دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 1:10 بعد از ظهر

نحوه‌ی گرفتن فیش حقوقی فرهنگیان + آموزش جامع

 

آموزش ‌و پرورش اقدام به راه ‌اندازی سایت‌ های مختلفی جهت تسریع امور کارمندان خود کرده است. یکی از این سایت‌ ها، سامانه ‌ای برای دریافت فیش حقوقی است. گاهی اوقات فرهنگیان و معلمان برای انجام امور مختلف، نیاز به دریافت فیش حقوقی دارند. فیش حقوقی سندی برای دریافت ریز اطلاعات حقوقی در یک بازه‌ی یک ماهه است. در گذشته فرهنگیان باید جهت دریافت فیش حقوقی خود به اداره‌ی آموزش ‌و پرورش منطقه‌ی خود مراجعه می‌کردند. پس از آن از سامانه‌یfish.medu.ir  جهت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان استفاده می‌شد. اما اکنون آموزش‌وپرورش، سایت  my.medu.ir را جهت دریافت فیش حقوقی برای فرهنگیان راه‌اندازی کرده است. این سایت به جهت تسریع روند و جلوگیری از اتلاف وقت فرهنگیان آماده شده است. معلمان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به این سایت مراجعه و فیش حقوقی خود را دریافت کنند. در ادامه‌‌ی این مبحث نحوه‌ی ورود به سایت و گرفتن فیش حقوقی را توضیح داده‌ایم.

فیش حقوقی فرهنگیان با کد پرسنلی

سامانه‌ی my.medu.ir یک سامانه‌ی جامع است. دریافت فیش حقوقی، ریز اطلاعات حساب حقوقی و حکم کارگزینی در این سامانه با داشتن کد ملی و کد پرسنلی امکان‌پذیر است. فیش حقوقی تمام سال‌های تدریس نیز در این سامانه موجود هست.

مراحل گرفتن فیش حقوقی با کد پرسنلی:

  • ورود به سایت medu.ir
  • در صفحه‌ی اول سایت، باید در قسمت انتخاب نقش، نقش خود را به ‌عنوان فرهنگیان انتخاب کنید.
  • کد ملی خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید.
  • وارد کردن کد پرسنلی به عنوان رمز عبور در قسمت مشخص ‌شده برای رمز عبور.
  • در صورت فراموش کردن کد پرسنلی با کلیک بر روی گزینه‌ی فراموشی رمز و واردکردن کد ملی و شماره همراه، کد پرسنلی برای آنها پیامک می‌شود.
  • در این صفحه می‌توانید فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده کنید. برای مشاهده‌‌ی فیش حقوقی خود برای یک ماه خاص، بر روی گزینه‌ی فیش حقوقی خود کلیک و ماه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این سامانه جهت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان برای جلوگیری از اتلاف زمان آن‌ها راه‌اندازی شده‌ است. فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی خود چه در دوران کارورزی و چه دوران کاری می‌توانند با مراجعه به این سایت از ریز اطلاعات حساب حقوق خود مطلع شوند. این سامانه‌ی جامع فقط مخصوص فرهنگیان نمی‌باشد و دانش‌آموزان نیز می‌توانند برای دریافت کارنامه، ثبت‌نام المپیاد، هدایت تحصیلی و دیگر موارد به این سامانه مراجعه کنند. برای افراد بازنشسته‌ی فرهنگی نیز فیش حقوقی صادر می‌شود؛ ولی بازنشستگان فرهنگی برای دریافت فیش حقوقی خود باید به سامانه‌ی صندوق بازنشستگی مراجعه کنند.

به‌ منظور دسترسی سریع‌تر و عدم اتلاف وقت برای کارمندان، آموزش‌وپرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه‌هایی با کارکردهای مختلف کرده‌ است. برای دریافت فیش حقوقی نیز معلمان می‌توانند به سامانه‌ی my.medu.ir مراجعه کنند.

فیش حقوقی یک برگ الکترونیک است که تمام جزئیات حقوقی فرهنگیان به همراه اطلاعات بیمه‌ی آن‌ها، مبلغ قسط‌های کسر شده، مبلغ کسر شده برای مالیات، مقدار اضافه ‌کار یا تشویقی، سختی کار، کمک هزینه‌ی فرزند و غیره در آن درج شده است. فرهنگیان با داشتن کد ملی وکد پرسنلی می‌توانند وارد این سایت شوند و فیش حقوقی خود را دریافت کنند. در صورت فراموشی کد پرسنلی، با وارد کردن کد ملی و شماره همراه، کد پرسنلی برای آنها پیامک می‌شود. فرهنگیان بازنشسته نیز برای دریافت فیش حقوقی خود باید به سامانه‌ی صندوق بازنشستگی مراجعه کنند.

در ادامه دیگر سامانه‌های مورد نیاز فرهنگیان را معرفی کرده‌ایم.

سایت آموزش‌وپرورش جهت بررسی اخبار مربوط به فرهنگیان، استخدامی‌ها، آزمون‌ها و دیگر موارد: https://medu.ir/

سایت همگام در جهت هوشمندسازی مدارس و بروزرسانی نحوه‌ی تدریس معلمان: https://www.hamrahmoshaver.com/

سایت اسکان فرهنگیان جهت ثبت‌نام برای اسکان فرهنگیان در خانه‌های معلم، و اخبار مربوط به اسکان فرهنگیان: https://eskan.medu.ir/

سامانه‌ی ابلاغ فرهنگیان برای اجرای فرآیند صدور، تایید، بررسی و مشاهده ابلاغیه ها: https://www.heyvagroup.com/

این سامانه‌ها با هدف انسجام و سازماندهی سامانه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده‌اند.

سوالات متداول

  • فرهنگیان باید برای دریافت فیش حقوقی خود به چه سامانه‌ای مراجعه کنند؟

سامانه‌ی دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، my.medu.ir است.

  • نحوه‌ی دریافت فیش حقوقی با کد پرسنلی چگونه است؟

با ورود به سامانه‌ی my.medu.ir و وارد کردن کد ملی و کد پرسنلی به عنوان رمز عبور، می توان فیش حقوقی را دریافت کرد.

  • نحوه‌ی دریافت فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی چگونه است؟

بازنشستگان فرهنگی برای دریافت فیش حقوقی خود می تواند به سامانه‌ی صندوق بازنشستگی مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *