دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 10:51 قبل از ظهر

نظرات مردم در مورد ترک شیره تریاک

شیره تریاک یکی از مخدرات قوی محسوب می شود که از گیاه خشخاش و در اصل تریاک تهیه می شود. در واقع شیره تریاک از سوخته تریاک به دست می آید، به طوری که تریاک سوخته را انقدر در آب گرم حل می کنند که یک دست شود و سپس از صافی رد می کنند و شیره تریاک به وجود می آید. در گذشته کسانی که قصد ترک تریاک را داشتند اغلب، روند ترک را در منزل خود طی می کردند زیرا برخی از آن ها از پس هزینه ها بر نمی آمدند و برخی دیگر هم به کلینیک های ترک اعتیاد اعتمادی نداشتند، اما متاسفانه این باعث می شد بعضی از آن ها برای ترک تریاک به شیره تریاک روی آورند در صورتی که عوارض مصرف شیره تریاک خیلی بیشتر و خطرناک تر نسبت به مصرف تریاک، است.
البته نا گفته نماند که افرادی هم برای ترک شیره تریاک، روش ترک شیره در منزل را به کار گرفته اند و با نتیجه مطلوب مواجه شده اند و فقط ماهیانه برای چکاپ به پزشک متخصص مراجعه می کنند، اما باید در نظر داشت برای ترک شیره از این روش باید کسی در کنار فرد معتاد باشد؛ زیرا در اوایل ترک اعتیاد، بسیار بر بدن فرد فشار وارد می شود و حتی گاهی ممکن است به اورژانس نیاز پیدا کند. ترک شیره تریاک با نظرات متفاوتی از جانب مردم مواجه است که در این بخش به آن می پردازیم.

به نظر شما ترک شیره تریاک امکان پذیر است؟
فردی بر این باور است که با مصرف قرص B2 هنگام ترک اعتیاد به شیره تریاک، میزان تحمل در برابر درد ناشی از ترک کاهش می یابد و فرد راحتر می تواند آن را ترک کند اما نکته منفی و نگران کننده ماجرا این است که قرص b2 خود باعث وابستگی و اعتیاد در فرد می شود و در واقع ترک اعتیادی صورت نگرفته بلکه مواد جایگزین شده اند.
فرد دیگر از تجربه خود اینگونه می گوید که، وقتی تصمیم به ترک شیره تریاک گرفت از هیچ قرص مسکنی برای ترک استفاده نکرده و در روز اول ترک سردرد شدید و درد در مفاصل خود را داشته است، در روز دوم علاوه بر احساس بد روحی، سرگیجه هم اضافه شد، در روز سوم تشنج و استفراغ هم بروز داده شد و از روز چهارم به بعد حال او به مرور بهتر و بهتر شده، این فرد بر این باور است که تحمل درد ناشی از ترک اعتیاد شیره تریاک خیلی بهتر از این است که برای ترک از داروهای مسکنی استفاده شود که خود اعتیاد آور هستند و باعث آسیب به فرد می شوند.

به نظر شما ترک شیره تریاک امکان پذیر است؟
فرد دیگری بر این باور است که ترک شیره تریاک فقط با صبر در برابر درد ناشی از اعتیاد و حفظ روحیه خود، میسر است و برای ترک شیره تریاک می توان هرروز ساعتی که از شیره مصرف می کردیم را یک ساعت عقب ببریم تا جایی که برای استفاده از شیره تریاک وقت مناسبی را نداشته باشیم، چون هرچه آن ساعت عقب تر برود با روزمرگی ها و شغل و … تداخل پیدا می کند و این باعث می شود فرد فرصتی برای مصرف شیره تریاک نداشته باشد.
بنابراین بهتر است ترک شیره تریاک بدون مصرف دارو مسکن، به انجام برسد تا دیگر نگران اعتیاد به مسکن ها را نداشته باشید.

به نظر شما ترک شیره تریاک امکان پذیر است؟

به نظر شما ترک شیره تریاک امکان پذیر است؟

با وجود نظرات مختلف از جانب مردم، به نظر شما ترک شیره تریاک امکان پذیر است؟ اگر بخواهیم طبق شواهد و به طور علمی جواب این سوال را بدهیم، باید بگوییم بله. ترک اعتیاد شیره تریاک به دو صورت انجام می شود. اولین روش ترک اعتیاد به شیره تریاک، روش اصولی و زمان بر است که در این روش فرد طی 10 روز در کلینیک های ترک اعتیاد، تحت نظر پزشک متخصص، روند ترک را طی می کند و ترک مواد یا شیره در این روش به طور تدریجی است تا بدن از ترک ناگهانی، شوکه نشود و به تدریج سم زدایی بدن صورت بگیرد، میزان اثرگذاری این روش در ترک، بسیار بالا است و اگر فرد با اراده خود از طریق این روش اقدام به ترک اعتیاد شیره تریاک کند، موفق خواهد شد.
دومین روش در ترک شیره تریاک همان روش غیر اصولی و ناگهانی است که در آن احتمال این که فرد به مصرف مجدد شیره تریاک برگردد، زیاد است زیرا در این روش قطع مصرف شیره تریاک به طور ناگهانی صورت می گیرد و این باعث می شود بدن فرد شوکه شود و در نتیجه سم زدایی بدن و کنترل خماری سخت می شود در صورتی که سم زدایی بدن از شیره تریاک به مرور 12 روز انجام می شود، این روش غیر اصولی علاوه بر اینکه احتمالا شکست بالایی در آن وجود دارد باعث دلسردی فرد از ترک مصرف شیره می شود به گونه ای که فرد خیال می کند هیچگاه نمی تواند مصرف شیره تریاک را ترک کند در صورتی که ترک اعتیاد شیره ترک از طریق روش اصولی و تحت نظر پزشک، میسر می شود.

کسی تجربه ترک اعتیاد داره؟ کامنت بگذارید
کسی تجربه ترک اعتیاد داره؟ کامنت بگذارید

اگر در بین شما افرادی وجود دارد که در یک بازه زمانی درگیر اعتیاد به مخدرات بوده و حالا ترک کرده اید و در ترک مواد مخدر موفق بوده اید، برای ما در زیر کامنت گذاشته و از تجربیات طول درمان خود و روش هایی که استفاده کرده اید، بنویسید و با مشاوران مجله اینترنتی سیب در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

3 دیدگاه

  1. من ۲۰ ساله شیره تریاک مصرف میکنم و زندگیم در حال از هم پاشیدنه، چون هم ضرر جانی و مالی و خانوادگی به خودم زدم، لامصب نمیتونم ترک کنم، ای خداااااا چرا کمکم نمیکنی؟ روزی نیم مثقال با قلقلی شیره میکشم، الانم دیگه نه جونی ارم و نه پولی و نزدیک ۴۰۰ میلیون بدهی دارم

    • سلام دوست عزیز.اعتیاد یه نوع بیماری است.ترک اعتیاد لازم به گوش دادن و تصمیم جدی است.چون مصرف شما ۲۰ سال بوده باید با یه دکتر صحبت و شروع به همکاری با ایشان بکنید که خدای نکرده صدمه به بدنتان نکنید. من شخصا با کم کردن تدریجی مواد مصرفی شیره به صورت خوراکی و با چند عدد قرص متادون که با تدریج از ۲عدر به یک و نیم عدد و یک عدد و نیم و یک چهارم و قطع کامل کنار گذاشتم. امیدوارم موفق باشی

    • منم تقریبا به همینجایی که شما رسیدی رسیده بودم. بدهکار، گنگ، بی خیال، فقط و فقط دنبال این بودم هرچی پول در میارم بدم جنس بگیرم. خدا نکنه یه روزی ساقی گیر نمیاوردم. به همه ی دوستام زنگ میزدم که یه شب کارمو راه بندازن. شب عید که میشد همه ی ساقیا میرفتن مسافرت، برای همین قبل از اینکه برن باید جنس یک ماهتو ازشون جلو جلو میگرفتی. تمام پولی که گذاشته بودم به بچه ها عیدی بدم دادم جنس گرفتم و هیچ…
      یه روز بی دلیل پیش خودم فکر کردم تا کی قراره این مسیرو برم؟ تا کی قراره روزی ده بار از ترس مردن خودکشی کنم؟ گفتم مردن بهتر از این زندگیه و خدام شاهده فقط و فقط با این ذهنیت ترک کردم که قراره از درد بمیرم یا سکته کنم. تقریبا دو هفته اذیت شدم ولی هر سری که تا مغز استخونم درد میگرفت می گفتم من قویتر از این دردم و بالاخره این درد یه روزی تموم میشه ولی اعتیاد هیچوقت تموم نمیشه. الان یک سال و نیم از اون ماجرا میگذره، حتی یک بارم حوس مصرف نکردم چون یاد خماریش هیچوقت فراموشم نمیشه، حتی با اینکه اطرافم خیلیا مصرف می کنن. به نظرم هرچی خماری سخت تر باشه، بعد از پایان دوره درد، احتمال برگشت کمتر میشه.
      از خدا کمک بخواه مشکلت حل میشه رفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *