دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 7:32 بعد از ظهر

بهترین مولتی ویتامین برای سفیدی مو

 

کمبود ویتامین منجر به ریزش مو، شکستگی بیش از حد تارهای زلف و سفید شدن آن‌ها می‌شود. همچنین فقدان این ماده، گیسوان را خشک کرده و باعث تضعیف ریشه و تارهای مو می‌گردد. سوال این است که بهترین مولتی ویتامین برای سفیدی مو کدام است؟ در این مقاله از دانشنامه سیب به معرفی تاثیرگذارترین مکمل‌ها در درمان سفیدی مو می‌پردازیم. البته به یاد داشته باشید که این مطالب تنها به منظور افزایش آگاهی شما خوانندگان گرامی مطرح شده‌اند. به شما توصیه می‌کنیم که برای اتخاذ تصمیمات مربوط به وضعیت سلامت خود با پزشک و متخصص مشورت بفرمایید.

ویتامین برای سیاه شدن مو

یکی از مهمترین علائم کمبود مواد معدنی در بدن، سفید شدن زودهنگام گیسوان، نازک شدن تارهای زلف و افزایش ریزش آن‌ها است. هر یک از مواد معدنی و مغذی موجود در بدن اثرات متفاوتی روی گیسوان دارند که از آن جمله می‌توان به A، B و C اشاره کرد. مواد معدنی نیز وجود دارند که برای سیاه کردن مجدد موهای سفید شده مناسب هستند. در این بخش لیستی از مکمل‌های دارویی و غذایی که در طول زمان به سیاه شدن گیسوان شما کمک می‌کنند، ارائه شده است.

  • مکمل های ویتامین B کمپلکس

مکمل‌های ویتامین B کمپلکس تاثیر قابل ملاحظه‌ای در درمان سفیدی گیسوان شما دارند. در این مجموعه دارویی عناصر متعددی از جمله B1(تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین)، B5(اسید پانتوتنیک)، B6(پیریدوکسین)، پارا آمینو بنزوئیک اسید، اینوزیتول و B12 وجود دارند. این مواد معدنی در مواد غذایی مختلف همچون حبوبات، گوشت و تخم مرغ نیز یافت می‌شوند و با خوردن آن‌ها می‌توانید کمبود ایجاد شده در بدن را جبران کنید.

  • مکمل بیوتین یا B7

اولین علائم کمبود بیوتین در بدن، درماتیت، خارش سر و سایر بیماری‌های پوستی است. در واقع بیوتین نیز یکی دیگر از عناصر موجود در مکمل‌های B کمپلکس است که موجب حفظ رنگ و طراوت گیسوان شما می‌شود. همچنین این محصول خاصیت ارتجاعی تارهای زلف را بیشتر کرده و به اکستنشن سریع آن کمک می‌کند. این ماده را می‌توان از مصرف محصولات لبنی، پنیر و آجیل تامین کرد. همچنین سویا، موز، هندوانه، ماهی، گوشت و مرغ نیز سرشار از بیوتین هستند. بهتر است که قرص مکمل بیوتین را با سایر B کمپلکس‌ها مصرف کنید. همچنین دقت داشته باشید که خوردن بیش از حد این ماده باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود. بنابراین در مصرف این ماده بسیار مراقب باشید.

  • قرص ویتامین E

ویتامین E ماده ای است که علاوه بر تسریع جریان خون در پوست سر، به رشد سریع گیسوان و سیاه شدن آن‌ها کمک می‌کند. با وجود اینکه این قرص بهترین مولتی ویتامین برای سفیدی مو است، در صورت مصرف بیش از حد روی فشار خون تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل برای مصرف صحیح این ماده با پزشک عمومی مشورت کنید.

  • مکمل های ویتامین A

مکمل‌های ویتامین A علاوه بر اینکه به رشد سالم تارهای زلف کمک می‌کنند، در درمان سفیدی مو نیز موثر هستند. این ماده قادر است که در چربی حل شده و در بدن ذخیره شود. این امر موجب رشد صحیح استخوان‌ها شده و مانند یک غلاف محافظ در اطراف رشته‌های عصبی عمل خواهد کرد. این عنصر خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد که برای سلامت پوست و زلف مفید است. این ماده را می‌توان در زرده تخم مرغ، اسفناج، سیب زمینی، لبنیات و ماهی‌ها یافت. همچنین مکمل مورد بحث را می‌توان به صورت قرص از داروخانه‌ها هم خریداری کرد.

قرص زینک برای سفیدی مو

قرص یونی زینک بهترین مکمل دارویی برای سفیدی مو است که عملکرد خوبی در تقویت مو، پوست و ناخن دارد. همچنین این دارو به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. در این مکمل دارویی مقادیر زیادی زینک، ویتامین‌های گروه B و ث وجود دارند. بنابراین با مصرف این قرص می‌توانید به میزان قابل توجهی به حفظ سلامتی مو و جلوگیری از سفید شدن آن یاری برسانید. این در حالی است که قرص زینک پلاس نیز برای سیاه شدن مجدد موها مفید است. داروی مورد بحث حاوی مقدار زیادی زینک، ویتامین‌های گروه B و C است. با خوردن این قرص می‌توان تمام مواد مورد نیاز برای سلامت گیسوان را تامین کرد. همچنین در قرص یوروویتال نیز میزان قابل توجهی ویتامین C و زینک وجود دارند که با مصرف آن می‌توان این مواد را در اختیار تارهای زلف قرار داد. البته به شما توصیه می‌کنیم که برای مصرف این داروها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *