شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 0:15 قبل از ظهر

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی از عمل‌های پرطرفدار در بین خانم‌ها عمل لابیاپلاستی است. در این عمل جراحی لب‌های آلت تناسلی بانوان قرینه‌سازی شده و همچنین کوچک کردن و زیباسازی آن‌ها نیز صورت می‌گیرد. همچنین این جراحی منجر به از بین رفتن سیاهی ناحیه واژن نیز می‌شود. به همین جهت عمل لابیاپلاستی در بین خانم‌ها بسیار محبوب است. در این مطلب از سیب قصد داریم که به شما نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی را آموزش دهیم.

پیش از اقدام به این عمل زیبایی ناحیه واژن بهتر است که در مورد مراقبت‌های پیش و پس از عمل اطلاعات کافی به دست آورید. این اقدامات نتیجه عمل را رضایت‌بخش می‌کنند. بنابراین اگر قصد انجام عمل لابیاپلاستی را دارید، ضمن انجام آزمایشات مختلف پیش از جراحی، مشاوره‌های لازم را از پزشک دریافت نمایید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی چگونه است؟

در صورتی که بخواهید عمل لابیاپلاستی را انجام دهید، باید مراقبت‌های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنید. این امر باعث می‌شود که دوران نقاهت شما به سلامت و در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسد. انجام صحیح مراقبت‌های پس از هر عملی بهبود زخم را تسریع می‌بخشد. همچنین این اقدامات به شما کمک می‌کنند که احساس درد کمتری داشته باشد. به یاد داشته باشید که دوره نقاهت این عمل جراحی خاص حدود سه روز به طول می‌انجامد. در این دوران شما باید به صورت کامل استراحت مطلق داشته باشد.

اگر بیمار در روز اول دوران نقاهت استراحت مطلق نداشته باشد، احتمال باز شدن زخم و خونریزی وجود خواهد داشت. در این مدت زمان باید نحوه استراحت و خوابیدن شما کاملا سنجیده و استاندارد باشد. برای مثال به هیچ وجه نباید به یک سمت و روی یک پهلو بخوابید. زیرا خوابیدن به یک طرف بدن موجب می‌شود که یک طرف لابیا نسبت به سمت دیگر بزرگتر و متورم‌تر گردد. بنابراین بهتر است که در دوران نقاهت پس از عمل لابیاپلاستی به صورت کاملا صاف رو به کمر بخوابید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی چگونه است؟

همچنین توصیه می‌شود که برای نشستن از بالشتک‌های حلقوی استفاده کنید. این بالشتک‌ها کمک می‌نمایند که به بخیه‌های شما فشار وارد نگردد. در ضمن بسیاری از پزشکان عقیده دارند که در طول سه روز استراحت مطلق، بیمار باید حتی‌الامکان به صورت درازکش باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت نمایید، اجتناب از رانندگی است، زیرا تا جایی ممکن نباید بنشینید.

نکته مهم دیگر در طول این دوران مصرف داروهای به موقع تجویز شده توسط پزشک است. همچنین می‌توانید در چند روز اول تا یک هفته روی محل جراحی به صورت غیرمستقیم کمپرس یخ بگذارید. 20 دقیقه کمپرس یخ گذاشتن روی زخم‌ها و 20 دقیقه استراحت به صورت دوره‌ای تورم و درد محل جراحی را کاهش می‌دهد.

تاثیر خوابیدن درست بر روی عمل لابیاپلاستی

تاثیر خوابیدن درست بر روی عمل لابیاپلاستی

میزان رضایت از عمل لابیاپلاستی در هر خانمی بسته به شرایط سلامتی، سن، وضعیت لابیاها، تکنیک مورد استفاده و بسیاری عوامل دیگر متفاوت است. همچنین هر فرد برای استراحت و ریکاوری پس از عمل به زمان مشخصی نیاز دارد. برای مثال در برخی از بانوان تورم و درد بعد از عمل پس از چند هفته یا چند ماه کاهش می‌یابد. بنابراین برای سرعت بخشیدن به روند بهبود زخم‌ها بهتر است که مراقبت‌های پس از عمل را به درستی رعایت کرد. اگر نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی درست باشد، می‌تواند بهبود زخم‌ها را تسریع کند. در واقع اگر شما به صورت صحیح و به کمر بخوابید، فشار کمتری به بخیه‌هایتان وارد می‌شود.

این امر تورم روی زخم‌ها و بخیه‌ها را به سرعت کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خوابیدن سبب می‌گردد که درد کمتری را احساس کنید. لذا با توجه به تمام این موارد، بهتر است که پیش از انجام عمل لابیاپلاستی مشغله‌های خود را تا جای ممکن کم کنید. در این صورت پس از این عمل با خیال آسوده می‌توانید سه الی چهار روز به صورت کامل استراحت مطلق داشته باشید. البته در روز سوم دیگر امکان راه رفتن و انجام فعالیت‌های سبک مانند گرم کردن غذا برای بیمار وجود دارد. اما توصیه می‌شود که در صورت امکان انجام همین کارهای سبک را نیز به روز چهارم به بعد موکول بفرمایید.

تاثیر خوابیدن درست بر روی عمل لابیاپلاستی

به طور کلی در عمل‌های جراحی زیبایی زنان انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش تا چهل روز ممنوع است. همچنین تا حد امکان نباید از پله استفاده کنید. اما پیاده‌روی سبک پس از یک هفته از جراحی لابیاپلاستی بلامانع است. بقیه مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳