جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 2:10 بعد از ظهر

نارگیل و خواص معجزه آسای آن برای سلامت، زیبایی پوست و تقویت مو

 

نارگیل یا گُوز هندی علاوه بر اینکه مزه‌ای بسیار خوب دارد، برای بدن نیز بسیار مقوی است. روغن این میوه فواید بسیاری برای سلامت، زیبایی پوست و تقویت مو به همراه دارد. بنابراین اگر دچار ریزش یا کم پشتی مو هستید، روغن نارگیل می‌تواند راه حلی موثر برای درمان آن‌ها باشد. همچنین این ماده برای برطرف کردن خشکی مو و جلوگیری از شوره مو، موخوره و گره خوردن تارهای زلف نیز به کار می‌رود. حتی اگر پوست سر شما نیز دچار مشکلاتی شده است، می‌توانید از روغن این میوه استفاده کنید. علاوه بر این، گوشت، روغن، آب و کره این میوه برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز مفید هستند. در ادامه با خواص معجزه آسای نارگیل بیشتر آشنا خواهید شد.

نارگیل را با چی بخوریم

بهترین ماده غذایی که می‌توان با گُوز هندی ترکیب کرد، شیر است. همچنین می‌توانید کره نارگیل را به صورت توپ‌هایی کوچک درآورده و در شکلات ذوب شده بغلطانید. این روش سرو جذاب باعث می‌شود که همه تمایل به خوردن این ترافل‌ها و سود بردن از خواص آن تمایل داشته باشند.

همچنین مخلوط کردن کره نارگیل با پوره میوه‌های مختلف یا پر کردن داخل خرما با پودر یا کره یاد شده نیز ایده‌های بسیار خوب و خوشمزه‌ای هستند. استفاده از کره این میوه در سالاد نیز بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز است و طعم شوری و شیرینی خاصی را به سالاد می‌بخشد. شما می‌توانید به کدو و سیب زمینی برشته شده خود نیز مقداری سس این میوه را اضافه کنید. در واقع می‌توان سس این خوراکی را جایگزین سس‌های موجود در بازار و دیگر مواد افزودنی کرد.

نارگیل برای چی خوبه

میوه گُوز هندی و آب آن را می‌توان از بهترین نعمت‌های خداوند به حساب آورد. زیرا این میوه و نوشیدنی سرشار از اسید آمینه‌های ضروری، پروتئین، فیبر، فولات، نیاسین، پانتوتنیک اسید، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین C، ویتامین E و بسیاری مواد معدنی دیگر است. همچنین این میوه منبع غنی از چربی‌های اشباع شده است که ضرری برای بدن ندارند. در ادامه برخی از مهمترین خواص معجزه آسای نارگیل برای مردان و زنان شرح داده شده است.

خواص نارگیل برای اسپرم

میوه و آب گُوز هندی موجب افزایش اسپرم مردان و بهبود کیفیت آن می‌شوند. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان طب سنتی به نوشیدن آب این میوه برای مردانی که مبتلا به ضعف جنسی هستند، تاکید دارند. در واقع، مردان با خوردن این نوشیدنی خوشمزه به بهبود کیفیت و تعداد اسپرم‌های خود کمک می‌کنند.

خواص نارگیل تازه برای مردان

مردانی که با مشکلات جنسی درگیر هستند، می‌توانند برای درمان آن از گوشت میوه تازه استفاده کنند. این میوه به واسطه داشتن مقدار زیادی روی و سایر مواد مغذی برای درمان ناتوانی‌های جنسی مردان از جمله اختلالات نعوظ و ناباروری موثر است.

خواص نارگیل برای زنان

یکی از مهمترین خواص نارگیل تازه، تاثیر مثبت آن در افزایش قدرت باروری زنان است. همچنین آب این میوه نیز نوشیدنی مفید برای خانم‌های باردار محسوب می‌شود. این آبمیوه سیستم ایمنی بدن مادر و جنین را تقویت کرده و مانع از بروز عفونت و سایر بیماری‌ها در آن‌ها می‌گردد. در ضمن، افزایش سطح مایعات آمنیوتیک و بهبود سلامت عمومی جنین نیز از دیگر فواید خوردن گُوز هندی تازه است.

خواص نارگیل برای کبد چرب

این خوراکی سفید رنگ سرشار از اسیدهای چرب مفید برای بدن انسان است و می‌تواند نقش موثری در پاکسازی و سم زدایی کبد داشته باشد. همچنین مطالعات نشان می‌دهند که گنجاندن به اندازه کافی این محصول خوراکی در رژیم غذایی می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند.

خواص نارگیل برای اعصاب

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط به مغز و اعصاب از جمله آلزایمر و پارکینسون را می‌توان یکی دیگر از خواص معجزه آسای نارگیل دانست. زیرا این ماده خوراکی حاوی مقدار زیادی چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان‌ها است. در ضمن آب موجود در این میوه یکی از غنی‌ترین منابع الکترولیت است. الکترولیت‌ها عمل هیدراتاسیون مناسب بدن را انجام می‌دهند. بدین ترتیب اعصاب و عضلات می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. بنابراین شما می‌توانید نوشیدن یک لیوان آب گُوز هندی پس از تمرینات ورزشی سنگین را در رژیم غذای خود بگنجانید.

خواص نارگیل برای معده

از آنجایی که گُوز هندی دارای مقدار زیادی فیبر است، فواید بسیاری برای سیستم گوارشی انسان به همراه دارد. در واقع این میوه باعث هضم بهتر غذا شده و از اختلالات معده و روده جلوگیری می‌کند. همچنین تری‌گلیسیریدهای با زنجیره متوسط موجود در گوشت این میوه با تقویت باکتری‌های مفید معده، در درمان احساس تهوع و استفراغ موثر هستند. میوه مورد بحث سوزش سر معده را تسکین داده و سطح اسیدیته معده را نیز کاهش می‌دهد. در ضمن، این ماده خوراکی به دلیل داشتن چربی‌های زیاد به جذب بیشتر مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین‌های A، E، D و K کمک می‌کند.

خواص نارگیل برای پوست و مو

خواص معجزه آسای نارگیل برای پوست و مو بی حد و مرز است. برای مثال روغن این ماده از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این ماده موجب ترمیم پوست‌های آسیب دیده و بهبودی بیماری درماتیت آتوپیک می‌شود. بنابراین به جای استفاده از کرم‌های گران قیمت می‌توانید از این روغن گیاهی برای پاکسازی و نرم کردن پوست خود بهره ببرید.

روغن گیاهی مذکور با جلوگیری 20 درصدی از نفوذ اشعه‌های مضر فرابنفش به منافذ پوست، مانع از ابتلا به سرطان پوست می‌شود. همچنین خواص آنتی اکسیدانی این ماده سرعت پیر شدن پوست را کاهش می‌دهد. در کل مصرف گُوز هندی موجب هیدراته و جوان شدن صورت می‌گردد.

افزایش و بهبود گردش خون را نیز می‌توان یکی دیگر از فواید خوردن این ماده دانست. سلول‌های پوست به اکسیژن نیاز دارند و اکسیژن آن‌ها تنها در صورتی تامین می‌شوند که خون به خوبی در بدن گردش داشته باشد. آب این گیاه نیز با درمان چربی پوست در درمان جوش، لکه‌های تیره و سایر مشکلات پوستی مفید است.

شما می‌توانید از آب نارگیل و روغن آن برای جلوگیری از ریزش مو نیز استفاده کنید. همچنین این مواد به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی مشکلاتی مانند شوره سر، شپش و خارش پوست سر را کاهش می‌دهند. اگر می‌خواهید موهایی ابریشمی و درخشان داشته باشید، از تاثیرات ویتامین K، آهن و سایر مواد معدنی موجود در گُوز هندی بهره بگیرید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *