یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 10:08 بعد از ظهر

ال اس دی

ال‌اس‌دی به شکل قرص، کپسول یا کپسول‌های ژلاتینی، با نام‌های مستعار مختلف از جمله اسید در بازارها عرضه می‌شود. ال‌اس‌دی مایع به صورت کلی به ندرت یافت می‌شود، اما گاهی اوقات مایع ال‌اس‌دی را در کاغذهای جذب‌کننده مایع ریخته، سپس این کاغذها را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. در برخی موارد این قطعات کاغذی با تصاویر کارتونی یا متونی تزئین شده و به فروش می‌رسند. صرف نظر از شکل ماده مخدر ال اس دی، مصرف آن یک نتیجه یکسان دارد که آن قطع ارتباط مصرف کننده با دنیای واقعی و اسیر شدن در اوهام و خیالات است. مصرف کنندگان ال اس دی این توهمات که گاهی تا ١٢ ساعت به طول می انجامد را سفر می نامند. در صورتی که تجربه آن ها خوب و خوشایند باشد آن را سفر خوب و در صورتی که این سفر ناخوشایند باشد آن را سفر بد و یا زندگی در جهنم می نامند. در این مطلب شما را با ال اس دی آشنا می کنیم. اگر به ال اس دی اعتیاد دارید یا عزیزانتان در دام ال اس دی افتاده اند، در ادامه بهترین کمپ ترک اعتیاد معرفی شده است تا به راحتی بتوانید ترک کنید.

ال اس دی

ال اس دی (LSD) چیست؟

ال اس دی یکی از قوی ترین مواد شیمیایی روانگردان است. ماده اصلی این ماده مخدر اسید لیزرجیک دی اتیل آمید است که از نوعی قارچ به اسم ارگوت به دست می آید و سپس در آزمایشگاه های غیر قانونی و زیر زمینی به کریستال های ال اس دی تبدیل می شود. کریستال ها نیز به راحتی برای مصرف به مایعی بدون بو، بدون رنگ و تلخ مزه تبدیل می شود. ال‌اس‌دی با تاثیر بر سروتونین و دیگر نوروترانسمیترهای مغزی، احساسات، حافظه و تشدید حواس پنجگانه را تغییر می‌دهد. مصرف این ماده ممکن است به تجربه‌های تصویری شگفت‌آور، افکار ذهنی پیچیده، و تغییر در ادراک زمان منجر شود. به طور کلی ال‌اس‌دی یکی از مواد مخدری است که اثرات آن بر فرآیندهای شناختی و احساسات بسیار پیچیده و ناپیش‌بینی است. استفاده ناقص یا نادرست از این ماده ممکن است منجر به تجربه‌های منفی و مشکلات سلامتی شود، به همین دلیل اطلاعات دقیق و آگاهانه درباره ال‌اس‌دی و اثرات آن بسیار اهمیت دارد.

ال اس دی (LSD) چیست؟

علائم اعتیاد به ال اس دی

به طور کلی تاثیراتی که مصرف ال اس دی بر انسان می گذارد غیر قابل پیش بینی است. این عوارض بسته به میزان مصرف، شخصیت فرد، حالت روحی او در زمان مصرف و شرایط محیطی وی تغییر می کند. حالت های فرد پس از هر بار مصرف مانند تاس انداختن است. هر تجربه مصرف اینگونه مواد می تواند بسیار خوب و لذت بخش و یا بسیار بد و وحشتناک باشد. به طور معمول اولین نشانه های مصرف ال اس دی حدودا ٣٠ الی ٩٠ دقیقه پس از مصرف ظاهر می شود. در این مرحله معمولا مردمک چشم گشاد شده و دمای بدن فرد به شدت بالا یا پایین می رود. افزایش ضربان قلب، فشار خون و عرق کردن و لرزیدن نیز از جمله نشانه های مصرف این گونه مواد است.

افرادی که ال اس دی مصرف می کنند، معمولا اشتهای خود را از دست می دهند و بی خواب می شوند و یا مداوم دهانشان خشک می شود، همچنین درک بصری فرد دچار تغییر شده و ممکن است اطراف خود را به یک رنگ بخصوص مشاهده کند. تغییرات شدید رفتاری و شخصیتی نیز از جمله عوارض رایج است. با این حال مهمترین عارضه ای که فرد مصرف کننده آن دچار می شود عدم توانایی تشخیص واقعیت و حقیقت است در زمان مصرف است. برخی از مصرف کنندگان ال اس دی پس از مصرف دچار لذت شدیدی می شوند که باعث می شود زندگی روزمره خود را رها کرده و دائما به دنبال مصرف مواد و تکرار چنین تجربیاتی باشند. برخی نیز پس از مصرف به احساسات عجیب و غریب، ترس و وحشت زیاد و احساس مرگ دچار می شوند ولی هنگامی که این تجربه آغاز می شود هیچ راهی برای متوقف کردن آن و بازگشت به حالت عادی وجود ندارد و آن ها ممکن است تا ١٢ ساعت نیز در چنین حالتی به سر ببرند. برخی از افراد هیچگاه از تجربه سفر بد خود رها نشده و تا آخر عمر عوارض مصرف این نوع ماده مخدر را تجربه می کنند.

در صورتی که مصرف ال اس دی بسیار زیاد باشد فرد دچار هذیان گویی و توهم بصری می شود. زمان، اندازه ها و تصور فرد از خودش دچار تغییر می شود. اشیاء به حرکت در آمده و رنگ ها و صداها حالتی غیر عادی به خود می گیرند. در چنین شرایطی حتی یک احساس لمس کردن ساده نیز می تواند احساساتی عجیب و یا ترسناک با خود به همراه داشته باشد. توهم ناشی از مصرف ال اس دی به گونه ای است که فرد دچار روی هم افتادگی احساسات می شود، به گونه ای که ممکن است بعضی از رنگ ها را شنیده و یا صداها را مشاهده نماید. این گونه احساسات بسیار شدید بوده و ممکن است باعث ترس و وحشت فرد شود.

افرادی که به طور مداوم از این ماده استفاده می کنند، به تریج نسبت به آن مقاوم شده و مجبور می شوند برای تجربه احساسات قبلی، مقدار بیشتری از این ماده را مصرف کنند. این چرخه مصرف، رفته رفته باعث پیشرفت و گسترش بیماری اعتیاد شده و فرد را به مصرف این ماده معتاد می کند.  بستری ترک اعتیاد نگین شرایطی و متدی را قرار داده است تا در سریع ترین زمان از شر این ماده خطرناک رها شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه کنید. کادر درمان این مرکز از بهترین متخصصان و مشاوران تشکیل شده است. با بهترین کادر تخصصی، مصرف ال اس دی را کاهش و در نهایت ترک کنید.

مطلب پیشنهادی

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک اختلال کوچک در غده تیروئید آثار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *