جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 0:25 قبل از ظهر

چگونه با سگ دوست شویم

قبول کردن سرپرستی سگی بالغ با کمی چالش همراه است. چنین سگ هایی به صاحبان قبلی خود عادت دارند و برای پیوند رابطه ای دوستانه باید مسائل و مواردی را رعایت کرد. در قدم اول بهتر است برای ایجاد ارتباطی دوستانه با سگ از صاحب قبلی او مشاوره بگیرید. پیشنهاد می دهیم که در ابتدای کار به پیوندها و تعامل های کوچک مانند دست زدن به سگ بسنده کنید، اما چگونه با سگ دوست شویم و رابطه ای عمیق با آن برقرار کنیم. در این متن با ارائه راهنمایی قصد داریم به شما در جهت ایجاد ارتباطی عمیق و دوستانه با سگتان کمک کنیم. در صورتی که شما نیز در این خصوص به مشکل خورده اید، ما را تا پایان متن همراهی کنید که با اصول برقراری ارتباطی دوستانه با سگ آشنا شوید.

اجازه نزدیک شدن به سگ را از صاحب آن بگیرید

در صورتی که قصد دارید با سگی برای اولین بار ارتباط برقرار کنید، در قدم اول از صاحب او اجازه بگیرید. در واقع بهتر است با صاحب او صحبت کنید و از ایجاد تعاملی بی خطر با سگش اطمینان حاصل نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که برخی از سگ ها در شرایط استرس زا هستند یا تحت تعلیم قرار گرفته اند که فرد غریبه ای او را لمس کند.
بنابراین در قدم اول این مسئله را مورد بررسی قرار دهید. سپس با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی می توانید سگ را لمس کنید. اما در قدم های بعد برای این که با سگ دوست شوید، باید مراحل زیر را انجام دهید و نکات مطرح شده در آن را در نظر بگیرید.

اجازه نزدیک شدن به سگ را از صاحب آن بگیرید

علت فوری دوست نشدن و دوری کردن سگ را کشف کنید

زمانی که سعی کردید با سگی ارتباط برقرار کنید و با رفتار سرد و تهاجمی او مواجه شدید، اطراف خود را جستجو کنید و به دنبال علت یا عللی باشید که موجب چنین رفتاری در سگ شده است. در برخی از موارد وجود حیوانی دیگر، اتومبیل های زیاد یا … موجب ناراحتی و خشم سگ می شود. در صورتی که هیچ موردی را نیافتید و تنها خودتان را عامل حالت تهاجمی سگ یافتید، با احتیاط بیشتری با او برخورد کنید. برای این که با سگ دوست شوید همیشه به کمی صبر و تامل نیاز است.
در این صورت می توانید از صاحب سگ مشورت و راهنمایی بگیرید و طبق نصیحت های او برخورد کنید. در برخی مواقع ممکن است که صاحب سگ به شما پیشنهاد دهد که کمی زمان به سگ داده و سپس دوباره برای ایجاد تعامل و ارتباط تلاش کنید.

علت فوری دوست نشدن و دوری کردن سگ را کشف کنید

به آرامی و به صورت قوس مانند (زانو زدن) به سگ ها نزدیک شوید

برای این که با سگی دوست شوید در قدم سوم باید از ایستادن مقابل سگ دست بردارید. چرا که این نوع برخورد شما ممکن است موجب برانگیختن رفتار تهاجمی سگ شود. به همین خاطر پیشنهاد می دهیم که به آرامی به سمت سگ بروید و با حرکتی نرم به صورت قوسی بنشینید. این نوع رفتار شما موجب جلب اعتماد سگ و ایجاد حسی خوشایند در او می شود.

علت فوری دوست نشدن و دوری کردن سگ را کشف کنید

چشمان خود را روی سگ نگه ندارید (به جای دیگری از آن نگاه کنید)

به هیچ وجه به صورت مستقیم به چشم های سگ نگاه نکنید. این برخورد نیز موجب تهاجمی شدن سگ می شود. در برخوردهای اول با سگ ها بهتر است که چشم های خود را تنها روی چشمان سگ نگه ندارید و به قسمت بالا تنه اش نگاه کنید. به عنوان مثال به گوش هایش یا گردنش بنگرید. نگاه طولانی مدت به چشم ممکن است به منزله اعلام جنگ برای سگ باشد.

علت فوری دوست نشدن و دوری کردن سگ را کشف کنید

همسطح سگ قرار بگیرید

زمانی که با سگ ها وقت می گذارانیدف سعی نمایید که خودتان را هم سطح او قرار دهید. برای این که زانوهایتان را خم کنید و در حالت خم و قوسی شکل رو به روی سگ قرار بگیرید. این حالت نشستن موجب می شود که موقعیت شما همانند سگ باشد. در این حالت سگ احساس قدرت می کند و فشار و اضطراب وارد به او کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو بهتر می توان با سگ دوست شد، چرا که سگ حالا کمی آرام شده است.
این نکته را به خاطر داشته باشید که هم سطح شدن سگ زمانی چاره ساز خواهد بود که سگ در حالت تهاجمی قرار ندارد. در بسیاری از موارد سگ ها در حالت تهاجم هستند. از طرفی نشستن روی پا عکس العمل سریع را از شما می گیرد. از این رو اگر احساس می کنید که سگ در حالت تهاجمی قرار دارد، به هیچ وجه در این موقعیت قرار نگیرید.

علت فوری دوست نشدن و دوری کردن سگ را کشف کنید

خوراکی های خوشمزه به سگ پیشنهاد دهید

یکی از راه هایی که به شما کمک می کند که با سگ دوست شوید، دادن خوراکی های خوشمزه با عنوان تشویقی به او است. برای این کار می توانید از صاحب سگ کمک بگیرید و کمی از خوراکی هایش را برای برقراری ارتباط دوستانه با سگ قرض کنید.
کمی از غذاهای مورد علاقه سگ را به آرامی رو به روی او قرار دهید. در صورتی که سگ غذا را از روی زمین برداشت و خورد، شما پیروز میدان شده اید و حال می توانید کمی به او نزدیک شوید. غذاها در بیشتر موارد چاره ساز خواهند بود.

علت فوری دوست نشدن و دوری کردن سگ را کشف کنید

کلام آخر

سگ ها حیواناتی دوست داشتنی و قابل تعلیمی هستند که ارتباطی دوستانه با صاحبان خود برقرار می کنند. به طور معمول سگ ها تنها در صورتی که احساس نا امنی کنند یا تحت تعلیم قرار گرفته باشند، عکس العلی تهاجمی از خود نشان می دهند. در غیر این صورت سگ های خانگی با بیشتر افراد ارتباطی بدون خطر را برقرار می کنند. با این حال برای این که با سگ دوست شویم، باید نکاتی را رعایت کنید که سگ دچار اضطراب نشود و در حالت تهاجمی قرار نگیرد. در این مقاله از مجله سیب سعی کردیم در قالب راهنمایی به معرفی این نکات بپردازیم و شما را در ایجاد ارتباطی بی خطر و سریع با سگ کمک کنیم. امیدواریم که مطالب فوق مورد استفاده شما واقع شده باشد.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳