جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:39 بعد از ظهر

هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری

متراژ کاغذ دیواری مورد نیاز یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری می باشد. ایجاد تغییرات هر چند کوچک در دکوراسیون خانه آن هم به صورت هر چند وقت یکبار لازم و ضروری است. به همین دلیل کاغذ دیواری یکی از راه های تغییر دکوراسیون منزل است که نشاط و روح خاصی را به خانه القا می کند. اگر صاحب خانه ای صد متری هستید و قصد دارید همه یا بخشی از دیوار های منزل خود را با کاغذ دیواری پوشش دهید باید به نکات مهمی در خصوص تعیین هزینه توجه کنید. قبل از هر اقدامی دیوارهای مورد نظر خود را برای پوشش کاغذ دیواری آماده و زیرسازی کنید. منظور از زیرسازی از بین بردن ترک و یا نم دیوارها است.
پس از آن طرح و مدل کاغذ دیواری مد نظر خود را انتخاب کنید. قطعا در این بخش هزینه خرید کاغذ دیواری و نصب آن برای شما موضوع مهمی خواهد بود. در نتیجه قبل از تصمیم بر نصب کاغذ دیواری به فکر برآورد هزینه خواهید بود. عوامل مختلفی در تعیین هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری موثر می باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

منزل 50 متری چقدر کاغذ دیواری می برد؟

منزل 50 متری چقدر کاغذ دیواری می برد؟

کاغذ دیواری در قالب رول هایی با ابعاد مختلف به بازار عرضه می شود. بسته به شرکت سازنده و ایرانی و یا خارجی بودن کاغذ دیواری ابعاد آن نیز متفاوت است. برای برآورد هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری و یا هر خانه با هر متراژی بایستی به ابعاد رول ها و طول دیوار خانه توجه کرد. رول های موجود در بازار از عرض 53 سانتی متر تا 100 سانتی متری و با طول عموما 10 متری عرضه می شوند. البته ممکن است طول رول ها به 5/12. یا بیشتر نیز برسد. پس برای تعیین و برآورد هزینه دقیق کاغذ دیواری خانه خود حتما به ابعاد رول ها توجه داشته باشید که هر رول چه ابعاد و چه قیمتی دارد.
اگر قصد پوشش دادن همه دیوار های خانه 50 متری خود با استفاده از کاغذ دیواری هستید به طور متوسط ممکن است به 25 تا 30 رول نیاز داشته باشید. اگر تصمیم بر پوشش قسمتی از دیوار ها مانند دیوار اتاق و یا دیوار پشت تلویزیون پذیرایی دارید مسلما به رول های کمتری نیاز خواهید داشت.

فرمول محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

فرمول محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

با توجه به عرض و طول رول های کاغذ دیواری و خود دیوار می توان متراژ کاغذ دیواری مورد نیاز برای هر دیوار را به صورت دقیق محاسبه کرد. ارتفاع استاندارد دیوار ها 40/2 و 3 متر می باشد. حال قبل از محاسبه با استفاده از فرمول بایستی طول دیوار را به دست آورد. سپس طول رول کاغذ دیواری با توجه به اطلاعات را باید به دست آورد. فرمول محاسبه به این صورت است؛
طول دیوار تقسیم بر طول رول = تعداد رول
مثال اگر رول کاغذ دیواری به عرض 53 سانتی متر در طول 10 متر باشد برآورد طول رول 59/1 است. اگر طول دیوار با فرض اینکه ارتفاع آن 6 متر باشد تعداد رول مورد نیاز 4 عدد است. یعنی 59/1 / 6 = 4. ممکن است عدد به دست آمده اعشار باشد که باید آن را رند کرد. مثلا عدد 4/4 به دست بیاید به 5 رول نیاز است. پنجره و درب های دیوار نیز در طول به دست آمده دیوار حساب می شوند.

مزیت های استفاده از کاغذ دیواری در خانه 50 متری

مزیت های استفاده از کاغذ دیواری در خانه 50 متری

استفاده از کاغذ دیواری در خانه 50 متری سبب می شود تا فضای خانه زیباتر و جذابتر به نظر برسد. خانه های 100 متری عموما خانه هایی با متراژ متوسط محسوب می شوند که دارای دو اتاق خواب و یک پذیرایی هستند. مانور برای اجرای دکوراسیون در این خانه زیاد است.
کاغذ دیواری نصب شده بر روی دیوار های این خانه بیشتر از سایر متراژ های دیگر جلب توجه خواهد کرد. البته در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری حتما باید دقت کافی داشت. زیرا کاغذ دیواری تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون و شادابی خانه خواهد گذاشت. هزینه نصب پایین و تغییر دکوراسیون بدون سر و صدا و ریخت و پاش از مزیت های استفاده از این نوع مصالح در خانه های 50 متری هستند.

عوامل موثر بر قیمت کاغذ دیواری برای منزل 50 متری

عوامل موثر بر قیمت کاغذ دیواری برای منزل 50 متری

متراژ دیوار های پوششی، طول و عرض رول های کاغذ دیواری، طرح و رنگ آنها، کیفیت محصول، شرکت سازنده کاغذ دیواری و هزینه دستمزد نصاب از عوامل موثر بر قیمت کاغذ دیواری خانه 50 متری هستند. برآورد متراژ مورد نیاز از کاغذ دیواری با استفاده از فرمول فوق و کسب اطلاع در مورد قیمت کاغذ دیواری قیمت نهایی را برای شما مشخص خواهد کرد.

جمع بندی

قیمت نهایی و برآورد دقیق هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری با توجه به مقدار پولی است که بابت خرید کاغذ دیواری پرداخت خواهد شد محاسبه می شود. همچنین متراژ دیوار های مورد نظر برای نصب کاغذ دیواری دیگر عامل تعیین هزینه خواهد بود.
با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات منزل خود را بصورت رایگان پیدا کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳