یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 11:37 قبل از ظهر

نمودار قیمت ورق روغنی در بازه های مختلف بر اساس داده های سایت اهن تاپ

ورق روغنی یکی از انواع ورق‌های موجود در بازار است که با کیفیت بالا و سطح صاف و صیقلی خود، می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. این محصولات با روش نورد سرد تولید می‌شوند. به همین دلیل به آن‌ها ورق نورد سرد نیز گفته می‌شود. کیفیت ورق‌های نورد سرد تا حد زیادی وابسته به نحوه تولید و مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها است. اگر به عنوان صاحب یک صنعت، نیاز به خرید این محصولات دارید، احتمالاً می‌خواهید در مورد قیمت ورق‌های روغنی موجود در بازار و عواملی که روی آن‌ها تأثیر می‌گذارند، اطلاعات کسب کنید. با ما همراه باشید تا نمودار قیمت این محصولات و تغییرات قیمت در بازار را به شما ارائه کنیم. ما برای خرید ورق روغنی، فروشگاه اینترنتی آهن تاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نمودار قیمت ورق روغنی در بازه های مختلف بر اساس داده های سایت اهن تاپ

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

ورق‌های روغنی که به آن‌ها ورق نورد سرد هم گفته می‌شود، دسته‌ای از ورق‌های باکیفیت موجود در بازار هستند و برخلاف ورق سیاه که با روش نورد گرم تولید می‌شوند، با روش سرد ساخته می‌شوند. ورق‌های نورد سرد با فرآیند خاصی تولید می‌شوند. به طوری که در نهایت، شیت‌های صیقلی و براقی تولید می‌شوند که مصارف خاص خودشان را دارند. این ورق‌ها می‌توانند در صنایع غذایی، خودروسازی، ساختمان سازی و…، مورد استفاده قرار بگیرند.

ساخت ورق روغنی با ابعاد و ضخامت‌های مختلف، ممکن است. بنابراین هر یک از افرادی که متقاضی استفاده از این ورق‌های روغنی هستند، باید عوامل موثر بر روی قیمت این محصولات را بررسی کنند تا متوجه شوند که چه عواملی می‌توانند باعث ایجاد نوسان و تغییر در قیمت این محصولات شوند. در ادامه به عواملی که می‌توانند روی قیمت ورق‌های روغنی موثر باشند، اشاره می‌کنیم:

فرآیند تولید

یکی از عواملی که می‌تواند روی قیمت ورق‌های روغنی تأثیر بگذارد، فرآیند تولید است. نوع عملیات حرارتی و فرآیندی که برای تولید این محصولات انجام می شوند، همگی می‌توانند روی قیمت آن‌ها موثر باشند. نحوه تولید این محصولات، باعث ایجاد تنوع در قیمت آن‌ها شده است. در واقع روش حرارتی‌ای که برای تولید این ورق‌ها استفاده می‌شود، متفاوت است و همین موضوع باعث شده که بتوانیم این محصولات را از نظر کاربرد به سه دسته معمولی، نیمه کششی و فوق کششی تقسیم بندی کنیم که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.

ضخامت ورق های روغنی

ورق‌های روغنی با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی روی قیمت ورق‌های روغنی بگذارد و باعث کاهش یا افزایش قیمت آن‌ها شود. بدیهی است که هر چقدر ضخامت ورق‌های روغنی افزایش پیدا کند، قیمت این ورق‌ها هم بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که مواد اولیه بیشتری برای تولید آن‌ها به کار رفته است. این موضوع برای تغییر ابعاد ورق‌های روغنی هم صدق می‌کند. به طوری که هر چقدر ابعاد شیت‌های نورد سرد بزرگ‌تر باشد، قیمت آن‌ها هم بالاتر خواهد رفت.

قیمت ارز

یکی از عوامل بسیار موثر در تعیین قیمت ورق روغنی، قیمت ارز و دلار در کشور ایران است. به دلیل اینکه قیمت فولاد، مستقیماً وابسته به قیمت ارز در بازار کشور ایران است. هر چقدر نوسانات قیمت ارز در بازار کشور ایران افزایش پیدا کند، قیمت ورق‌های فولادی، افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر قیمت دلار بالا برود، باید منتظر بالا رفتن قیمت ورق‌های روغنی هم باشیم.

حمل و نقل

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند روی قیمت ورق‌های روغنی موجود در بازار تأثیر بگذارد، قیمت و هزینه حمل و نقل است. حمل و نقل و هزینه‌هایی که مرتبط با آن باشد، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی قیمت تمام شده محصولات فولادی داشته باشد. نوسانات قیمت ارز بر روی قیمت مواد اولیه و حمل و نقل آن‌ها موثر است. بنابراین هر چقدر هزینه حمل و نقل مواد اولیه به کارخانه و توزیع ورق‌های تولید شده به مراکز فروش بیشتر باشد، قیمت این محصولات هم افزایش پیدا می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

نمودار قیمت ورق روغنی – به روزترین تغییرات آهن تاپ

اگر قصد استعلام قیمت ورق‌های روغنی و مشاهده تغییرات قیمت این محصولات را دارید، کافی است که نمودار این ورق‌ها را بررسی کنید. آهن تاپ مرجع فروش این محصولات است و قیمت هر کدام از آن‌ها را به صورت بروز به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه و با بررسی نمودار منتشر شده که بر اساس تغییرات قیمت در آهن تاپ است، تغییرات نرخ ورق‌های روغنی موجود در بازار را متوجه شوید.

 

مطلب پیشنهادی

صفر تا صد محاسبه قیمت سرامیک کف خانه

صفر تا صد محاسبه قیمت سرامیک کف خانه

اطلاع از هزینه سرامیک کف خانه برای افرادی که قصد سرامیک کردن خانه خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *