چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1403 - 7:16 بعد از ظهر

تفاوت پاپول مرواریدی و زگیل

بیشتر اوقات پزشکان پاپول مرواریدی را با زگیل تناسلی اشتباه می‌گیرند، در واقع پاپول مرواریدی ضایعات بسیار ریز به اندازه یک میلی متر هستند که معمولاً این ضایعات پوستی برای بیمار هیچ گونه خطری نداشته و اکثرا در افرادی که تا به حال ختنه انجام نداده‌اند دیده می‌شود و از طریق ارتباط جنسی به فرد دیگری منتقل نخواهد شد، پاپول مرواریدی به عنوان نوعی عفونت در آقایان یا خانم‌ها نیز شناخته شده است که برخلاف زگیل تناسلی با رابطه جنسی به فرد سالم انتقال نمی‌یابد.

گاهی اوقات بیمار برای درمان زگیل اقدام به برداشتن آن از طریق لیزر کرده ولی در بیشتر موارد زگیل تناسلی در بدن بیمار باقی مانده و پس از انجام لیزر یا برداشتن کامل آن دوباره رشد خود را آغاز می‌کند. زگیل تناسلی در مراحل پیشرفته باعث ایجاد سرطان‌های مربوط به ناحیه تناسلی در رحم خانم‌ها می‌شود و مشکل جدی برای بیمار به وجود می‌آورد. بیشتر اوقات پاپول تناسلی علامت خاصی از خود نشان نمی دهد. بنابراین لازم است که خانم‌ها هر سال برای انجام چکاپ و دادن آزمایش پاپ اسمیر جهت بررسی ناحیه تناسلی و اندام باروری خود به پزشک مراجعه کنند.

تفاوت پاپول مرواریدی و زگیل

پاپول مرواریدی و زگیل شباهت بسیار زیادی به هم داشته و در بیشتر اوقات بیمار دچار اشتباه یا تشخیص نادرست می‌گردد و برای گرفتن طول درمان از پزشک به مطب او مراجعه نمی‌کند که این باعث پیشرفت بیماری و افزایش احتمال ابتلاء به سرطان آلت تناسلی در فرد مبتلا خواهد شد، شما پس از مراجعه به مطب پزشک جهت بررسی‌های لازم و تشخیص درست نیاز به انجام آزمایشات مربوطه دارید و پس از تشخیص هر کدام از ضایعات پوستی نام برده شده طول درمان خود را کامل کرده و از ابتلا خود به سرطان پوست و آلت تناسلی جلوگیری نمایید.

پاپول مروارید چیست؟

پاپول مرواریدی بیماری شایعی است که بیشتر در آقایان دیده می‌شود این ضایعات پوستی معمولاً در ناحیه تناسلی و نزدیک به کلاهک آلت در مردان ایجاد شده و دارای خطر چندان زیادی نسبت به زگیل تناسلی نخواهد بود. در برخی از اوقات پاپول در بیمار به خودی خود از بین رفته و درمان آن نیازمند رعایت بهداشت فردی و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی بوده و بیمار در اکثر اوقات پاپول را به عنوان جوش اشتباه می‌گیرد و آن را دست کاری کرده که این باعث پیشرفت بیماری و افزایش تعداد پاپول‌های مرواریدی در آلت تناسلی بیمار خواهد شد.

پاپول مروارید چیست؟

به همین علت به آقایان توصیه می‌شود که در هنگام مواجهه با پاپول مرواریدی هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کرده و آزمایش‌های مربوطه جهت درمان را انجام دهند. این ضایعات پوستی به هیچ عنوان با انجام رابطه جنسی به فرد سالم منتقل نشده و کاملاً بی خطر است. این بیماری بیشتر در آقایان دیده شده که بر اثر عدم انجام ختنه و برداشتن پوست کلاهک باعث تجمع آلودگی و ایجاد پاپول مرواریدی از طریق باکتری‌های مضر در ناحیه تناسلی می‌گردد.

به شما برای جلوگیری از پیشرفت بیماری در هنگام مواجهه با این ضایعات پوستی توصیه می کنیم که هر چه سریع تر به پزشک جهت انجام آزمایش‌های مربوطه و شروع طول درمان خود مراجعه کنید.

پاپول مروارید چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

بیشتر افراد زگیل تناسلی را با بیماری‌هایی همچون پاپول مرواریدی یا جوش در ناحیه تناسلی اشتباه گرفته و شروع طول درمان یا از رفتن به مطب پزشک خودداری می‌کنند ولی ما در این مقاله سیب قصد آشنا کردن شما با بیماری زگیل تناسلی را خواهیم داشت. در بیشتر اوقات زگیل تناسلی با چشم مسلح قابل دیدن نیست و باید برای تشخیص آن به پزشک مراجعه کرد؛ اما این بیماری علائم دیگری همچون گسترش در ناحیه تناسلی یا سایر اندام‌ها مثل بیضه‌ها و واژن در خانم‌ها را داشته و باعث سوزش و در برخی از موارد خارش در ناحیه تناسلی بیمار می‌شود.

پاپول مروارید چیست؟

فرد برای تشخیص آن باید به پزشک مربوطه مراجعه کند. زگیل تناسلی در واقع یکی از خطرناک ترین و پیشرفته ترین بیماری‌ها در بین سایر ضایعه‌های پوستی بوده که در صورت پیشرفت امکان مبتلا شدن بیمار به سرطان دهانه رحم و آلت تناسلی در مردان افزایش می‌یابد، اگر شما به تازگی رابطه جنسی محافظت نشده‌ای را داشته‌اید و پس از آن طی چهار هفته ضایعات پوستی در اندام تناسلی خود مشاهده کرده‌اید بهتر است که هر چه سریع تر جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *