چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 3:41 قبل از ظهر

بیرنگ کردن مو با اکسیدان

گاهی اوقات نیاز دارید موی خود را چند درجه روشن کنید. استفاده از دکلره، به‌صورت افراطی، می‌تواند آسیب جدی به آن وارد کند. به همین منظور، بهتر است روش‌های جایگزین را به جای دکلره در نظر بگیرید. یکی از راه‌های ساده برای روشن کردن، استفاده از اکسیدان است. برای کسب نتیجه رضایت بخش، باید چند نکته ضروری را مورد توجه قرار دهید. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب، به معرفی روش بیرنگ کردن مو با اکسیدان می‌پردازیم. اگر قصد دارید از این روش برای روشن نمودن گیسوهای خود استفاده کنید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بیرنگ کردن مو با اکسیدان

بیرنگ کردن مو با اکسیدان

آیا می‌توان با کمک اکسیدان، مو را بیرنگ کرد؟ شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد. باید بگوییم که پاسخ این پرسش مثبت است. با کمک این ماده آرایشی، می‌توان مو را چند درجه روشن‌تر کرد. با این حال، انجام این کار به تخصص و مهارت نیاز دارد. چراکه در صورت عدم رعایت نکات مهم، ممکن است موی شما آسیب ببیند. برای بیرنگ کردن مو با اکسیدان، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  • ایتدا این ماده را در کاسه مخصوص رنگ قرار دهید
  • قسمتی از مو را که می‌خواهید روشن شود، به این ماده آغشته کنید
  • برای تغییر رنگ منتظر بمانید
  • مو را به طور مرتب چک کنید
  • وقتی به درجه دلخواه رنگ رسیدید، می‌توانید مو را بشویید
  • مو را با دقت شست و شو دهید؛ طوری که مواد رنگ کاملاً پاک شود
  • برای گذاشتن رنگ، چند دقیقه صبر و بعد رنگ کردن را شروع کنید

تنها در چند قدم ساده، می‌توان بدون استفاده از دکلره، به درجه رنگ مورد نظر رسید. برای انجام این کار باید به چند نکته ساده اما مهم و کاربردی توجه کنید تا علاوه بر کسب نتیجه رضایت بخش، مو آسیب نبیند. در همین راستا، قبل از اقدام به بیرنگ کردن با اکسیدان، حتماً قسمت‌های بعدی مقاله را مطالعه کنید.

نکات مهم در روشن کردن مو با اکسیدان

قطعاً رنگ کردن مو و روشن کردن آن به تخصص و تجربه نیاز دارد. با این حال، گاهی ترجیح می‌دهید در خانه و بدون صرف هزینه زیاد، این کار را انجام دهید. اولین کاری که برای بیرنگ کردن مو با اکسیدان باید انجام داد، انتخاب شماره آن است. این ماده در سه شماره مختلف تولید می‌شود:

  • ۳ درصد
  • ۶ درصد
  • ۹ درصد

هر یک از این اکسیدان‌ها برای رنگ موی خاصی تولید شده‌اند. شما نمی‌توانید از هر کدام از این مواد، برای روشن کردن موی خود استفاده کنید. قبل از انتخاب باید شرایط گیسوان و رنگ آن را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، نتیجه مورد نظر را به دست نخواهید آورد. موی حساس به مدل ۳ درصد نیاز دارد. این نوع، تأثیر آنچنانی بر روشن کردن مو نخواهد داشت. به عبارت دیگر، اگر مو نیاز به روشن شدن ندارد، این مدل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل ۶ درصد، تأثیر متوسطی دارد. اگر می‌خواهید مویتان تنها چند درجه روشن شود، اکسیدان شماره ۶ مناسب خواهد بود.

اکسیدان ۹ درصد، قدرت زیادی دارد. در صورتی که قصد دارید موی خود را بلوند و بسیار روشن کنید، این مورد انتخاب مناسبی خواهد بود. مدل ۹ درصد، قدرت شیمیایی فوق العاده‌ای دارد. بنابراین اگر به اندازه‌ی کافی ماهر نیستید، برای بیرنگ کردن مو با اکسیدان، می‌توانید به آرایشگاه بروید. استفاده نامناسب از این ماده، به‌خصوص مدل ۹ درصد، خطر سوختگی مو را به همراه دارد. لازم به ذکر است که اگر هنوز اثری از دکلره بر موی خود دارید، باید از مدل سه یا شش درصد استفاده کنید.

روشن کردن مو با اکسیدان

سخن آخر

در این مقاله از مجله سیب، شما را با نحوه بیرنگ کردن مو با اکسیدان آشنا کردیم. بدیهی است که استفاده از این روش، آسیب‌هایی را که دکلره به مو می‌زند، به همراه نخواهد داشت. با این حال باید به‌طور اصولی، فرآیند روشن کردن مو با اکسیدان را انجام داد. قبل از شروع کار، حتماً اطلاعات درج شده در این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا آسیبی به موی شما وارد نشود. اگر به خواندن مقالات مربوط به حوزه آرایشی علاقه مند هستید، می توانید از سایر صفحات مجله اینترنتی سیب، بازدید کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *