سه شنبه , 29 اسفند 1402 - 8:16 قبل از ظهر

ریموور خانگی رنگ مو

هر چند که یک رنگ مو زیبا می تواند چهره شما را تغییر دهد و برای شما یک تغییر اساسی به ارمغان آورد، اما در برخی موارد نتیجه کار با آنچه ما مد نظر داشتیم به قدری متفاوت است که ترجیح می دهیم، ای کاش رنگ موهای قبلی خود را داشتیم. در وهله اول این کار به شدت سخت به نظر می رسد، اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که حذف رنگی که بر روی موی خود دارید یا به اصطلاح ریموو کردن رنگ مو، کار چندان سختی نبوده و حتی شما در خانه می توانید اقدام به این کار کنید و از انواع ریموور یا پاک کننده های خانگی رنگ مو استفاده کنید.
البته این کار در آرایشگاه ها نیز قابل انجام است و در این مراکز از مواد شیمیایی جهت ریموو استفاده می کنند که ممکن است به موهای شما آسیب برساند و البته خشک شدن ساقه مو یکی دیگر از پیامدهای استفاده از ریموورهای شیمیایی بوده و در نهایت منجر به خرد شدن و ناهمگون شدن موها، موخوره، گره خوردن و … می شود.
از این رو استفاده از ریموورهای خانگی که همگی با استفاده از مواد طبیعی صورت می گیرد و یا حداقل از موادی استفاده می شود که کمترین ضرر را دارند، می تواند یک انتخاب ایده آل باشد که اکنون تصمیم داریم به بررسی آن بپردازیم.

5 روش خانگی و فوق العاده موثر برای پاک کردن رنگ مو

روش هایی که در پایین به آن ها می پردازیم از روش هایی هستند که شما به راحتی می توانید بدون تجهیزات خاصی، آن ها را به کار ببندید و به راحتی رنگ موهای خود را پاک کنید.
این روش ها به شرح زیر هستند:

5 روش خانگی و فوق العاده موثر برای پاک کردن رنگ مو

استفاده از روغن نارگیل با آب جوش برای پاک کردن رنگ مو

ابتدا باید موهای خود را با آب داغ و شامپو شستشو دهید و سپس آن ها را آبکشی کنید، پیش از آنکه آن را خشک کنید، باید روعن نارگیل گرم شده را از ریشه مو تا نوک آن ها بمالید به گونه ای که تمام قسمت های مو به این روغن آغشته شده باشد و سپس به خوبی ماساژ دهید.
فراموش نکنید که حین ماساژ دادن نباید به موهایتان آسیب بزنید بلکه باید به آرامی و با دقت این کار را انجام دهید.
پس از اینکه موهای خود را به خوبی ماساژ دادید وقت آن است که برای چند ساعت، آن ها را درون یک حوله تمیز بپیچید، سپس وقت استفاده از شامپو ضد شوره برای شستشو موها می باشد، زیرا این شامپو دارای خاصیت پاک کنندگی قوی است.
فراموش نکنید که در تمامی مراحل بالا از آب داغ استفاده کنید، این کار به اثردهی روغن و شامپو، کمک شایانی می کند.

5 روش خانگی و فوق العاده موثر برای پاک کردن رنگ مو

استفاده از جوش شیرین به همراه شامپو ضد شوره برای پاک کردن رنگ مو

پس از پیدایش شامپوهای ضد شوره، به تدریج به این موضوع پی بردند که این شامپوها خاصیت پاک کردن رنگ موها را نیز دارند، البته هر چند که تمرکز شامپوهای ضد شوره روی این موضوع نیست اما می توانند روی این موضوع تأثیرگذار باشند، برای مثال این نوع از شامپوها در حذف تمامی رنگ موها به ویژه رنگ دودی بسیار کارآمد هستند. حال اگر ما آن ها را با جوش شیرین ترکیب کنیم یک ترکیب فوق العاده خواهیم داشت، زیرا جوش شیرین از جمله مواد قوی می باشد که در پاک کردن لکه های سرسخت و قوی عالی عمل خواهد کرد.
برای شروع باید یک قاشق شامپو را به همراه یک قاشق جوش شیرین ترکیب کنید و پس از اینکه موهای خود را با آب داغ شستشو دادید، آن ها را با این ترکیب جدید بشویید. نکته حائز اهمیت این می باشد که تمام موهای شما باید آغشته به این ترکیب باشد و مورد بعدی این است که اگر موهای شما بلند هستند و فکر می کنید یک قاشق شامپو کافی نیست، می توانید از مقدار بیشتری شامپو استفاده کنید اما مقدار جوش شیرین را نیز باید افزایش دهید.
سپس موهای خود را خشک کنید و تمام، این روش در پاک کردن رنگ مو بسیار موثر است.

ترکیب ویتامین سی، آب و شامپو برای پاک کردن رنگ مو

پس از ترکیب چند قرص ویتامین سی با آب داغ در جهت ایجاد یک خمیر مناسب، آن را روی موهای مرطوب بگذارید و در نهایت 1 ساعت منتظر بمانید و در این مدت روی موها کلاه یا پلاستیک بگذارید.

استفاده از جوش شیرین به همراه شامپو ضد شوره برای پاک کردن رنگ مو

استفاده از سرکه و آب برای پاک کردن رنگ مو

سرکه یک ترکیب اسیدی بوده در حالیکه رنگ موها قلیایی هستند، از این رو ترکیب سرکه به همراه آب داغ و شستن موها با آن و در نهایت پوشاندن موها با کلاه یا پلاستیک به مدت 15-20 دقیقه می تواند تأثیرگذار باشد.

استفاده از شامپوهای شفاف کننده برای پاک کردن رنگ مو

این شامپوها برای پاک کردن هر نوع آلودگی روی موها ساخته شده اند، از این رو به مرور استفاده از این شامپو ها می تواند به پاک کردن تدریجی رنگ مو روی موهایتان کمک کند، کافی است بعد از کفی کردن موهایتان از پلاستیک یا کلاه برای پوشاندن موها به مدت 15 دقیقه استفاده کنید.
این 5 روش به شما کمک می کنند تا به تدریج رنگ موهای شما پاک شوند. در صورتی که باز هم سوالی در این رابطه با کارشناسان سیب تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *