شنبه , 6 مرداد 1403 - 7:47 قبل از ظهر

سفت کننده پوست صورت قوی خانگی

افتادگی پوست صورت از عوارض بالا رفتن سن و کاهش کلاژن پوست است. به همین دلیل افرادی که به شادابی پوست خود علاقه دارند، از سفت کننده پوست صورت استفاده می‌کنند. موادی که برای پیشگیری از شل شدن پوست به کار می‌روند، می‌توانند صنعتی یا خانگی باشند. اما نوع خانگی آن تقریبا برای همه افراد در دسترس بوده و کمترین ضرر را خواهند داشت. ماسک‌های میوه‌ای ویتامینه و ماسک خاک رس از شناخته شده‌ترین مواد سفت کننده پوست صورت قوی خانگی هستند. با این که نمی‌توان از روند پیری پوست جلوگیری کرد، اما می‌توان چروک شدن آن را به تعویق انداخت. انجام کارهایی که می‌توانند سنتز کلاژن را تحریک کنند، برای پیشگیری از پیری زودرس مفید است. تاثیر یک سفت کننده قوی به گونه‌ای است که ساخت کلاژن را تحریک خواهد کرد.

سفت کننده پوست صورت قوی خانگی

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

سفت کننده پوست صورت قوی خانگی عمدتا موادی هستند که ویتامین C زیادی داشته باشند. ویتامین C برای جوانسازی پوست بسیار مفید است. ماسک‌های خانگی که بتوانند این ویتامین را به پوست برسانند، بهترین گزینه هستند. از مهم‌ترین ماسک‌های سفت کننده پوست صورت حاوی ویتامین C می‌توان به آب لیمو ترش (لیمو سنگی) و میوه پاپایا اشاره کرد.

گوجه نیز از مواد غذایی سرشار از ویتامین C است. آب گوجه مانند یک تونر قوی، پوست را پاکسازی می‌کند. ضمن این که منافذ باز پوست را کوچکتر کرده و سنتز کلاژن را تحریک می‌کند. بنابراین با مالیدن آب گوجه بر روی صورت خود می‌توانید به پیشگیری از پیری زودرس پوست خود کمک نمایید.

میوه توت فرنگی نیز سرشار از ویتامین‌های مفید برای پوست است. این میوه به عنوان سفت کننده پوست صورت و شادابی دهنده آن معرفی می‌شود. بنابراین پوست خود را از مواد ارزشمند آن محروم نکنید.

غیر از ویتامین C، ویتامین‌های A، K و E نیز در روند شاداب نگه داشتن پوست صورت موثر هستند. مصرف مکمل‌های غذایی مناسب برای تامین این ویتامین‌ها راهکار مناسبی است. با این حال، بهتر است از غذاهایی که حاوی این ویتامین‌ها هستند، استفاده کنید. مصرف حبوبات، آجیل، بذرها و ماهی ویتامین‌های لازم را به پوست شما می‌رسانند.

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

برای سفت شدن پوست صورت چی بخوریم؟

سفت کننده پوست صورت قوی خانگی عموما به شکل ماسک استفاده می‌شوند. اما اصلاح وضعیت تغذیه می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود که ابتدا رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و سپس، از ماسک‌های خانگی استفاده نمایید. در ادامه به مواد غذایی که مصرف آن‌ها برای شادابی و سفت شدن پوست مفید است، اشاره خواهیم کرد.

استفاده از چربی‌های مفید

کره شیر و کره نارگیل تولید کلاژن پوست را تحریک می‌کنند. بنابراین قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی روزمره مفید است. با بالا رفتن سن، چربی‌های زیر پوست به تدریج از بین رفته یا گلوله می‌شوند. برای این که تا حدی از این موضوع جلوگیری کنید، مصرف چربی‌های مفید راهکار مناسبی خواهد بود. کره شیر و کره نارگیل از مواد محبوب سفت کننده پوست صورت به حساب می‌آیند.

مصرف مواد پروتئینی

از آن جا که با بالا رفتن سن، بافت همبند ضعیف و منقبض می‌شود، بنابراین افتادگی پوست زیاد است. استفاده از مواد پروتئینی سالم به استحکام این بافت همبند کمک خواهد کرد. در نتیجه روند پیری پوست طولانی‌تر خواهد شد. پروتئین سویا، بوقلمون و مرغ بهترین مواد غذایی پروتئین‌دار و کم چرب محسوب می‌شوند. از این رو به عنوان غذاهای سفت کننده پوست صورت مصرف می‌گردند.

مصرف ویتامین‌های مفید برای پوست

مواد غذایی که حاوی ویتامین‌های C، K، A و E هستند، برای تحریک کلاژن‌سازی مفید هستند. از این رو، لازم است در برنامه غذایی خود از انواع آجیل، بذرها و دانه‌ها، زیتون، انواع سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید.

ماهی یک ماده غذایی مغذی است که از انواع چربی‌های مفید و ویتامین‌ها برخوردار است. این ماده غذایی پروتئین‌های سالمی نیز دارد که بافت‌های داخلی بدن و پوست را ترمیم می‌کند. بنابراین مصرف انواع ماهی برای حفظ سلامت بدن و پوست مفید است.

برای سفت شدن پوست صورت چی بخوریم؟

نوشیدن آب کافی برای افزایش رطوبت پوست

اصلی‌ترین فاکتوری که می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست شود، کاهش آب بدن است. از این رو، لازم است به صورت روزانه مقدار کافی آب بنوشید. هر چه رطوبت پوست صورت بیشتر باشد، احتمال چروک شدن و پیری آن کمتر است. شاید نتوان آب را به عنوان ماده سفت کننده پوست صورت دانست. اما عدم مصرف آب کافی، قطعا در تسریع روند پیری تاثیرگذار خواهد بود. مقدار یک تا 2 لیتر آب در روز برای هر شخص لازم و ضروری است.

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *