل: کارگر نیمه ماهر کشاورزی، دستیار پرستار، کارکنان نظافت و رانندگان کامیون است.

بدون نیاز به مدرک تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید

از دیگر نواحی کانادا که برای پذیرش افرادی که به قصد کار و زندگی به کانادا مهاجرت می‌کنند شرایطی ویژه در نظر گرفته، آتلانتیک است.

برخی از برنامه‌های پذیرش مهاجر در این ناحیه عبارتند از:

  • آزمون زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
  • پیشنهاد کار تمام وقت غیر فصلی معتبر به مدت حداقل یک سال از یک کارفرما در آتلانتیک کانادا
  • داشتن حداقل یک مدرک دیپلم کانادایی یا معادل آن
  • بودجه کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده‌تان

راهکارهای مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

برنامه مهاجرت شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های پذیرش مهاجر بدون نیاز به مدرک تحصیلی در کاناداست. اگر علاقه دارید که در یکی از شهرستان‌های انتاریو، مانیتوبا، ساسکاتچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بروید، این روش مهاجرت بسیار برای شما مناسب است. برنامه مهاجرتی کشاورزی و دامداری نیز به تازگی راه اندازی شده، که با هدف کمک به مهاجرت کارگران ماهر در بخش‌های تولید و فرآوری گوشت و همچنین بخش‌های کشاورزی و تولیدات دامی به کانادا در نظر گرفته شده است.

راهکارهای مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

علاوه بر راه‌های مهاجرت بدون مدرک به کانادا که گفته شد، شما با مهارت داشتن در یک شغل تجاری نیز می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. مشاغل تجاری مشاغل تخصصی هستند که کارگران باید دانش و مهارت‌ عمیقی برای انجام آن داشته باشند. بیشتر کارگران صنفی دارای مدرک تحصیلی نیستند بلکه آموزش حرفه‌ای و یا آموزش برای توسعه مهارت‌های دستی دیده‌اند. با این حال، پر کردن جای خالی تجارت ماهرانه در بازار کار کانادا، بسیار سخت است.

برای استقرار کارفرمایان در کانادا که در تلاش برای یافتن و استخدام کارگران ماهر تجاری محلی هستند، دولت کانادا برنامه‌های ویژه مهاجرتی را برای کارگران تجارت خارجی ایجاد کرده است تا بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به کانادا مهاجرت کنند. یکی از این برنامه‌ها، برنامه کارگران فدرال ماهر است که توسط سیستم ورود سریع که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد، مدیریت می‌شود. اگر شرایط لازم برای این برنامه را داشته باشید، می‌توانید در کمتر از یک سال به کانادا مهاجرت کنید. از برق کاران گرفته تا آشپز و نمایندگان فروش، کانادا از کارگران تجارت در صنایع مختلف استقبال می‌کند.

راهکارهای مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

کلام آخر

همان طور که در ابتدای این مقاله گفتیم کانادا برنامه‌های مختلفی برای پذیرش مهاجران بدون مدرک تحصیلی دارد و نکته‌ی مهم یافتن فرصت مهاجرتی مناسب با شما و شرایط‌تان است. امیدواریم این مطلب سیب برای انجام بهترین اقدام شما جهت مهاجرت به کانادا موثر واقع شود.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳