شنبه , 6 مرداد 1403 - 5:20 قبل از ظهر

از بین بردن رنگ موی مشکی پرکلاغی

برخی تصور می‌کنند تنها روش از بین بردن رنگ موی مشکی پرکلاغی استفاده از دکلره است. اما روش‌های دیگری که معمولاً ساده‌تر و سالم‌تر هستند نیز وجود دارد. در ادامه این مقاله سیب به برسی این روش‌ها پرداخته ایم. اما به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید پایه موها را در کمترین زمان ممکن به شدت کاهش دهید، باید دکلره کنید.

نحوه از بین بردن رنگ موی مشکی پرکلاغی

از بین بردن رنگ موی مشکی، به خصوص موی مشکی پر کلاغی سختی‌های خاص خود را دارد. اما این سختی‌ها بسته به اینکه تال چه اندازه می‌خواهید موهای خود را روشن کنید، متفاوت است. هرچه موهای روشن‌تری بخواهید، مسیر سخت‌تری در پیش دارید.
بسیاری از آرایشگران در این مسیر توصیه می‌کنند که از مواد شیمیایی استفاده کنید. مواد شیمیایی همچون دکلره راحت، سریع و ساده هستند. اما نکته مهم درباره این مواد این است که باید پس از استفاده از آن‌ها موها را به شدت تقویت کنید. در ادامه این مقاله ما بهترین روش‌های از بین بردن رنگ موی مشکی پر کلاغی را معرفی می‌کنیم.

نحوه از بین بردن رنگ موی مشکی پرکلاغی

شامپوهای clarifying

شامپوهای clarifying یکی از انواع شامپوهای موجود در بازار است که برای از بین بردن رنگ مو طراحی شده است. این شامپوها قیمت بالایی ندارند. از این رو مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته اند. با این حال شامپوهای Clarifying هنوز هم ناشناخته اند.
در کنار این شامپوها می‌توان از شامپوهای دیگر نیز استفاده کرد. برای مثال طیف گسترده‌‌ای از شامپوهای ضد شوره نیز رنگ موهای شما را تغییر می‌دهند. از شامپوهای با تاثیرهای دیگر نیز بدون تداخل خاصی می‌توان استفاده کرد. البته به یاد داشته باشید بهتر است دو نوع شامپوی مختلف را در یک زمان روی موها نریزید.
یکی از معایبی که مخالفان استفاده از این شامپوها یادآور می‌شوند، خشکی است که ممکن است پس از استفاده از شامپوهای Clarifying دامن گیرتان شود. راه حل ساده است. کافی است پس از استفاده از این شامپوها، از نرم کننده‌ها استفاده کنید. در این صورت موها را نیز تقویت کرده اید.

نحوه از بین بردن رنگ موی مشکی پرکلاغی

شامپوی دکلره

یکی از روش‌های روشن کردن موهای تیره، استفاده از دکلره است. دکلره نوعی ماده شیمیایی است که برای از بین بردن دانه‌های رنگی موها طراحی شده است. با این حال استفاده از این ماده به شدت مضر است. به طوری که می‌تواند موجب ریزش مو یا حتی سفیدی زودرس شود. از این رو دکلره کردن کل سر روشی منطقی به شمار نمی‌آید.
شامپوهای دکلره همان تاثیر دکلره را دارند؛ اما در این شامپوها از دکلره رقیق شده استفاده شده است. از این رو اگر در مدت طولانی از این شامپوها استفاده کنید، موها فرصت بازسازی خود را دارند. پس می‌توان گفت بخش بزرگی از معایب دکلره در روش شست و شو با شامپوی دکلره رفع شده است.
با این حال توجه داشته باشید که این روش تنها برای روشن کردن یک یا دو درجه موها کاربردی است. در صورتی که می‌خواهید موی پایه ۱۰ را به ۲ برسانید، حتماً باید از روش دکلره استفاده کنید.
برخی از آرایشگرها توصیه می‌کنند برای افزایش تاثیر این روش، از اکسیدان نیز استفاده کنید. در این روش مقداری اکسیدان به شامپوهای دکلره افزوده می‌شود. فراموش نکنید شامپوهای دکلره فورمول ساده‌‌ای دارند. به شکلی که شما نیز می‌توانید آن‌ها را در منزل تهیه کنید. (نیاز به کمی دانش شیمی وجود دارد!)

از بین بردن رنگ مشکی پر کلاغی تازه رنگ شده

اگر موهایتان را تازه رنگ کرده‌‌اید، هیچ کاری بهتر از شست و شوی موها با استفاده از مایع ظرفشویی نمی‌تواند رنگ مشکی پر کلاغی شما را از بین ببرد. البته به یاد داشته باشید که این روش آسیب زیادی به موها می‌زند. از این رو بهتر است پس از انجام این کار، موها را به خوبی تقویت کنید.

از بین بردن رنگ مشکی پر کلاغی تازه رنگ شده

پودر ویتامین C و دیگر مواد طبیعی

یکی دیگر از روش‌های روشن کردن موهای پر کلاغی، استفاده از پودر ویتامین C است. قرص‌های وی تامین C محصولاتی اسیدی هستند که در ترکیب با آب می‌توانند رنگ موهای پر کلاغی را از بین ببرند.
جوش شیرین یکی دیگر از ترکیب‌های طبیعی است که برای از بین بردن رنگ موی مشکی پر کلاغی طبیعی به کار گرفته می‌شود. برای استفاده از این روش لازم است مقادیر مساوی از شامپوی ضد شوره را با جوش شیرین ترکیب و استفاده کنید. با این حال به یاد داشته باشید که این روش تنها برای موهایی که به تازگی رنگ شده باشند کاربردی خواهد بود.
راه‌های زیادی برای از بین بردن رنگ موی مشکی پرکلاغی وجود دارد. اما اینکه کدام یک از این راه‌ها مناسب شماست، جای سوال دارد. در این مقاله از سیب به برسی ۵ روش طبیعی و غیر طبیعی از بین بردن رنگ موی مشکی پرداختیم. شاید شما هم روش‌های تجربی دیگری داشته باشید که بتوان آن‌ها را زیر همین پست معرفی کرد! ما آماده دریافت این نظرات و روش‌ها هستیم.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *