جمعه , 10 فروردین 1403 - 4:37 بعد از ظهر

پرفروش ترین طرح فرش ماشینی 1401

شاید در گذشته نه چندان دور استفاده از فرش های ماشینی جایی در میان خانه ایرانیان نداشت اما امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی و عوض شدن رویکردها، می توان این نوع از کف پوش را در اکثریت غریب به اتفاق خانه ها در سراسر ایران پیدا کرد. مهم ترین دلیل این جایگزینی را می توان مربوط به قیمت دانست. چرا که فرش های ماشینی با استفاده از دستگاه بافته می شوند و قیمت نهایی آنها با فرش های دستباف اصلاً قابل مقایسه نیست. همچنین با پیشرفت روز افزون صنایع و ورود دانش بنیان ها به این بخش، هر روز شاهد پیشرفت صنعت فرش ماشینی و عرضه محصولاتی هستیم که از نظر فرم ظاهر و کیفیت در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند.

معرفی پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی بازار ایران
هر چند که هنوز هم فرش های ماشینی آیتم های بی رقیبی در بازار محسوب می شوند و یک سر و گردن بالاتر از بهترین انواع فرش های ماشینی هستند. در هر صورت اجبارهای زندگی، مصرف کنندگان به سمت جایگزین کردن فرش های ماشینی کشانده است. اما نکته شادی آور در این بین این است که در بازار فرش های ماشینی محصولاتی یافت می شوند که هم از نظر جلوه گری جایگاه مطلوبی دارند و هم به لحاظ تراکم و شانه، کیفیت مناسبی دارند. لذا متقاضیان می توانند با انتخاب از میان انواع فرش های عرضه شده در بازار محصولی را به فراخور نیاز خود تهیه نمایند.
اغلب افراد با مراجعه به بازار به دنبال شناختن طرح ها و رنگ های پرطرفدار فرش های ماشینی هستند. چرا که این فرش ها از نظر کیفی بهتر از بقیه محصولات هستند و هم با ترند روز همخوانی دارند. لذا انتخاب از میان این طرح ها کار راحت تری خواهد بود. از این رو در این نوشتار به معرفی پرفروش ترین فرش ماشینی خواهیم پرداخت تا علاقه مندان بتوانند با صرف زمانی اندک اطلاعاتی جامع را در این رابطه کسب نمایند.

معرفی پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی بازار ایران

معرفی پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی بازار ایران

با کمی گشت و گذار در بازار و دقت در رفتار متقاضیان خرید فرش ماشینی متوجه شدیم که مشتریان توجه زیادی به فرش های طرح برجسته نشان می دهند. البته از حق نگذریم این فرش ها واقعاً زیبا و جذاب هستند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. حتی افرادی که به دنبال خرید فرش نیستند و به طور اتفاقی از بازار فرش فروشان عبور می کنند نیز گاهی با دیدن جذابیت های فرش های گل برجسته تمایل به تعویض فرش های خود پیدا می کنند. فرش های گل برجسته دارای تراکم و ظرافت زیادی هستند و به دلیل شباهت زیاد با فرش های دستباف، به فرش های دستباف گونه مشهور هستند.
البته این فرش ها فقط برای استفاده در قسمت سالن پذیرایی منزل مناسب هستند چرا که ضخامت کمی دارند و جلوه فاخر و لوکسی به فضا می دهند. قطعاً پهن کردن این گونه فرش ها در جایی که در معرض رفت و آمد زیاد است و به اصطلاح فرش پاخور زیادی دارد، نمی تواند مطلوب باشد. پرفروش ترین فرش بعدی، فرش های کلاسیک هستند که در طراحی و بافت آنها از نقوش سنتی بهره گیری شده است. این فرش ها که با تراکم زیاد بافته می شوند، در رنگ های مختلف به بازار عرضه شده اند و با توجه به مقاومت بالایی که دارند و کیفیت مطلوب آنها به عنوان یکی از پرطرفدارترین فرش های ماشینی سال 1401 شناخته می شوند.

پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی بازار ایران

پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی بازار ایران

تنوع در طرح و رنگ این دسته از فرش ها باعث شده است که کلیه متقاضیان قادر به یافتن فرشی هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی منزل خود باشند. اگر چه این فرش ها در انواع رنگ های گرم در بازار یافت می شوند اما پر طرفدارترین رنگ های این گروه از فرش های ماشینی مخصوص به رنگ های متالیک و البته خنثی است. فرش های کهنه نما یا وینتیج نیز یکی دیگر از انواع محصولات پرطرفدار در بازار فرش ماشینی هستند که متناسب با دکوراسیون مدرن بوده و از طرح های خلوتی برخوردار هستند. استفاده از این فرش ها در منازلی که در دکوراسیون داخلی آنها سبک مینیمال لحاظ شده است، بسیار ایده آل است.

پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی بازار ایران
همچنین این فرش ها کارایی بسیار خوبی در فضاهای کوچک دارند. چرا که باعث شلوغ شدن فضای منزل نمی شوند و آرامش روانی ساکنین و میهمانان را بر هم نمی زنند. البته تولید کنندگان این فرش ها آنها را در دو دسته 700 شانه و 1200 شانه عرضه کرده اند تا کلیه متقاضیان با هر سطح از توان مالی قادر به تهیه این نوع فرش های ماشینی باشند. انتخاب از میان انواع فرش های ماشینی ترند و پرطرفدار به سلیقه مشتری، ابعاد فضای در اختیار، نوع سبک دکوراسیون داخلی، رنگ غالب دکوراسیون منزل و عوامل دیگری از این دست وابسته است و قطعاً فرشی که برای یک خانه زیبا و چشم گیر است می تواند در محیطی دیگر بی ربط به نظر برسد.
سایت سیب در تلاش است تا سوالات شما را در هر زمینه ای پاسخ داده و به شما در امور خانه‌ داری کمک کند؛ پس هیچ یک از مطالب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *