دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 4:41 بعد از ظهر

تشخیص طلا با آبلیمو

مهمترین تفاوت های طلای اصلی و تقلبی کدامند؟ آیا برای تشخیص طلای اصل از راه‌ های مختلف می‌ توان استفاده کرد؟ بهترین راه تشخیص طلای اصل خانگی کدام است؟ چگونه می‌ توان تشخیص داد که طلای خریداری شده اصلی، تقلبی یا روکش شده است؟

برای یافتن پاسخ این سوالات می‌ توان به سراغ روش‌ های مختلف رفت. این روزها چند آزمایش ساده وجود دارند که با استفاده از آنها می‌ توانید به راحتی اصل یا تقلبی بودن طلا را تشخیص دهید. به سادگی با استفاده از ابزارهایی که در خانه در اختیار دارید، قادر به انجام این آزمایش‌ ها خواهید بود.

یکی از روش‌ هایی که برای تشخیص طلا می‌ توان از آن استفاده کرد، کمک گرفتن از آبلیمو است. با توجه به اینکه طلا به عنوان یک فلز کمیاب و گران قیمت از جمله محبوب ترین زیورآلات به شمار می‌ رود، گاهی اوقات خرید طلای تقلبی موجب می‌ شود که زیان هنگفتی متوجه خریدار شود. با ما همراه باشید تا شما کمک کنید تا برای تشخیص طلا با استفاده از آبلیمو بتوانید به راحتی عمل کنید.

تشخیص طلا با آبلیمو

مراحل تشخیص طلا با آبلیمو

اگر سایت‌ های مختلف را جستجو کنید، متوجه می‌ شوید که برای تشخیص طلای اصل از بدل چندین روش وجود دارد. از حرارت دادن طلا تا استفاده از وایتکس و همچنین آهنربا روش‌ هایی به شمار می‌ روند که این روزها برای تشخیص طلای اصل می‌ توانند مورد استفاده قرار گیرند. در عین حال مراحل تشخیص طلا و آبلیمو را نیز می‌ توانید به عنوان یک راهکار مناسب در نظر بگیرید. مراحلی که برای تشخیص طلا با آبلیمو طی می‌ شوند بسیار ساده هستند.

تشخیص طلا با آبلیمو

با توجه به اینکه آبلیمو دارای خاصیت اسیدی است، به همین علت به راحتی می‌ توان با کمک گرفتن از آن جهت تشخیص طلای اصل از بدل اقدام نمود.

قبل از هر چیز جالب است بدانید که تمام فلزات هنگام قرار گرفتن در کنار آبلیمو و مواد اسیدی واکنش نشان می‌ دهند. این قاعده برای طلا وجود ندارد. به همین علت هنگامی که طلا را آغشته به آبلیمو کنید، هیچگونه تغییری بر روی آن مشاهده نخواهید کرد. در عین حال اگر طلا بدل یا تقلبی باشد، هنگام قرار گرفتن در آبلیمو با سرعت زیادی رنگ آن تغییر می‌ کند.

مراحل تشخیص طلای اصل از تقلبی با استفاده از آبلیمو به صورت زیر طی می‌ شوند:

  • ابتدا قبل از هر چیز مقدار کمی آبلیمو درون یک ظرف بریزید.
  • در گام بعدی باید طلا را درون ظرف مورد نظر بیندازید.
  • حال 30 دقیقه صبر کنید و منتظر واکنش فلز با آبلیمو باشید.

چنانچه پس از گذشت این مدت زمان رنگ طلا تغییر کرد و به سمت سیاه شدن رفت، می‌ توان با اطمینان گفت که طلا تقلبی بوده و ارزش زیادی ندارد.

اطمینان داشته باشید طلا هیچگونه واکنشی هنگام قرار گرفتن درون ظرف آبلیمو نخواهد داشت. این روش به سادگی می‌ تواند شما را یاری کند تا برای تشخیص طلای اصل از تقلبی بتوانید یک راهکار کاربردی را در دستور کار خود قرار دهید.

مراحل تشخیص طلا با آبلیمو

دلایل واکنش طلای تقلبی هنگام قرار گرفتن در آبلیمو

همانگونه که می‌ دانید یکی از قدیمی‌ ترین و بهترین روش‌ هایی که می‌ تواند برای تشخیص طلای اصل از تقلبی مورد استفاده قرار گیرد، قرار دادن فلز در آبلیمو یا سرکه است. با توجه به اینکه اساسا واکنش شیمیایی بین اسید استیک و فلز همواره وجود دارد، سعی کنید از خرابی فلزات گران قیمت جلوگیری نمایید. اسید استیک که در آبلیمو موجود است، هنگام قرار گرفتن در کنار فلزات موجب می‌ شود که یون‌ های آزاد به وجود آید و رنگ آبلیمو را نیز تغییر دهد. با این حال باید توجه داشت که برای تشخیص اصل بودن طلا می‌ توان از راهکارهای دیگر نیز کمک گرفت.

یکی از مشکلاتی که بخش زیادی از افراد با آن مواجه می‌ شوند، عدم تشخیص طلا از برنج است. در این میان باید بدانید که طلا رنگی زرد براق دارد. در طرف مقابل فلز برنج با رنگ زرد کدر یا زرد مایل به سیاه مشاهده می‌ شود. علاوه بر این فلز طلا به هیچ عنوان دچار اکسید نخواهد شد. به همین علت با محیط هیچ واکنشی را نشان نمی‌ دهد.

اگر به دنبال استفاده از روش‌ های دیگر برای تشخیص طلای اصل از تقلبی هستید، می‌ توانید به سراغ تست طلا با سرامیک نیز بروید. علاوه بر این تست طلا با اسید نیتریک نیز کمک می‌ کند تا بتوان برای تشخیص طلای اصل از فیک و تقلبی از آن کمک گرفت. مجموعه سیب همواره به دنبال آن بوده است که اطلاعات کافی را در زمینه‌ های مختلف ارائه دهد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *