شنبه , 15 اردیبهشت 1403 - 10:13 قبل از ظهر

تعمیر درب چوبی باد کرده

با گذشت زمان، درب های چوبی در اثر ضربه، فشار و رطوبت دچار باد کردگی شده و متورم می شوند. باد کردگی همچنین می تواند به دلیل نزدیک بودن منبع گرما به درب یا تهویه نامناسب محیط باشد. اگر تصمیم دارید درب های چوبی تان را تعمیر کنید، با این مطلب از سیب همراه باشید.

نکاتی برای جلوگیری از باد کردن درب های چوبی

از آنجا که گرما باعث انبساط چوب درون چهارچوب آن می شود، از قرار دادن بخاری کنار درب خودداری کنید. همچنین تهویه هوای محیط را چک کنید تا رطوبت هوای محیط زیاد نشود و در را خراب نکند. ضمناً همواره دقت کنید که از تماس آب و به طور کلی رطوبت مستقیم با درهای چوبی خود پیشگیری کنید. زیرا از آنجا که درب های باد کرده دچار انحراف می شوند، دیگر برای اندازه چهارچوب خود مناسب نیستند و درون آن به خوبی جای نمی گیرند.

جلوگیری از باد کردن درب چوبی

تعمیر درب چوبی باد کرده

ابتدا می توانید درب را از محل خود خارج کنید. البته گاهی تعمیر آن هنگام قرارگیری روی لولا هم امکان پذیر است. پین های لولای درب را از قسمت لولاها با استفاده از پیچ گوشتی و چکش جدا کنید. با دقت کار کنید، نیروی زیاد باعث خم شدن پین ها می شود. هنگامی که درب را از چهارچوب جدا کردید، از محل آسیب دیدگی آن مطلع شوید.

درب را از محل خود خارج کنید

اگر سوراخ داخل درب ایجاد شود، ابتدا باید حفره ها را پر کنید. تعمیرکارها از فوم های پاششی برای پر کردن سوراخ ها استفاده می کنند. فوم توسط ابزاری شبیه سرنگ به محل مورد نظر تزریق می شود. فوم در مجاورت هوا و در مدت زمان چند ساعت بسته به میزان ضخامت آن خشک می شود.

سوراخ خا را پر کنید

اکنون باید لبه های اضافی و برآمدگی های فوم را با کاتر برش بزنید. بعد از آن می توانید از کمی بتونه برای پوشاندن محل استفاده کنید و سپس آن را سمباده بزنید تا صاف شود.

لبه های اضافی چوب را با کاتر ببرید

باید دید میزان عمق بادکردگی درب چوبی چه میزان است، اگر در لایه های اولیه آن است، می توان آن ها را تراشید و حذف کرد و سپس روی سطح زیری یک لایه بتونه کامل کشید و سطح آن را سمباده کشید تا صاف بشود.

اگر بادکردگی درب ناچیز باشد ممکن است توسط فشار برطرف شود. به این صورت که با ابزار مناسب در جهت خلاف باد کردگی به آن نیرو وارد کرده تا صاف می شود. شما می توانید این کار را با ابزار نجاری ساده مانند چکش انجام دهید.

درب را رنگ کنید

پس از صاف شدن بادکردگی ها می توانید یک لایه ورق ام دی اف روی درب بکشید.
همچنین شما می توانید درب را رنگ کنید. در این مرحله ابتدا از آستر مخصوص برای پوشاندن سطح چوب استفاده کنید. سپس رنگ مورد نظر را روی آن توسط پمپ بپاشید. در نهایت می توانید از یک لایه جلا استفاده کنید که علاوه بر زیبایی و درخشش، محافظت بیشتری از درب می کند.

مطلب پیشنهادی

9 روش مختلف برای بستن کراوات

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید + فیلم هرکدام

اگرچه کراوات‌ها به شکل امروزی از دهه ۱۹۲۰ میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتند، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *