شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 9:31 بعد از ظهر

رنگ موی دودی به چه کسانی میاد

 

رنگ مو دودی از جذاب ترین رنگ هایی است که یک خانم می تواند چهره خود را با آن تغییر دهد، از این رو است که به جرأت می توانیم بگوییم که کمتر کسی در این کره خاکی وجود دارد که رنگ مو دودی به آن نیاید. اما علت این موضوع چیست؟ این رنگ از آن رنگ هایی است که شما می توانید به راحتی آن ها را با تناژهای گوناگون ترکیب کنید و در نهایت ترکیبی جذاب تولید کنید. ترکیب هایی که هر کدام از آن ها به پوست های مختلفی می آید، برای مثال ترکیب رنگ دودی با رنگ های سرد می تواند گزینه ای عالی برای پوست های روشن باشد. یا ترکیب دودی با رنگ های گرم برای پوست های گندمی و تیره مناسب است و چهره این افراد را تغییر اساسی می دهد.

همه چیز درباره رنگ موی دودی

اکنون بیایید نگاهی به ترکیب رنگ های مختلفی که می توانند همراه رنگ دودی شوند بیاندازیم و به بررسی آن ها بپردازیم:

  • دودی بلوند: یکی از جذاب ترین ترکیب های دودی، دودی بلوند است که برای رسیدن به این رنگ جذاب کافی است که ابتدا موهای خود را به پایه دکلره 8 برسانید و سپس 3 سانت و نیم رنگ دودی روشن، دو سوم از رنگ C6، یک سوم از واریاسیون دودی و 40 سی سی از اکسیدان شماره 6 را ترکیب کنید.
  • دودی زیتونی: موهایی که تناژهای زننده ای مانند سبز و قرمز دارند بهتر است که برای آن ها از ترکیب دودی و زیتونی استفاده کنیم. ابتدا موهای خود را به پایه دکلره 9 برسانید، سپس 6 سانت از رنگ مو دودی را با 6 سانت از رنگ مو زیتونی، 3 سانت رنگ مو خاکستری، 10 سانت رنگ مو واریاسیون نقره ای و 5 سانت واریاسیون دودی و اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید.

  • دودی تیره: یکی از ایده آل ترین رنگ موها برای افرادی است که پوست بسیار سفیدی دارند و یا تمایل دارند جذابیت چهره خود را دوچندان کنند. برای داشتن این رنگ مو باید ابتدا موهای خود را به پایه دکلره شماره 8 برسانید و سپس یک تیوپ رنگ دودی بلوند شماره 8 را با یک چهارم از تیوپ رنگ هایلایت کروماتیک ترکیب کنید و سپس 3 سانت از واریاسیون دودی و خاکستری و اکسیدان 6 درصد را به ترکیب مذکور اضافه کنید.
  • دودی متوسط: از جمله رنگ های دیگری است که در طیف رنگی دودی قرار می گیرد و برای داشتن این رنگ باید موهای خود را به پایه 8 برسانید. کافی است نصف تیوپ رنگ بلوند نقره ای را با یک تیوپ رنگ دودی شماره 7، 4 سانت از واریاسیون بنفش و دو سانت از واریاسیون دودی و نقره ای ترکیب کنید تا بتوانید موهای خود را دودی روشن کنید.

اگر تصمیم دارید رنگ مو شما دودی روشن تری شود باید میزان رنگ بلوند نقره ای را بیشتر کنید و از دودی تیره بکاهید.
گفتنی است که شما می توانید رنگ هایی نظیر رنگ نسکافه ای، قهوه ای، طلایی و بسیاری از رنگ های دیگر را با دودی ترکیب کنید و ترکیب های بسیار جدیدتری داشته باشید اما بهتر است این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. زیرا باید برای هر مویی یک فرمولاسیون مشخصی به کار برد تا فرد نتیجه مطلوب خود را کسب کند.

نکات مهم در مورد رنگ مو دودی

به دلیل استفاده از رنگ مشکی در رنگ دودی، اگر صورتی دارید که لک های بسیار زیادی دارد یا زیر چشم شما تیره است و یا حتی پوست شما پر از آکنه و جوش می باشد،  بهتر است که اصلا از رنگ مو دودی استفاده نکنید. زیرا با استفاده از رنگ دودی باعث می شوید که این تیرگی ها چهره بیش از هر وقت دیگر به نمایش در بیایند. مورد دیگر افرادی هستند که چهره آن ها سرخی غالبی دارد یا سرخ گلگون هستند، استفاده از رنگ دودی به این افراد نیز توصیه نمی شود. موضوع مهم دیگر درباره این رنگ مو این است که رنگ مو دودی می تواند تناژهای بدرنگ مو را به خوبی پوشش دهد به ویژه در پوشاندن تناژ زرد، نارنجی و قرمز بسیار موفق و عالی عمل می کند. با رعایت نکاتی که در بالا به آن ها پرداختیم می توانید رنگ مویی جذاب داشته باشید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *