یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 3:21 بعد از ظهر

مالیدن روغن سیاه دانه به شکم در دوران پریودی

 

سیاه دانه یکی از گیاهان دارویی است که می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف داشته باشد. دانه های سیاه دانه را می توان برای کاهش دردهای جسمی، تسکین التهاب و بسیاری از مشکلات مختلف دیگر مورد استفاده قرار داد. علاوه بر مصرف خوراکی، مالیدن روغن سیاه دانه به بافت های مختلف بدن نیز می تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با توجه به فواید روغن سیاه دانه برای پریودی، بسیاری از مردم توصیه می کنند که بانوان و دختران جوان مالدین روغن سیاه دانه به شکم در دوران پریودی را انجام دهند تا علائم پریودی آن ها کاهش پیدا کند. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد این موضوع و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه در دوران قاعدگی با شما صحبت کنیم.

آیا روغن سیاه دانه برای دوران قاعدگی و تسکین درد پریود خوبه؟

دوران قاعدگی در برخی از موارد برای دختران بدون درد و ناراحتی است. اما بعضی از بانوان و دختران در این دوران درد و گرفتگی شدیدی را در ناحیه شکم تجربه می کنند که عملا برای آن ها عذاب آورند. تسکین درد پریود با مصرف داروهای مسکن امکان پذیر است؛ اما به هر حال این داروها می توانند مضرات زیادی را برای بدن به همراه داشته باشند و باعث مشکلات گوارشی نیز می شوند. بنابراین، با توجه به عوارض داروهای مسکن، استفاده از ترکیبات گیاهی برای درمان مشکلات قاعدگی بیشتر توصیه می شود.

روغن سیاه دانه برای پریودی بسیار مفید است. به طوری که توصیه می شود به جای اینکه از داروهای شیمیایی و مسکن برای تسکین درد پریودی استفاده کنید، این روغن را امتحان کنید. روغن سیاه دانه از عصاره گیری این گیاه به دست آمده و دارای خاصیت ضد التهابی و ضد دردی است. به طوری که می توانید برای سایر بافت های بدن که درد و التهاب زیادی دارند نیز از این روغن استفاده کنید.

دستورالعمل استفاده از روغن سیاه دانه برای پریودی

برای اینکه بتوانید از فواید روغن سیاه دانه برای پریودی بهره مند شوید، در ابتدا می بایست این روغن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. روغن های سیاه دانه هر چقدر مرغوب تر و خالص تر باشند، می توانند برای تسکین درد پریودی عالی تر باشند. بنابراین، مقداری روغن خالص سیاه دانه را از عطاری ها تهیه کنید و چند قطره از آن را در کف دست بریزید.

سپس دستان خودتان را به یکدیگر مالش دهید تا روغن در کف دستان شما گرم شود. حالا می توانید به آرامی کف دستان چرب شده خودتان را به شکم و پهلوها بزنید. به آرامی این کار را انجام دهید تا درد شکم بهبود پیدا کند. برای اینکه اثربخشی روغن سیاه دانه برای پریودی بیشتر شود، می توانید قبل از زدن آن به شکم مقداری از آن را گرم کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید. در این صورت علاوه بر اینکه از خواص روغن سیاه دانه بهره مند می شوید، می توانید التهاب ایجاد شده در اطراف شکم را نیز برطرف کنید.

 استفاده از روغن سیاه دانه در ناف جهت تسکین درد پریودی

برای تسکین درد پریودی با روغن سیاه دانه، باید در بخش خاصی از شکم از روغن استفاده کنید. مالیدن این روغن در دوران پریودی باید در اطراف ناف انجام شود. کافیست که چند قطره روغن را در اطراف ناف خودتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید. اگر چند قطره روغن سیاه دانه را داخل ناف خودتان نیز بریزید، اثر این روغن افزایش پیدا می کند.

پس از اینکه روغن را در شکم ماساژ دادید، نوبت به بستن شکم با یک پارچه تمیز یا حوله می رسد. هر چقدر شکم خودتان را گرم تر نگه دارید، اثربخشی روغن نیز افزایش پیدا می کند. با کمی استراحت و انجام چند بار ماساژ شکم با این روغن، می توانید شاهد خواص بسیار زیادی از روغن سیاه دانه برای تسکین درد پریودی باشید.

روغن سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی

عقب افتادن قاعدگی یکی از مشکلات رایج در خانم ها است که به دلیل استرس شدید، مشکلات هورمونی و بسیاری از عوامل دیگر رخ می دهد. روغن سیاه دانه دارای ترکیباتی است که می توانند به باز شدن قاعدگی کمک کنند. از این رو بانوانی که مطمئن هستند باردار نیستند، می توانند مقداری روغن سیاه دانه را هر روز به شکم و اطراف ناف خود بزنند و ماساژ دهند. با این کار هم قاعدگی باز می شود، هم می توان شاهد کاهش درد پریودی پس از شروع شدن دوره بود.

برای کاهش ضعف پریودی می توان از سیاه دانه استفاده کرد؟

سیاه دانه یکی از گیاهان دارویی مغذی است که در طب سنتی بسیار روی آن تاکید شده است. پودر کردن سیاه دانه و اضافه کردن آن به مقداری عسل، یک معجون فوق العاده خوشمزه را به وجود می آورد که می تواند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن، تقویت قوای جسمی و جنسی و همچنین بهبود عملکرد ارگان های مختلف داشته باشد.

برای کاهش ضعف پریودی می توانید مقداری سیاه دانه را به عسل اضافه کنید و هر روز به صورت ناشتا یک قاشق میل کنید. دقت داشته باشید که پودر سیاه دانه باید بلافاصله به عسل اضافه شود تا اثربخشی خود را از دست ندهد.

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *