یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 5:15 بعد از ظهر

خارش بعد از لیزر

خارش بعد از لیزر یکی از عوارض طبیعی است که در حدود ۹۰ درصد از افراد بعد از انجام لیزر آن را تجربه می کنند. اگر قبل از انجام لیزر مراقبت های لازم را انجام داده باشید و پزشکی که به او مراجعه کرده اید تجربه بالایی در زمینه لیزر کردن داشته باشد، عوارض و خارش پوست کمتر می شود. در غیر این صورت باید با عوارض بیشتری دست و پنجه نرم کنید. در این مقاله سیب قصد داریم به دلایل خارش پوست بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم.

دلایل خارش بعد از لیزر + راه حل آن

خارش بعد از لیزر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از رایج ترین دلایل آن این است که فولیکول مو سوخته یا تحریک شده است و باعث ایجاد خارش در قسمت موهای زائد می شود. خشکی پوست یکی دیگر از دلایل خارش بعد از لیزر است. در برخی از موارد لیزر مو با استفاده از تجهیزاتی که دارای اشعه های قوی هستند، باعث ایجاد خارش دلیل خشکی پوست می شود. این مورد می تواند با خاراندن مداوم پوست بدتر شود و میزان خارج تشدید شود.

دلایل خارش بعد از لیزر + راه حل آن

در برخی از موارد زمانی که موهای زائد لیزر می شوند، قسمت کمی از پوست که ریشه مو در آن قرار دارد سوزانده می شود. همین موضوع باعث می شود خارش و سوزش بعد از انجام لیزر زیاد باشد. اگر برای انجام کار خود به افراد مبتدی مراجعه کنید، ممکن است قسمت بیشتری از پوست بدن شما سوزانده شود. مهمترین سوالی که در اینجا برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که آیا خارش بعد از لیزر طبیعی است و راه حل رهایی از این خارش ها چیست؟

خارش بعد از لیزر کاملاً طبیعی است و اگر تا مدت زمان ۲۴ ساعت بعد از انجام لیزر احساس خارش در ناحیه را داشتید به هیچ عنوان نگران نباشید، زیرا خارش شما به زودی برطرف می‌شود. اما اگر میزان خارش پوست شما بیش از این زمان طول کشید بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.  برای رهایی از این خارش ها در مرحله اول باید بعد از لیزر موهای زائد از پماد های مناسب برای از بین بردن خارش استفاده کنید.

دلایل خارش بعد از لیزر + راه حل آن

یکی از مهم ترین پماد هایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد پماد زینک اکساید است. استفاده مداوم از این محصول می‌تواند بعد از لیزر موهای زائد کمک کننده باشد و میزان خارش را کمتر کند.  برخی از افراد استفاده از سرکه سیب به صورت موضعی پیشنهاد می کنند. در این روش باید در ابتدا سرکه سیب را کف دست خود بریزید و سپس آن را به صورت موضعی در محل ماساژ دهید. استفاده از این روش در ابتدا باعث سوزش بیش از اندازه در محل می شود اما بعد از گذشت مدت زمانی میزان خارش را کمتر می کند.

استفاده از کمپرس آب یخ به صورت موضعی روش دیگری است که می تواند خارش بعد از لیزر را کمتر کند. اگر کمپرس آب یخ ندارید می‌توانید مقداری یخ را داخل کیسه فریزر قرار دهید و آن را روی محلی که می خارد قرار بدهید. استفاده از ژل آلوورا یکی دیگر از راه‌حل‌های مناسب برای از بین بردن خارش است. برای استفاده از این محصول در ابتدا یک برگ آلوورا را باز کنید و مایع داخل آن را بیرون بیاورید، سپس آن را به صورت موضعی روی محلی که خارش در آن وجود دارد قرار بدهید.

ممنوعیات بعد از انجام لیزر

ممنوعیات بعد از انجام لیزر

برخی از کارها بعد از انجام لیزر ممنوع هستند و نه تنها شرایط را برای شما بهتر نمی کنند بلکه باعث تشدید خارش می شوند. ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که فکر می کنید اگر بعد از لیزر به حمام بروید میزان خارش پوست شما کمتر می شود. در این باره باید گفت حمام رفتن بعد از انجام لیزر به مدت ۴۸ ساعت ممنوع است و حمام کردن نه تنها خارش پوست شما را برطرف نمی کند، بلکه باعث تشدید آن می شود.

استفاده از مواد آرایشی بعد از انجام لیزر موهای زائد ممنوع است. اگر موهای زائد خود را لیزر کرده‌اید، از محصولات آرایشی مانند پنکیک روی موضعی که از لیزر استفاده شده است، استفاده نکنید. بعد از انجام لیزر استفاده از پودر موبر یا بند انداختن و موم انداختن موهای زائد ممنوع است. استفاده از این محصولات و بعد از انجام لیزر می تواند ریشه مو را بیشتر تحریک کند و باعث خارش بیشتر می شود. بعد از انجام لیزر بهتر است صبر کنید تا موهای زائد خودشان از بین بروند و روند رشد آنها متوقف شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *