یکشنبه , 3 تیر 1403 - 5:06 قبل از ظهر

چگونه در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنیم

لاغری و تناسب اندام یکی از مواردی است که علاوه بر زیبایی باعث سلامت تر شدن افراد می‌شود و طبق مطالعات انجام شده افرادی که یک کیلوگرم وزن کم می کنند، چهار کیلوگرم وزن از روی زانوهای خود بر می دارند. یکی از مشکلاتی که در خصوص لاغری و تناسب اندام با آن روبرو هستیم این است که برخی از افراد دوست دارند در مدت زمان کوتاه وزن زیادی کم کند برای مثال در یک ماه ۱۵ کیلوگرم کم کنند که این موضوع تنها برای آنها هیچ فایده ای ندارد بلکه عوارض جانبی مختلفی مانند یبوست، بازگشت مجدد وزن، ریزش موها، خشکی پوست و غیره را برای آنها به دنبال دارد. لاغری ۱۰ کیلوگرم در دو ماه یکی از راههای لاغر شدن و تناسب اندام است که می‌توان آن را ایمن و منطقی دانست، به همین دلیل در این مقاله سیب قصد داریم به رژیم غذایی و ورزش برای لاغری ۱۰ کیلوگرم در دو ماه بپردازیم.

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 10 کیلو وزن

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 10 کیلو وزن

برای کاهش وزن ۱۰ کیلوگرم در دو ماه قطعاً باید برنامه غذایی و ورزشی رعایت شود تا فرد بتواند به تناسب اندام دلخواه برسد.

برای پرداختن به برنامه غذایی و ورزشی دو ماهه برای کاهش ۱۰ کیلو وزن در ابتدا برنامه غذایی را با یکدیگر بررسی می کنیم:

۱. پروتئین بیشتری بخورید: استفاده از پروتئین زیاد را می توان یکی از مهمترین مسائل در برنامه غذایی کاهش ۱۰ کیلوگرم در دو ماه دانست. استفاده از میزان پروتئین زیاد در کاهش اشتها و کاهش وزن موثر است. برای این منظور می توانید از غذاهای مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ و غیره استفاده کنید.

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 10 کیلو وزن

۲. کربوهیدرات دریافتی خود را کم کنید: استفاده از کربوهیدرات زیاد باعث بالاتر رفتن وزن می شود و حتی در برخی از موارد وزن کاذب را بیشتر نشان می دهد. برای کاهش وزن و لاغری توصیه می شود که حداقل شبها از برنج استفاده نکنید و غذاهای ساده مانند سوپ بخورید.

۳. قند کمتری مصرف کنید: انواع مختلف شیرینیجات و قندها می توانند تاثیر زیادی روی بالا رفتن وزن داشته باشند. برای جلوگیری از بالاتر رفتن وزن و کاهش وزن ۱۰ کیلوگرم در دوماه حتماً باید میزان استفاده از قند و شیرینی را کمتر کنید، به گونه ای که به شما توصیه می‌شود روزانه بیش از ۴ عدد قند مصرف نکنید.

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 10 کیلو وزن

۴. میوه و سبزی بیشتری بخورید: برای کاهش وزن ۱۰ کیلوگرم در دو ماه باید استفاده از میوه و سبزیجات را در اولویت کار خود قرار دهید. حتماً کنار هر غذایی که می خواهید استفاده کنید انواع مختلف سبزیجات مانند کاهو و کلم و یا سبزی خوردن قرار بدهید تا آب بیشتری به بدن شما جذب شود و زودتر احساس سیری داشته باشید.

۵. میزان مصرف آب را بالاتر ببرید: یکی از مهم ترین رژیم غذایی هایی که می‌تواند به کاهش وزن ۱۰ کیلوگرم در دو ماه کمک کند رژیم غذایی است که در آن نوشیدن آب رعایت شده باشد. در برخی از موارد افراد فکر می‌کنند که اگر تشنه نیستند یعنی بدن آنها به آب نیاز ندارد، این در حالی است که نوشیدن ۱۲ لیوان آب به صورت روزانه برای بدن ضروری است.

در مورد برنامه ورزشی برای کاهش ۱۰ کیلوگرم در دو ماه باید گفت اگر در این دو ما روزانه در حدود ۴۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید می توانید در کیلوگرم وزن کم کنید‌. پیاده روی به عنوان یک ورزش هوازی می تواند شما را به تناسب اندام و وزن ایده آلتان برساند.

نکات رژیم لاغری در دو ماه

نکات رژیم لاغری در دو ماه

برخی از نکاتی که برای رژیم لاغری در دو ماه باید به آن توجه داشته باشید، نکاتی مانند:

  • در رژیم لاغری دو ماهه خود استفاده از انواع مختلف ترشیجات را کنار بگذارید، زیرا ترشیجات کالری بسیار بالایی دارند و به علاوه استفاده از آنها باعث افزایش اشتها می شود.
  • اگر در طول روز احساس کردید به میان وعده نیاز دارید یک لیوان شیر بنوشید. شیر دارای کلسیم و پروتئین بالایی است و علاوه بر القای احساس سیری می تواند برای بدن شما مفید باشد.
  • اگر دوست داشتید در کنار غذای خود چیزی بخورید، استفاده از سالاد شیرازی و سبزی خوردن توصیه می شود. سالاد شیرازی و سبزی خوردن هر دو کالری نسبتاً پایینی دارند و آبرسانی زیادی برای بدن شما خواهند داشت.
  • اگر احساس کردید میل زیادی برای خوردن غذا دارید بهتر است در ابتدا دو لیوان آب بنوشید و سپس بعد از مدت زمان حدودی نیم ساعت غذا بخورید.

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *