شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 1:27 قبل از ظهر

فرش چند متری بخرم

فرش می‌تواند به یک فضا روح ببخشد و دکوراسیون شما را جذاب‌تر کند اما انتخاب سایز مناسب فرش می‌تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد، زیرا اکثر ما تجربه‌ زیادی در خرید فرش نداریم. اما نگران نباشید، تمامی نکاتی را که باید در خصوص انتخاب سایز فرش بدانید در این مطلب برای شما جمع‌آورده شده است! اما قبل از شروع خرید، باید دو چیز را بدانید: نحوه انتخاب اندازه فرش مناسب و فضایی که قرار است فرش در آن قرار بگیرد.

سه روش اصلی قرار گرفتن فرش در اتاق نشیمن

فرش اتاق نشمین بر اساس سه نوع چیدمان انتخاب می‌گردد:

  1. تمام پایه‌های مبلمان روی فرش قرار بگیرد
  2. فقط پایه‌های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرد
  3. فقط میز چای خوری روی فرش قرار بگیرد.

برای یکپارچه کردن فضا طرح اول را انتخاب کنید. در این صورت به یک فرش بزرگ نیاز خواهید داشت زیرا علاوه بر اینکه فرش زیر مبلمان قرار می‌گیرد باید گوشه‌های فرش از اطراف مبل بیرون بیاید.
برای ایجاد دکوراسیون و ظاهر منسجم طرح دوم را انتخاب کنید. در این صورت فقط پایه‌های جلویی هر مبل روی فرش قرار بگیرد.
برای محدود کردن فضای نشمین طرح سوم را انتخاب کنید. در این طرح یک فرش کوچک نیاز شما را بر طرف می‌کند زیرا همانطور که اشاره کردیم فقط میز چای خوری روی فرش قرار می‌گیرد.

نکته: اگر مبل شما رو به دیوار است، اطمینان حاصل کنید که حداقل پایه‌های جلویی مبل‌های مجاور روی فرش قرار بگیرند. در یک اتاق نشیمن بزرگ فرش باید به طور کامل زیر مبلمان، پایه‌های جلو و عقب قرار بگیرد و همچنین فضای اطراف را پر کند. همچنین لازم به ذکر است که شکل اتاق نشیمن اندازه و جهت فرش را تعیین می‌کند، در نتیجه شکل و فرم اتاق نشمین را نیز در حین خرید فرش مد نظر داشته باشید.

سه روش اصلی قرار گرفتن فرش در اتاق نشیمن

یک اشتباه رایج در خرید فرش

رایج‌ترین اشتباهی که مردم هنگام خرید فرش انجام می‌دهند انتخاب سایز بسیار کوچک برای فضای مورد نظرشان است. این اشتباه رایج معمولا هنگامی رخ می‌دهد که کفپوش گران‌قیمت است و خریدار قصد دارد با خرید یک فرش کوچک فضای کمتری از کفپوش را بپوشاند. این نگرانی قابل درک است، اما به جای انتخاب یک فرش کوچک می‌توانید فرش مناسب انتخاب کنید و زیبایی کف اتاق را چندین برابر افزایش دهید.

راهنمای انتخاب فرش مناسب

  • اندازه مبل مهم‌تر از اندازه فضاست: اغلب توصیه می‌شود که بر اساس اندازه مبلمان خود فرش را انتخاب کنید و نه بر اساس اندازه اتاق مورد نظر. یک راهنمایی کاربردی برای تعیین بهترین اندازه فرش این است که همیشه به جای اندازه گیری اتاق و فضا حتما اندازه مبلمان را نظر بگیرید. این “قاعده” مخصوصاً برای قرار دادن فرش در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری یا اتاق خواب صادق است. فرش باید به اندازه فضای نشیمن باشد. حتما توجه داشته باشید که لبه‌های فرش به یک اندازه از اطراف مبل بیرون زده باشد، در غیر این صورت فرش بدچشمی می‌کند.

راهنمای انتخاب فرش مناسب

  • مناطق پر تردد را فرش کنید: اطمینان حاصل کنید که هر منطقه‌ای که از ترافیک بالای رفت و آمد برخوردار است توسط یک فرش مناسب پوشانده شود. وقتی داخل خانه راه می‌روید نباید یک پا روی فرش قرار بگیرد و یک پای دیگر روی کفپوش، این موضوع حاکی از انتخاب سایز نامناسب فرش است.
  • در اتاق خواب از فرش بزرگتر استفاده کنید: اگر فرش بزرگتر از تخت نباشد، استفاده از آن چه فایده‌ای دارد؟ اینکه صبح به جای یک فرش نرم روی یک سطح سرد و سخت قدم بگذارید به هیچ وجه خوشایند و منطقی نیست. مطمئن شوید پیش از اقدام به خرید فرش برای اتاق خواب حتما با دقت فضا را اندازه گیری کرده باشید. در بهترین حالت فرش باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که از کنار تختخواب دو نفره ۳۰ سانتی‌متر بیرون‌تر قرار بگیرد.
  • با فرش فضای مساوی ایجاد کنید: اگر قصد دارید فرش را داخل سالن پذیرایی و جلوی تلویزیون پهن کنید توجه داشته باشید که فرش باید از تمامی نقاط زیر مبل به یک اندازه بیرون زده باشد. یعنی زمانی که به فضا نگاه می‌کنید یک طرف فرش ۱۵ سانتی‌متر و طرف دیگر ۲۰ سانتی‌متر نباشد. در نظر داشته باشید که با انتخاب سایز مناسب فرش می‌توانید به فضا تعادل بدهید.

راهنمای انتخاب فرش مناسب

راه حل ساده برای انتخاب سایز مناسب فرش

اگر نمی‌توانید اندازه مناسب فرش را برای فضای مورد نظرتان تجسم کنید از روشی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم استفاده کنید. قبل از خرید فرش، اندازه‌های استاندارد فرش را در اینترنت جستجو کنید. سپس به وسیله یک چسب کاغذی که به کفپوش شما آسیب نمی‌زند ناحیه‌ای را که قصد دارید فرش کنید، چسب بزنید. در این صورت شما قادر خواهید فضای مورد نظر و محل پایان فرش را مشاهده کنید. حالا می‌توانید اندازه‌های فرشی را که پیش از این در اینترنت جستجو کرده‌اید را با اندازه‌ای که اکنون بدست آورده‌اید مقایسه کنید و متراژ مناسب فرش را انتخاب کنید.
آخرین و مهمترین قانون انتخاب سایز مناسب فرش: قوانین برای شکستن ساخته می‌شوند. مواردی که ذکر شد فقط دستورالعمل‌هایی هستند که به شما در تعیین متراژ مناسب فرش کمک می‌کنند. نکته اصلی این است که برای تصمیم گیری وقت بگذارید و در خرید عجله نکنید، زیرا سرمایه گذاری برای خرید یک فرش باکیفیت ممکن است کمی هزینه‌بر باشد. خانه شما باید بازتابی از سلیقه شما باشد، بنابراین اگر احساس می‌کنید هر یک از قوانین را زیر پا گذاشته‌اید هیچ جای نگرانی وجود ندارد، براساس احساس و سلیقه شخصی خود فرش مناسب را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

9 روش مختلف برای بستن کراوات

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید + فیلم هرکدام

اگرچه کراوات‌ها به شکل امروزی از دهه ۱۹۲۰ میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتند، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳