دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 1:03 قبل از ظهر

رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی

صحبت از عوارض و آسیب‌های دکلره کردن مو، مختص به سال‌های اخیر نیست. سال‌های سال‌ است که متخصصان درباره‌ی عوارض مختلف این ماده‌ی شیمیایی صحبت می‌کنند. برخی از این ادعاها هنوز اثبات نشده‌اند اما تعدادی از آن‌ها کاملا واقعی هستند. عوارضی مثل التهاب پوست سر، سوختگی موها، خشکی مو، موخوره و آسیب پذیری بیشتر موها. پس همه‌ی ما تقریبا با عوارض شدید استفاده‌ی طولانی مدت از دکلره آشنا هستیم و به دنبال یک راه برای رهایی از این ماده‌ی شیمیایی می‌گردیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال راه حلی برای رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی می‌گردید، با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی

آیا رنگ کردن مو بدون دکلره ممکن است؟

بله! در واقع برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال بهتر است به یک نکته توجه کنیم. آن هم این است که رنگ مو مد نظر شما چه رنگی است و تا چند درجه با رنگ‌ موهای طبیعی شما تفاوت دارد؟ اگر رنگ مو مد نظر شما با رنگ طبیعی موهای‌تان فقط یکی دو درجه تفاوت داشته باشد و روشن‌تر باشد، می‌شود گفت که رنگ کردن بدون دکلره امکان پذیر است‌. اما برای مثال اگر رنگ طبیعی موها‌ی‌تان مشکی است و شما تمایل دارید که آن‌ها را آبی روشن کنید، باید بدانید که متاسفانه بدون استفاده از مواد شیمیایی امکان پذیر نیست که مو‌هایتان به رنگ موردنظر‌تان شوند.

بنابراین توجه به دو عامل در اینجا اهمیت زیادی دارد، رنگ مو مورد نظر و رنگ مو طبیعی شما. همچنین به این موضوع حتما توجه داشته باشید که در صورت استفاده نکردن از دکلره، استفاده از اکسیدان برای رنگ کردن موهای مشکی ضروری است. اکسیدان باعث سرعت بخشیدن به روند رنگ پذیری مو می‌شود و ماندگاری رنگ مو را بیشتر می‌کند.

آیا رنگ کردن مو بدون دکلره ممکن است؟

10 ترکیب رنگ عالی روی موی مشکی بدون دکلره

برای رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی پیشنهادهای جذاب زیادی وجود دارند. این رنگ‌ها اکثرا یکی دو درجه فقط با رنگ مشکی تفاوت دارند، اما می‌توانند زیبایی خیره کننده‌ای را به موهای شما ببخشند.

  • رنگ مو شکلاتی دودی

یکی از بهترین رنگ موها برای کسانی که رنگ‌های نچرال را می‌پسندند، این رنگ مو است. این رنگ مو برای همه‌ی سنین استفاده می‌شود و می‌تواند چهره‌ی شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد. برای ترکیب این رنگ مو شما می‌توانید از رنگ موی شکلاتی شماره‌ی ۷.۰۷ و رنگ مو دودی شماره‌ی ۶.۱ به همراه اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید.

  • رنگ مو شکلاتی فندقی

برای ترکیب این رنگ فوق العاده می‌توانید از رنگ مو شکلاتی شماره ۶.۶۵ و رنگ‌ مو فندقی شماره ۶.۴۲ استفاده کنید. اکسیدان مورد استفاده برای این رنگ مو باید ۹ درصد باشد.

  • رنگ مو زیتونی

این رنگ مو از پرطرفدار‌ترین و محبوب‌ترین رنگ موهای چند سال اخیر است و بسیار جالب است که برای رنگ کردن موهای خود به این رنگ، هیچ چالش خاصی نخواهید داشت و فقط کافی‌ است که از واریاسیون سبز و  نقره‌ای به اندازه‌ی خیلی کم به اضافه‌ی رنگ مو زیتونی شماره ۵، ۰۱، ۹۰ و ۱۰ و اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید.

رنگ مو زیتونی

  • رنگ مو دودی

این رنگ مو اخیرا در فشن و مد جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است. ترکیب رنگی این رنگ مو عبارت است از، رنگ‌ مو بژ روشن و تیره، رنگ مو زیتونی شماره۷، رنگ‌ مو دودی شماره ۶، اکسیدان ۳ درصد و واریاسیون نقره‌ای.

  • رنگ مو کاراملی

این رنگ موی زمستانی و گرم، یادآور فیلم‌ها کلاسیک غربی برای همه‌ی ماست. شاید بشود گفت این رنگ مو از محبوب‌ترین رنگ موهای تولید شده در هر کارخانه‌ای است. برای ترکیب این رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی شما باید از رنگ مو کاراملی شماره ۸، رنگ مو نسکافه‌ای ، رنگ مو نچرال شماره ۵ و اکسیدان ۳ یا ۶ درصد استفاده کنید.

  • رنگ مو نسکافه‌ای

برای ترکیب رنگی این رنگ مو شما می‌توانید از رنگ مودودی پایه شماره ۷، رنگ‌ مو بلوند کاپوچینویی شماره ۸، رنگ مو بلوند نسکافه‌ای شماره ۶ و واریاسیون نقره‌ای و بنفش به همراه اکسیدان ۹ درصد استفاده‌ کنید.

  • رنگ مو شرابی

این رنگ مو برخلاف اسم ظاهرش اصلا فرمول و ترکیب عجیب و غریبی ندارد و شما خیلی راحت می‌توانید آن را در خانه بسازید. برای ساخت این رنگ بهتر است از رنگ مو شرابی بنفش، رنگ مو شرابی شماره ۳.۶ و اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید.

رنگ مو شرابی

  • رنگ مو مسی

این رنگ مو یکی از نوستالژیک‌ترین رنگ موها برای جوانان امروز است. بنابراین اگر دلتان برای انیمیشن‌های فانتزی کودکی‌تان تنگ شده این رنگ مو همان حس و حال گذشته را به شما هدیه می‌کند. برای فرمول این رنگ از واریاسیون قرمز، مسی، رنگ مو مسی روشن، رنگ مو طلایی پایه شماره ۸ و اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید.

  • رنگ مو بلوطی

ترکیب رنگی این رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی فقط شامل دو ماده است، رنگ مو شماره ۴/۴ و اکسیدان ۹ درصد.

  • رنگ مو سرمه‌ای

این رنگ مو یکی از خاص‌ترین رنگ‌هایی است که بدون دکلره می‌توانید روی موهای خود پیاده سازی کنید. برای فرمول این رنگ مو از واریاسیون آبی، اکسیدان شماره ۱ و شامپو رنگ آبی شماره ۳.۱ استفاده‌ کنید.

جمع بندی
رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی همیشه امری غیر ممکن به نظر می‌رسید. اما امروزه با استفاده از شامپو رنگ‌ها، فرمول‌ها و مواد مختلف این امر کاملا شدنی است. فقط کافی است که فرمول صحیح و درست را برای این‌کار پیدا کنید و آسیب و سوختگی موهای خود را به حداقل برسانید. توجه کنید که فرمول‌های نوشته شده برای راهنمایی افراد با تجربه است و اگر در این‌کار هیچ تجربه‌ای ندارید بهتر است برای رنگ کردن مو‌های خود از یک متخصص کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *