سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 11:32 بعد از ظهر

دیوار پشت تلویزیون را چگونه طراحی کنیم

آیا تا حالا به منزل کسی رفته‌اید که به دکوراسیون و نحوه‌ی چیدمانش آن قدر جذب شده باشید که اصلا حواستان به خود صاحب خانه نباشد؟ چند روز پیش به خانه یکی از دوستانم رفته بودم. همین که نشستیم، این دوست فیلم مراسم عروسی اش را برایمان گذاشت. ولی من به حدی جذب طراحی دیوار پشت تلویزیون شان شده بودم، که اصلاً نتوانستم چیزی از فیلم بفهمم. حتما شما هم این طراحی های جذاب پشت تلوزیون را در منزل آشنایان یا در شبکه های اجتماعی دیده اید. برای تزیین دیوار پشت تلوزیون از متریال های مختلفی مثل کاغذ دیواری، استیکر، نمد، کناف، سنگ آنتیک و… استفاده می شود. ما می خواهیم در این مطلب ۴ مدل جذاب و دیدنی طراحی دیوار پشت تلویزیون را به شما معرفی کنیم.

تزیین دیوار پشت تلوزیون

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ

طراحی دیوار پشت تلوزیون با سنگ آنتیک، همزمان با ورود تلویزیون های ال سی دی و نصبشان روی دیوارها به مرور رواج پیدا کرد. در ابتدا، بیشتر از سنگ های طبیعی برای ساخت دیوارهای پشت تلویزیون استفاده می شد که البته هزینه زیادی هم می برد.
اما با ورود متریال جدید به بازار، استفاده از این سنگ‌ها کمتر شد و مثلا پلی استر و پلاستیک های فشرده جای سنگ های طبیعی را گرفتند. این نمونه ها از نظر نما و ظاهر به همان صورت سنگ هستند، ولی از نظر کاربرد بسیار راحت‌تر و از همه مهم تر، ارزان تر از سنگ طبیعی اجرا می شوند.
برای زیبایی هر چه بیشتر طراحی دیوار پشت تلوزیون بهتر است در کنار سنگ، از متریال دیگری مثل کناف، چوب، ام دی اف و … هم استفاده شود تا روحیه بهتری بگیرد و جذا‌ب‌تر به نظر برسد. یادتان باشد که زیاده روی و استفاده یکنواخت از سنگ، روی دیوار پشت تلویزیون و هر جای دیگری از منزل، از زیبایی ظاهری اش کم می‌کند و به مرور زمان خسته کننده می شود.

تزیین دیوار پشت تلوزیون با سنگ

تزیین دیوار پشت تلویزیون با نمد

تلویزیون اغلب بر روی بزرگ ترین دیوار پذیرایی نصب می شود؛ جایی که نه پنجره ای دارد و نه منبع نور زیادی. بنابراین طراحی و تزیین دیوار پشت تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل ایجاد می کند. تزیین دیوار با نمد یکی از ایده های ساده، خلاقانه، کم هزینه و در عین حال زیبا و شیک است که در بعضی از منازل رایج شده و اتفاقا از محبوبیت خاصی هم برخوردار است که می توان با آن کارهای هنری بسیار زیبایی خلق کرد و نمای جذاب و خاصی را به طراحی منزل داد.
نمد نوعی پارچه‌ی بافتنی است که از پشم تولید می شود و برای تهیه آن برعکس بسیاری از پارچه ‌ها از گره های بافندگی استفاده نمی شود بلکه با رطوبت هوا، حرارت و فشار، الیاف پشمی در یکدیگر فرو رفته و بافتی یک دست و یک سطح ایجاد می شود. از ویژگی های قابل توجه نمد، می توان به چروک نشدن، جذب رطوبت،‌ دوام زیاد و حالت پذیری اشاره کرد که به راحتی با ساخت طرح های زیبا برای تزئین دیوار پشت تلوزیون هم استفاده می شود.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با نمد

دکور دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

با وجود انواع مصالح و متریال در بازار، استفاده از ام دی اف برای طراحی دیوار پشت تلویزیون می تواند یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی باشد. طراحی پشت ال سی دی با ام دی اف، مانند کاغذ دیواری از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار است و همه روزه هم طرح های جالبی به لیست تولیدات آن اضافه می شود. در این نوع طراحی، ابتدا تکه های چوب را طبق الگوهای مشخص شده برش داده و بعد از رنگ کاری در کنار هم قرار می‌دهند.
از مزایای استفاده از ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصادی و مقرون به صرفه بودن.
  • کمک به حفظ محیط زیست به دلیل استفاده از چوب‌های بازیافتی.
  • مقاوم بودن در برابر آفات چوب خواری مثل موریانه، به دلیل مواد شیمیایی به کار برده شده در آن.
  • اتصال راحت ام دی اف به انواع روکش و در نتیجه ساخت طرح‌های زیبا به شکل چوب طبیعی.
  • تنوع و گستردگی زیاد طرح ها.
  • صاف بودن سطوح ام دی اف و در نتیجه آسان بودن ساخت طرح های مختلف.
  • مقاومت در برابر سرما و گرما و منبسط و منقبض شدن.

دکور دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

تزیین دیوار پشت تلویزیون با استیکر

استیکرها ورقه های نازکی از جنس پی وی سی هستند که وقتی برش می خورند لایه‌ محافظی رویشان قرار می گیرد و در رنگ ها، طرح ها، ابعاد و مدل های متنوعی ساخته می شوند و این باعث می شود که بتوانید در بیشتر مکان ها و فضاها از آن استفاده کنید. استیکرها قابلیت چسبندگی روی دیوار دارند و بر روی کاغذ دیواری، رنگ، کمد، آینه و سطح های دیگری نصب می شوند.
قابلیت خوب دیگر استیکر این است که اگر زمانی از آن ها خسته شدید و قصد برداشتن و یا تغییر آن ها را داشتید، بدون آن که تخریبی بر روی دیوار ایجاد کنند، راحت برداشته می شوند و این به خصوص برای افرادی که اجاره نشین هستند و قصد تغییر در دکوراسیون یا ایجاد طرحی زیبا در دیوار پشت تلویزیون را دارند، بسیار کاربردی و مناسب است.
مزیت دیگر استفاده از استیکر های دیواری کم هزینه بودن آن هاست؛ به خصوص در شرایطی که هزینه تغییر دکوراسیون بالاست و نیاز داریم حس و حال جدیدی را در فضای داخل خانه ایجاد کنیم.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با استیکر

سخن آخر

انسان موجودی بسیار تنوع پذیر است و با گذر زمان از وسایل و دکوراسیون اتاق یا خانه‌ی خود خسته می شود و به دنبال تغییر در قسمتی از دکوراسیون منزل می رود. یکی از قسمت هایی که همواره طرح آن به چشم می‌آید دیوار پشت تلویزیون است؛ چرا که معمولا بزرگ ترین دیوار منزل برای آن در نظر گرفته می شود. استفاده از متریال های نام برده به خصوص با تنوع بالایی که دارند، انتخاب را برای شما راحت تر می کنند. به این ترتیب با هزینه کمتر و البته روشی راحت تر می توانید در دکوراسیون منزل خود تغییراتی را ایجاد کنید و به محیط زندگی تان تنوع دهید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳