شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 9:02 قبل از ظهر

برندهای معروف فرش دستباف

فرش دستباف، یکی از مهم ترین صنایع دستی کشور ما است و جایگاه ویژه ای در خانه های ایرانی دارد. جالب است بدانید که سبک طراحی و زیبایی منحصر به فرد فرش های ایرانی از دیرباز زبان زد عام و خاص بوده است. به همین دلیل نیز صادرات آن ها، رونق زیادی داشته و خوبشختانه از این طریق، سود قابل ملاحظه ای عاید تاجران کشور ما می شده است.
با توجه به این که این موضوع از لحاظ اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ما در سیب قصد داریم ادامه متن را به معرفی برندهای معروف فرش دستباف، اختصاص بدهیم و نحوه خرید یک فرش دستباف خوب را توضیح بدهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیش تر با فرش های مرغوب ایرانی، با ما همراه باشید.

برندهای معروف فرش دستباف

برترین برند های فرش دستباف کدام اند؟

صنعت قالی بافی، قدمت زیادی در کشور ما دارد و شهرهای بسیاری از طریق فعالیت در این حوزه، به شهرت رسیده اند و توانسته اند خود را به عنوان برند، به جهان معرفی کنند. مهم ترین این برندها نیز، عبارتند از:

  • فرش کاشان
    فرش های دستباف کاشان، با استفاده از متریال های مرغوبی مثل پشم، کرک و نخ ابریشم بافته می شوند. همین امر نیز سبب شده است که کیفیت بی نظیری داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فرش های کاشان در طرح های متنوعی به بازار عرضه می شوند که برای نمونه می توان به طرح های بسیار زیبایی مثل افشان، گلدانی و درختی، محرابی و شکارگاه اشاره کرد. بنابراین به جرأت می توان گفت که در حال حاضر این نوع فرش ها، جزء فاخر ترین و لوکس ترین انواع فرش ها به شمار می آیند و محبوبیت زیادی میان مصرف کنندگان دارند. این در حالی است که فرش دستباف کاشان در مقایسه با فرش سایر برندها، با قیمت بیش تری به بازار عرضه می شود و خرید آن نیازمند پرداخت هزینه بسیار سنگینی است.
  • فرش تبریز
    فرش دستباف تبریز، شهرت جهانی دارد و سال ها است که تحت عنوان مرغوب ترین انواع فرش، از آن یاد می شود. این نوع فرش، با استفاده از الیاف مرغوب ابریشم بافته می شود و مهم ترین ویژگی آن نیز این است که ریزبافت است و پرزهای کوتاهی دارد و به همین دلیل، هم از لحاظ ظاهری جذابیت زیادی دارد و هم از لحاظ کیفیت در رده بالایی قرار می گیرد.
  • فرش کرمان
    برند بعدی متعلق به شهر کرمان است. این برند یکی از قدیمی ترین برندهایی است که در حوزه عرضه فرش دستباف فعالیت می کند و محصولاتی که توسط آن وارد بازار می شوند، ویژگی های منحصر به فرد بسیاری دارند که ناخودآگاه توجه افراد زیادی را به سمت خود معطوف می کنند. مثلا ترکیب رنگ هایی مثل رنگ عاجی، قرمز، آبی و زعفرانی در این مدل فرش ها، باعث خلق صحنه ای شده است که نظیر آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد. البته این نکته نیز قابل توجه است که نخ هایی که برای بافت قالی های کرمانی مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر این که به صورت بسیار ماهرانه ای رنگ شده اند، از لحاظ کیفیت نیز خیلی خوب هستند و در واقع می توان گفت که کمتر کسانی هستند که بتوانند در حوزه بافت فرش با استادان زبر دست کرمانی رقابت کنند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

برترین برند های فرش دستباف کدام اند؟

نحوه خرید فرش دستباف

برای داشتن فرش دستباف خوب و با کیفیت، می بایست شناخت درستی از ویژگی های آن داشته باشیم. از این رو، ما قصد داریم در این بخش مهم ترین نکاتی که در حین خرید این نوع فرش ها باید مورد توجه قرار بگیرد را به شما گوشزد کنیم و این نکات عبارتند از:

  • جنس فرش
    اولین و اصلی ترین مؤلفه ای که در حین خرید یک فرش دستباف باید مورد توجه قرار بگیرد، جنس فرش است. لازم به ذکر است که یک فرش دستباف درجه یک حتما باید از ابریشم خالص، بافته شده باشد و وجود متریال های دیگری مثل پشم در یک فرش دستباف، سبب می شود که کیفیتش به طور مشهودی کاهش پیدا کند.
  • پرزهای فرش
    موضوع دیگری که در حین انتخاب یک فرش دستباف باید مورد بررسی قرار بگیرد، کیفیت پرزهای فرش است که در حالت مرغوب فرش، باید انعطاف پذیر و مقاوم باشند.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳