سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 12:42 بعد از ظهر

چگونه موهای دکلره شده را رنگ کنیم؟

قبل از زدن انواع مختلف رنگ روشن روی موها حتماً باید آنها را دکلره کرد و یا از روش های دیگری برای رساندن موها را به پایه استفاده کرد.‌ دکلره کردن موها یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن رنگ مو بهتر روی موهای افراد نمایش داده می شود و زیبایی خاصی خواهد داشت. رنگ کردن موها بعد از دکلره باید به صورتی انجام شود که به موها آسیبی وارد نشود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به نحوه رنگ کردن موها بعد از دکلره بپردازیم.‌

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو در خانه از زبان آرایشگران

بعد از دکلره کردن موها حتماً باید گام های زیر را برای رنگ کردن مو در منزل طی کنید:

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو در خانه از زبان آرایشگران
۱. میزان مناسب رنگ تهیه کنید.
در مرحله اول باید به میزان مناسب رنگ خریداری کنید. برای پیدا کردن رنگ موی مورد نیاز برای موهای تان باید توجه داشته باشید که اگر موهای شما به اندازه پایین تر از شانه است حتماً باید دو بسته رنگ مو برای رنگ کردن موها خریداری شود اما اگر اندازه موهای شما بالاتر از شانه است یک بسته رنگ مو برای رنگ کردن موها جوابگوست.
موردی که در بالا به آن اشاره شد تنها در صورتی است که موهای شما صاف باشد و مجعد نباشد؛ اما اگر موهای شما مجعد باشد یا دارای فرهای درشت باشد به میزان رنگ موی بیشتری برای رنگ کردن موها نیاز است.

۲. صورت و پوست خود را از نشتی رنگ محافظت کنید.
در مرحله دوم برای رنگ کردن موها حتماً باید با استفاده از مقداری وازلین و یا کرم صورت و پوست خود را از رنگ شدن محافظت کنید. برای این منظور هر قسمتی از پوست شما که در معرض رنگ قرار دارد حتماً باید با استفاده از وازلین و یا کرم چرب شود تا رنگ مو نتواند به پوست صورت و بدن برسد.

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو در خانه از زبان آرایشگران
۳. رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کنید.
رنگ موهای مختلف نیاز به اکسیدان های متفاوتی دارد که از جمله آنها می‌توان به اکسیدان ۶ درصد و ۹% اشاره نمود. برای به دست آوردن رنگ موی مورد نظر خود در مرحله اول باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان دو رنگ مو را با یکدیگر ترکیب نکنید زیرا این کار تنها باید توسط آرایشگران حرفه‌ای انجام شود. بنابراین رنگ مو را در کاسه مخصوص ریخته و اکسیدان مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.۴. موها را تقسیم بندی کنید.
برای رنگ کردن موها مانند یک آرایشگر حرفه ای موها را تقسیم بندی کنید. برای انجام این کار بهتر است موها را به ۴ تا ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید.

نکات طلایی رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

۵. از قسمت بالا رنگ کردن موها را شروع کنید.
از آنجایی که ریشه موها دیرتر از سایر نقاط موها را رنگ می گیرد به همین دلیل باید از قسمت بالا رنگ کردن موها را شروع کنید. برای این منظور در ابتدا مقداری رنگ به ریشه موها بزنید و سپس آن را به طرف پایین بکشید و روی موها پخش کنید. بعد از اینکه تمامی نقاط مو را به رنگ آغشته کردید کلاه مخصوص را روی سر خود قرار دهید.
۶. موها را بشویید.
بعد از گذشت حدود ۱۵ دقیقه موهای خود را بررسی کنید و اگر متوجه شدید که موها رنگ گرفته اند آن را با استفاده از آب و بدون شامپو بشویید. در این مرحله باید در نظر داشته باشید که شستن موها با استفاده از شامپو ممکن است باعث از بین رفتن رنگ آنها شود و کیفیت رنگ را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل حداقل ۲۴ ساعت بعد از رنگ کردن موها از شامپو استفاده نکنید.

نکات طلایی رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

نکات طلایی رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

برای رنگ کردن حرفه ای مو در منزل بهتر است مقداری آب ولرم را در رنگ مو بریزید تا آن را به غلظت مورد نیازتان برسانید و همچنین میزان رنگ دهی رنگ مو را تا حدود زیادی افزایش دهید. اگر می‌خواهید موهای خود را هایلایت کنید می توانید با یک مسواک آغشته به رنگ این کار را انجام دهید و در قسمت های مورد نظرتان از هایلایت استفاده کنید. برای رنگ کردن قسمتهای پشت سرتان می توانید از دو آینه در پشت سر استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمامی قسمت های موها به رنگ آغشته شده است.
دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب‌ را نیز از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳