شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 1:28 بعد از ظهر

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری

بیشت افراد دوست دارند به جای آن که کل دیوار های منزل را کاغذ دیواری کنند، تنها اتاق ها را با کاغذ بپوشانند. زیرا این کار هم جلوه بسیار زیبایی به اتاق ها می بخشد و هم هزینه بسیار کمی روی دست افراد می گذارد. زیرا قیمت برخی از کاغذ های دیواری گران می باشند و ممکن است با بودجه افراد همخوانی نداشته باشد. اتاق خواب زوجین و اتاق خواب کودک بیشترین مکان هایی از منزل هستند که کاغذ های دیواری زیادی برای آن ها طراحی شده اند. اگر در مورد قیمت کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری نگران هستید می توانید خودتان آن را محاسبه کنید.

چقدر کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری لازم است؟

چقدر کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری لازم است؟

اگر می خواهید مقدار کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری را محاسبه کنید، باید بدانید که کاغذ های دیواری بر اساس رول فروخته می شوند. یعنی شما نمی توانید به فروشنده بگویید که من به این اندازه کاغذ می خواهم. بلکه باید محاسبه کنید که متراژ خواسته شده شما، شامل چند رول کاغذ می شود. برای این کار ابتدا باید به صورت دقیق مساحت جاهایی را که می خواهید آن ها را با کاغذ دیواری پوشش دهید به دست بیاورید.
اکثر اتاق های 12 متری به صورت دو عدد دیوار 4 متری و دو عدد دیوار 3 متری ساخته می شوند. نصابان برای این دیوار ها 8 تا 9 رول کاغذ را پیشنهاد می دهند. البته حتما پنجره ها و کمد دیواری را هم در نظر بگیرید. اگر اتاق هم پنجره و هم کمد دیواری دارد احتمالا 8 رول کاغذ کافی می باشد. البته این رول ها بر اساس اندازه 53×10 در نظر گرفته شده اند. یعنی این کاغذ که 53 سانت عرض و 10 متر طول دارد. این اندازه، استاندارد بسیاری از شرکت های سازنده کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری می باشند. اگر از کاغذ های دیواری که طول و عرض بیشتری دارند استفاده کنید احتمالا 4 تا 6 رول کاغذ برای اتاق شما کافی خواهد بود.

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری

فرقی نمی کند کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری باشد یا برای کل دیوار های منزل، برای محاسبه باید دیوار ها را تکی در نظر بگیرید. زیرا ممکن است دیوار های مختلف یک منزل از لحاظ مساحت کاملا با هم متفاوت باشند. پس دانستن فرمول آن می تواند کمک زیادی به شما بکند. با محاسبه تعداد رول های لازم می توانید قیمت حدودی کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری را هم محاسبه کنید. قبل از آن که به فرمول بپردازیم باید در مورد اندازه گیری حرف بزنیم. اندازه گیری دقیق می تواند تاثیر زیادی در دقیق بودن نتیجه نهایی داشته باشد. پس برای کاغذ دیواری اتاق 12 متری به صورت کاملا گوشه ها و قرنیز های دیوار را هم در نظر بگیری تا کاغذ کم نیاید. مساحت هر یک از دیوار ها را به توجه به فرمول زیر بدست بیاورید.

عرض دیوار × ارتفاع دیوار = مساحت دیوار

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری

با این فرمول می توانید به راحتی مساحت دیوار خود را به دست بیاورید. فرض کنید عرض دیوار 4 متر و ارتفاع آن 2 متر باشد. در این صورت مساحت می شود 8 متر. اکنون چگونه بفهمیم که مثلا برای دیواری با مساحت 8 متر چقدر کاغذ دیواری لازم است؟ برای محاسبه این عدد ابتدا باید اندازه رول کاغذ دیواری را داشته باشید. ما در اینجا رول کاغذ 53×10 را در نظر می گیریم. این رول می تواند 1 متر و 59 سانت از دیوار را پوشش دهید. با داشتن این اطلاعات با استفاده از فرمول زیر تعداد رول را به دست بیاورید.
59/1÷ مساحت دیوار= تعداد رول

یعنی عدد 8 را تقسیم بر عدد 159 می کنیم که عدد 1/5 به دست می آید. این عدد را باید به سمت عدد بزرگتر گرد کنیم. به این دلیل که رول کاغذ اضافه بیاید بهتر است تا کم بیاید. زیرا در صورت کم آمدن کار ناقص می شود. پس عدد 1/5 می شود 6. یعنی ما برای یک دیوار با مساحت 8 متر، به 6 رول کاغذ 53 در 10 متری نیاز داریم.

قیمت خرید کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری

قیمت خرید کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری

قیمت انواع کاغذ های دیواری بسیار با هم متفاوت اند. این تفاوت به خاطر کشور سازنده، جنس و طرح آن ها می باشد. خرید کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری نباید خیلی گران در بیاید. زیرا کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری تنها به 8 رول کاغذ نیاز دارد. برای آن که هزینه دقیق خرید کاغذ را به دست بیاورید با قیمت هر رول کاغذ را از فروشنده به صورت دقیق بپرسید.
در ضمن فراموش نکنید که باید هزینه نصاب کاغذ را نیز در نظر بگیرید. با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات منزل خود را بصورت رایگان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳