پنجشنبه , 27 اردیبهشت 1403 - 2:11 بعد از ظهر

درمان کرم خوردگی دندان در خانه

کرم خوردگی یکی از مشکلات رایجی است که معمولا در سنین کودکی و نوجوانی مشاهده می شود. راهکارهای مختلفی برای درمان کرم خوردگی دندان در خانه وجود دارند. اگر به دنبال این روش ها هستید، حتما تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی سیب همراه ما باشید. در ادامه به بررسی طب سنتی و داروهای گیاهی مفید برای رفع کرم خوردگی خواهیم پرداخت.

درمان کرم خوردگی دندان با طب سنتی

کرم خوردگی حفره هایی را بر سطح دندان ایجاد می کند. اگر این حفره ها درمان نشوند، ممکن است با عفونت دندان و همچنین دندان درد مواجه گردید. برای همین پیشنهاد می کنیم حتما هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید. اطلاعاتی که در این مقاله برای درمان کرم خوردگی دندان در خانه درج شده اند برای افزایش آگاهی و معلومات مخاطب هستند.

درمان کرم خوردگی دندان با طب سنتی  

طب سنتی از دیرباز مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای مواد شیمیایی راهکارهایی طبیعی برای درمان خود پیدا کنند. در صورتی که کرم خوردگی دندان دارید، می توانید با استفاده از روغن مشکل خود را بهبود بخشید. هر روز صبح مقداری روغن نارگیل بر دندان خود قرار دهید. پس از حدود یک هفته قادر خواهید بود اثرات آن را مشاهده کنید. از جمله تاثیرات مثبت روغن نارگیل بر دندان کرم خورده می توان موارد زیر را نام برد:

  • از بین رفتن جرم
  • بهبود و رفع درد
  • سفید شدن دندان
  • از میان بردن سموم و باکتری های مضر

برای درمان کرم خوردگی دندان در خانه به اندازه یک قاشق چایخوری روغن نارگیل بر دندان خود بگذارید. بیست دقیقه منتظر بمانید تا روغن اثر کند. سپس دهان خود را شسته و مسواک بزنید. این کار را هر روز صبح به مدت دو هفته تکرار نمایید.

درمان کرم خوردگی دندان با طب سنتی  

داروی گیاهی برای کرم دندان

برای درمان کرم خوردگی دندان در خانه می توانید از داروهای گیاهی استفاده کنید. هر یک از این داروها تاثیر متفاوتی دارد. در ادامه به معرفی چند داروی گیاهی موثر برای کرم دندان خواهیم پرداخت. حتما به نحوه استفاده از آن ها دقت داشته باشید.

  • میخک

میخک برای دندان بسیار مفید است. کمک به درمان کرم خوردگی یکی از تاثیرات مثبت این ماده به حساب می آید. برای بهبود کرم خوردگی به میزان دو الی سه قطره روغن میخک را با یک چهارم چایخوری روغن دانه کنجد ترکیب کنید. پنبه ای را به این مخلوط آغشته کرده و با ضربات نرم دندان آسیب دیده را روغنی کنید. این کار را به مدت چند روز هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

  • نمک

نمک خاصیت ضدعفونی کننده و ضد باکتریایی دارد. این ماده التهاب و درد را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. نمک با از بین بردن عفونت می تواند از پیدایش و رشد باکتری های مضر پیشگیری کند. یک لیوان آب گرم تهیه کنید. مقداری نمک (یک قاشق چایخوری) به آن اضافه کرده و محلول را در دهان غرغره نمایید. توجه کنید که تمرکز شما در زمان غرغره کردن بیش تر بر دندان آسیب دیده باشد. یک دقیقه محلول را در دهان خود نگه دارید. روزانه سه مرتبه این کار را تکرار کنید.

داروی گیاهی برای کرم دندان

  • یاس بنفش هندی

یکی دیگر از داروهای گیاهی برای درمان کرم خوردگی دندان در خانه، یاس بنفش هندی است. این گیاه باکتری هایی که منجر به ایجاد حفره شده اند را از بین می برد. یاس بنفش هندی همچنین به سلامت لثه ها و بهداشت آن ها کمک شایانی می کند. برای رفع کرم خوردگی آب برگ را بر دندان هایتان بمالید. پس از گذشت چند دقیقه دهان خود را با آب گرم بشویید. این کار را دو مرتبه در روز تکرار نمایید. به جای استفاده از این گیاه می توانید خمیردندان های حاوی چریش را جایگزین کنید.

  • جوز هندی

جوز هندی از جمله گیاهان دارویی است که در درمان پوسیدگی و کرم خوردگی بسیار خوب عمل می کند. ابتدا جوز هندی را رنده نمایید. سپس آن را با روغن میخک ترکیب کنید. محلول را بر دندان کرم خورده به مدت ده دقیقه قرار دهید. در نهایت دهانتان را با آب گرم بشویید. روزانه سه الی چهار مرتبه این عمل را تکرار کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به بررسی یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به بهداشت دهان و دندان پرداختیم. درمان کرم خوردگی دندان در خانه با روش های ذکر شده تا حدودی امکان پذیر است. با این حال پیشنهاد می کنیم حتما به دندانپزشک مراجعه نموده و بر اساس دستورات او به درمان اقدام فرمایید. برای مطالعه سایر مقالات مربوط به حوزه بهداشت و سلامت به صفحات دیگر وب سایت سیب مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *