شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 6:17 بعد از ظهر

معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک

با پیشرفت علم و تولید صدها نوع مختلف سرامیک، استفاده از این محصول به‌قدری رواج یافته است که یکی از مهمترین مصالح در ساختمان سازی به شمار می‌رود. از سرامیک در نمای ساختمان و فضای داخلی استفاده می‌شود. با اینکه سرامیک از مزایای بی‌شماری برخوردار است، اما چسباندن سرامیک روی سرامیک مشکلاتی را ایجاد می‌کند که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود. سرامیک طرح سنگ برای دیوار چه مکان هایی مناسب است؟ در سایت سیب بخوانید.

دلایل چسباندن سرامیک روی سرامیک

  • سرامیک کهنه شده باشد
  • قصد تغییر دکوراسیون داخلی خانه را داشته باشیم
  • ترک‌خوردگی و خرابی و شکستن سرامیک
  • رنگ سرامیک تغییر کرده باشد
  • تعویض سرامیک قدیمی و شکسته و نصب مجدد سرامیک فرایند هزینه بر است
  • از جا در آوردن سرامیک نصب شده و نصب سرامیک جدید زمان بر است
  • نیازی به استخدام متخصص ندارد

دلایل چسباندن سرامیک روی سرامیک

معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک چیست؟

چسباندن سرامیک روی سرامیک دارای معایب زیادی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

چسباندن سرامیک روی سرامیک باعث افزایش ارتفاع سطوح می‌شود. اگر از روش چسباندن سرامیک روی سرامیک استفاده کنید باعث افزایش ارتفاع سطوح می‌شود و ممکن است درها دیگر باز و بسته نشوند. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید ابتدا ارتفاع سرامیک را در صورت چسباندن بر روی سرامیک قبلی اندازه بگیرید و در را به کل جابه‌جا کنید، اما باید توجه داشته باشید که این اقدام برای شما هزینه فراوانی به همراه خواهد داشت.

قبل از چسباندن سرامیک روی سرامیک، باید سطح مورد نظر را تراز کنیم، اگر سطح یکنواخت و یکدست نباشد، فضای شما دارای سطوح با ارتفاع متفاوت خواهد بود که ممکن است مانند پله عمل کند و برای ساکنان خطرناک باشد.
اگر سرامیک‌های جدید به سرامیک‌های قدیمی چسبانده شوند، تمام اتصالات باید به خوبی پوشانده شوند، زیرا در صورت وجود فضای باز، پس از مدتی حشرات مانند مورچه‌ها و سوسک‌ها به سرامیک‌های زیری نفوذ کرده و گسترش پیدا می‌کنند که در نهایت مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد می‌کنند.

معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک چیست؟

اگر سطح زیر سرامیک ناهموار باشد، مدت کوتاهی پس از چسباندن سرامیک جدید، آب به زیر سرامیک قدیمی نفوذ پیدا کرده و مشکلاتی مانند کنده شدن سرامیک جدید و پوسیدگی ایجاد می‌کند. در نظر داشته باشید که با نفوذ آب به بیسکوییت سرامیک رویی، عمر آن بسیار کوتاه خواهد شد.
چسباندن سرامیک روی سرامیک تنها در صورتی امکان پذیر است که سرامیک صاف و سالم باشد. اگر سرامیک شکسته یا ترک خورده باشد، بهتر است برای همسطح کردن فضا، سرامیک را عوض کنید و اول یک سرامیک سالم بچسبانید و سپس روی آن سرامیک جدید را متصل کنید. اما اگر تعداد کاشی‌های شکسته و ترک خورده زیاد است، بهتر است تمام سرامیک‌های قدیمی را جدا کنید و سرامیک‌های جدید را جایگزین قبلی‌ها بکنید.
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از روش چسباندن سرامیک روی استفاده نکنید و برای دریافت مشاوره با متخصصان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید تا شما را با روش‌های جایگزین و منطقی‌تر آشنا کنند.

معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک چیست؟

چرا از سرامیک استفاده کنیم؟

مقاومت بالا در برابر آب
سرامیک جایگزین محصولاتی شده‌ است که به راحتی کپک، قارچ و سفیدک می‌زدند و برای سلامتی انسان خطرناک بودند. سرامیک به دلیل جذب بسیار پایین آب در مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام کاربرد فراوانی دارد. سرامیک لعاب‌دار با پوششی مقاوم تا حد بسیار زیادی جذب آب را پایین آورده و باعث افزایش طول عمر پوشش سطوح این مکان‌های خاص می‌شود.

تعمیر و نگهداری راحت و کم هزینه
اگر لکه یا آلودگی روی سرامیک وجود داشته باشد، حتی اگر لک ایجاد شده سخت و قوی باشد، می‌توان آن را به راحتی در کوتاه‌ترین زمان تمیز کرد. سرامیک، به خصوص سرامیک لعاب‌دار، به دلیل ساختار مقاومی که در برابر شرایط دمایی و رطوبت دارد به راحتی ترک نمی‌خورد و دچار شکستگی نمی‌شود در نتیجه نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد.

تنوع بالای سرامیک
بسیاری از کارخانه‌های ایران و خارج از کشور برای تولید سرامیک از جدیدترین تجهیزات و فناوری استفاده می‌کنند. با توجه به محبوبیت سرامیک در دهه گذشته، تنوع در ساخت این محصول به حدی زیاد و در دسترس مصرف کننده است که می‌تواند انواع مختلف سرامیک را از مکان‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مصالح فروشی تهیه کند.

ضد حساسیت
با توجه به اینکه سرامیک به راحتی تمیز می‌شود، امکان وجود گرد و غبار یا خاک روی سطح سرامیک کم است، بنابراین سرامیک ضد حساسیت است.

چرا از سرامیک استفاده کنیم؟

حالا که با معایب این روش آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم، با صرف کمی هزینه بیشتر سرامیک های قبلی را بردارید و سرامیک جدید را به ایده آل ترین شکل ممکن روی سطحی قابل قبول نصب کنید. درصورت وجود هرگونه سوال درخصوص نصب سرامیک می توانید با کارشناسان ما در سیب تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

تکنیک‌های مؤثر برای انتخاب ایده کسب و کار جدید

تکنیک‌های مؤثر برای انتخاب ایده کسب و کار جدید

ایده‌ها، مهم‌ترین قدم در مسیر راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند. برای اینکه بتوانید در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳