یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 8:48 قبل از ظهر

رنگ موی قرمز بدون دکلره

رنگ موی قرمز به‌عنوان یکی از رنگ موهای محبوب و جذاب شناخته می‌شود. برای این‌که این رنگ، به‌خوبی، روی موهای شما نمایان شود، بهتر است با توجه به رنگ پوست، چشم و موهایتان، یک قرمز مناسب  انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که رنگ موی قرمز نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به رنگ موهای دیگر دارد. در غیر این صورت، ممکن است نتیجه مطلوبی به دست نیاید و موها آسیب ببینند.

بهترین روش برای اعمال رنگ قرمز، مراجعه به آرایشگر حرفه‌ای است. اگر قصد دارید خودتان رنگ را استفاده کنید، از محصولات حرفه‌ای و با کیفیت کمک بگیرید و نحوه استفاده صحیح از آن‌ها را بشناسید. برای حفظ رنگ قرمز، بهتر است از شامپوهای مخصوص رنگ مو استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از خشکی و آسیب به موها، روغن موهای حرفه‌ای و ماسک‌های مرطوب کننده برای مو را به کار بگیرید.

نکته‌ دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که رنگ قرمز ممکن است از موها پاک شود و مدت زمان کمتری نسبت به رنگ‌های دیگر داشته باشد. بنابراین برای حفظ رنگ موی قرمز، شما باید به‌طور منظم از محصولات مراقبتی استفاده کنید. رنگ کردن موی قرمز بدون استفاده از دکلره، می‌تواند با استفاده از چندین روش انجام شود، به شرطی که پیش از این، دکلره روی موهای‌تان قرار نگرفته باشد.

۸ فرمول رنگ مختلف برای رنگ موی قرمز بدون دکلره

در زیر چند روش برای رنگ کردن موی قرمز بدون دکلره آمده است:

  1. استفاده از رنگ‌های مو طبیعی: اگر می‌خواهید موهای خود را به رنگ قرمز درآورید، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی مثل هندی، خردل، سیاه‌دانه و مریم‌گلی استفاده کنید. برای این کار، مقداری از رنگ طبیعی را با آب مخلوط کنید و به موهای خود بزنید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.
  2. استفاده از رنگ موی سبزه‌ی آبی: رنگ سبزه‌ی آبی، موهای قرمز را به رنگی شبیه به قرمز روشن درمی‌آورد. برای رنگ کردن موها با این رنگ، ابتدا مو را خیس کنید، بعد رنگ سبزه‌ی آبی را روی موهای خود بمالید. سپس بعد از چند دقیقه، با آب شست‌وشو دهید.
  3. استفاده از روش‌های خانگی: می‌توانید از روش‌های خانگی مثل استفاده از چای سیاه یا کاکائو برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. برای این کار، باید چای سیاه یا کاکائو را با آب مخلوط کرده و به موهای خود بزنید و در ادامه، بعد از چند دقیقه با آب شست‌وشو دهید. البته نتیجه نهایی ممکن است با قرمزی که مد نظرتان است و عکس‌هایی که در گوگل می‌بینید، متفاوت باشد.
  4. استفاده از دکلره: اگر موهای شما پیش از این با دکلره رنگ نشده، می‌توانید از دکلره استفاده کنید تا موی خودتان را به رنگ قرمز دلخواه برسانید. برای این کار، باید دکلره مناسب را انتخاب کرده و طبق دستورالعمل بسته دکلره، روی موهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه، با آب شست‌وشو دهید.

قبل از رنگ کردن مو، با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید تا روش مناسب را برای رنگ کردن موهای‌تان انتخاب کنید. همچنین بهتر است قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید، یک آزمایش حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید که برای شما مشکلی ایجاد نمی‌شود.

۸ فرمول رنگ مختلف برای رنگ موی قرمز بدون دکلره

موقع انتخاب رنگ موی قرمز، باید توجه داشت که هر فرمول رنگ، می‌تواند نتیجه‌ی نهایی متفاوتی را ایجاد کند. بسته به رنگ پایه موی شما و شرایط دیگری مثل رنگ پوست، نور محیط و غیره. با این حال، در زیر چند فرمول رایج برای رنگ موی قرمز آورده شده است:

فرمول رنگ قرمز شدید

این رنگ معمولاً شامل مواد رنگی با رنگ قرمز شدید و کمی تیره است. فرمول رایج این رنگ عبارت است از:

۱ قسمت رنگ موی قرمز شدید

۱ قسمت رنگ موی قهوه‌ای تیره

۱ قسمت رنگ موی شکلاتی

فرمول رنگ قرمز گرم

این رنگ مو دارای رنگ قرمز گرم و نارنجی است و می‌تواند برای افرادی که پوست گرم و برنزه دارند، مناسب باشد. فرمول رایج برای این رنگ عبارت است از:

۲ قسمت رنگ موی قرمز گرم

۱قسمت رنگ موی نارنجی

۱ قسمت رنگ موی زرد

فرمول رنگ قرمز خنثی

این رنگ معمولاً شامل ترکیبی از رنگ قرمز و قهوه‌ای است و برای افرادی که دارای پوست خنثی هستند، مناسب است. فرمول رایج برای این رنگ عبارت است از:

۱ قسمت رنگ موی قرمز

۱ قسمت رنگ موی قهوه‌ای

۱قسمت رنگ موی طلایی

به هر حال، قبل از استفاده از هر فرمول رنگ، بهتر است با کارشناس رنگ مو مشورت کنید تا بهترین فرمول را برای نیازهای شما انتخاب کند.

رنگ قرمز یاقوتی

رنگ قرمز یاقوتی، دو رنگ جذاب و پرطرفدار است. این رنگ شدت و جذابیت خاصی دارد و استفاده از آن‌ در طراحی و دکوراسیون بسیار مرسوم است. فرمول این رنگ مو به صورت زیر است:

رنگ مو قرمز یاقوتی:نصف تیوپ

واریاسیون قرمز:با یک بند انگشت

اکسیدان ۹ درصد

رنگ قرمز گیلاسی

رنگ قرمز یاقوتی و گیلاسی، دو رنگ مشابه با  قرمز هستند، اما اختلافی در نحوه استفاده از آن‌ها وجود دارد. رنگ قرمز یاقوتی به شدت قرمز است و درواقع شبیه به رنگ قرمز سیر است، اما رنگ گیلاسی کمی متفاوت است. این رنگ بیشتر شبیه به رنگ شیره خوشه انگور است. فرمول این رنگ به‌صورت زیر است:

قرمز گیلاسی:نصف تیوپ

واریاسیون قرمز:با یک بند انگشت

اکسیدان ۹ درصد

رنگ قرمز مسی

پایه ۸ دکلره

مسی شماره ۷: ۲۰ میلی‌متر

شرابی شماره ۵: ۱۰ سانتی‌متر

نسکافه‌ای شماره ۶: ۳۰ میلی‌متر

واریاسیون صورتی: ۷ سانتی‌متر

ترکیب بالا را به مدت یک ساعت روی موی خود بگذارید و آبکشی کنید.

رنگ موی قرمز بدون دکلره

رنگ قرمز فندقی

رنگ موی قرمز فندقی، سال‌ها است که طرفداران خاص خود را دارد. فرمول تولید این رنگ عبارت است از:

فندقی:یک تیوپ

قرمز مارسالا:نصف تیوپ

اکسیدان ۹ درصد

واریاسیون آبی برای ایجاد توناژ بهتر:یک بند انگشت

  رنگ موی قرمز با دکلره

رنگ قرمز بدون دکلره تا حدودی به قرمز مایل به شرابی شباهت دارد و تند و جیغ است. اگر به دنبال موی کاملاً قرمز و مشابه عکس‌های اینترنتی هستید، باید از دکلره در قرمز کردن مو کمک بگیرید. در ادامه دو فرمول رنگ قرمز با دکلره را آورده‌ایم:

فرمول اول

دکلره پایه شماره ۷ یا ۹

واریاسیون قرمز:یک بند انگشت

اکسیدان ۶ درصد

بعد از رسیدن مو‌ها به پایه ۷ یا ۹، به کمک دکلره، مواد بالا را مخلوط کرده و روی مو‌های خود بگذارید؛ تنها با استفاده از واریاسیون رنگ قرمز، می‌توانید به این رنگ برسید. فقط حواستان باشد که مدت زمانی که این رنگ باید روی موی شما باشد، ۱۰ دقیقه است. پس مراقب زمان باشید.

فرمول دوم 

اول از همه باید موهایتان را به کمک دکلره، به پایه ۹ برسانید. بعد رنگ مو‌های فانتزی قرمز مثل قرمز لیزاپ، قرمز بس یا قرمز ایزی (بدون آب و اکسیدان) را بر روی مو‌های دکلره شده‌تان بزنید. مراقب باشید که این رنگ‌ها را زیاد روی موی خود نگذارید و بعد از ۲ دقیقه، موهایتان را سریعاً بشویید. این رنگ دوام زیادی ندارد و بعد از چند بار شست‌وشو، از بین می رود.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بوده، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در زمینه رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *