چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 5:27 قبل از ظهر

چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم

اگر به شما بگویند که در یک هفته می توانید یک یا دو کیلو وزن کم کنید ممکن است برای شما قابل تصور باشد، اما زمانی که صحبت از کم کردن وزن بالا مثلا 10 کیلو در هفته می شود این سوال برای شما ایجاد می شود که چگونه می توان در این مدت کوتاه این مقدار از وزن را کم کرد. میزان کم کردن وزن در هر فرد با توجه به سیستم بدنی و سلامت او کاملا متفاوت است. در واقع علاوه بر مواردی مانند ورزش و تغذیه عوامل دیگری در کم کردن وزن موثرند که انتخابی نیستند. به طور مثال افرادی که دارای کم کاری تیروئید هستند کاهش وزن کم تری دارند. زمینه های ژنتیکی، میزان فعالیت، عادات غذایی و … همگی از عوامل مهم در کاهش وزن هستند. با سیب همراه باشید.

برنامه ورزشی یک هفته برای کاهش 10 کیلو وزن

روز اول

برنامه روز اول را باید با ورزش هوازی شروع کنید. صبح یا عصر یک ساعت ورزش هوازی با سرعت بالا و یا دنبال کردن برنامه ورزشی هوازی باشگاه گزینه مناسبی برای شروع است. برنامه ورزشی این لاغری به گونه ای است که شما یک ساعت ورزش های استقامتی و یا هوازی را انجام می دهید و هر روز بعد از شام نیز باید یک ساعت پیاده روی با سرعت متوسط را داشته باشید.

روز دوم

در روز دوم باید ورزش های مقاومتی کل بدن را انجام دهید. اسکات، دراز و نشست و پرس شانه را تمرین کنید. این تمرین ها باعث می شوند که چند عضله شما با هم درگیر شوند. بعد از صرف شام هم می توانید پیاده روی را در برنامه خود داشته باشید.

برنامه ورزشی یک هفته برای کاهش 10 کیلو وزن

روز سوم

پیاده روی کنید. در روز سوم شما نیازی به باشگاه رفتن و یا انجام ورزش های سخت و طاقت فرسا ندارید. بهتر است در یک مسیر سر بالا پیاده روی کنید تا عضلات بدن و پایین تنه تقویت شوند.

روز چهارم

روز چهارم فرصتی مناسب است تا بتوانید تمرینات مقاومتی را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. ورزش های مقاومتی می تواند باعث شوند ضربان قلب شما بالا باشد و چربی بیشتری بسوزانید.

روز پنجم

برای انجام ورزش های جدید می توانید از ویدئو های آموزشی استفاده کنید. با یک جست و جوی اینترنتی می توانید ورزش های کالری سوز بسیاری را پیدا  کنید که همراهی با آن ها می تواند در کاهش وزن شما بسیار موثر باشد.

روش هایی برای لاغری 10 کیلو در یک هفته

روز ششم

با کم کردن وعده های غذایی بهتر است که در نظر داشته باشید در رژیم شما پروتئین به اندازه کافی استفاده می شود. در این هفته نباید از ورزش های تکراری استفاده کنید و هر بار می توانید از نوعی ورزش جدید و کالری سوز مانند طناب زدن سرعتی استفاده کنید.

روز هفتم

در روز آخر باید ورزشی ترکیبی از ورزش های کالری سوز و تمرین های عضلانی انجام دهید. در روز اخر غذای شما نباید هیچ گونه نمکی داشته باشد.

برنامه ورزشی یک هفته برای کاهش 10 کیلو وزن

روش هایی برای لاغری 10 کیلو در یک هفته

  • رژیم غذایی

اینکه که شما چه وضعیت بدنی دارید و آیا بدن شما پتانسل کم کردن ده کیلو وزن در یک هفته را دارد یا نه بستگی به داشتن یک رژیم غذایی اصولی و مناسب است.

انواعی از رژیم های مختلف مانند رژیم پروتئین، رژیم لوکرب و … وجود دارند که نتایج متفاوتی دارند. مهم ترین اصل در انجام رژیم های غذایی این است که بتواند کالری کمتر اما مناسبی را بدن شما برساند. در این رژیم ها غالبا با حذف کربوهیدرات ها و چربی های مضر می توان علاوه بر کاهش وزن، سلامت بدنی را بدست آورد.

روش هایی برای لاغری 10 کیلو در یک هفته

  • افزایش فعالیت بدنی

تحرک و فعالیت بدنی می تواند شما را تا حد زیادی از سر چربی های زاید بدنی رها کند. فعالیت های بدنی باید چربی سوز و اصولی باشند. افرادی که موفق می شوند در طول دوره های کوتاه وزن بیشتری را کم کنند در کنار رژیم تغذیه ای مناسبی که دارند، تحرک بدنی را نیز در برنامه خود گنجانده اند. حتی با یک پیاده روی معمولی نیز می توانید مقداری از وزن خود را کم کنید. ورزش های هوازی و استقامتی که شما را دچار ضربان قلب می کنند بیشترین تاثیر را در کم کردن وزن شما دارند.

  • جراحی

از  روش هایی که برای کاهش وزن 10 کیلو وجود دارد جراحی های مختلفی به صورت ساکشن یا بایپس کردن معده است. جراحی چاقی انواع مختلفی دارد که  برای انتخاب نوع آن فرد باید مشاوره پزشکی شود.

 

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *