جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 6:19 بعد از ظهر

داخل رنگ مو چی بریزم

 

رنگ کردن مو در خانه یکی از پرطرفدارترین روش های زیبایی برای خانم ها به شمار می رود. خانم ها در زمان قدیم از مواد طبیعی همچون فندق سوخته، گردو، حنا و … برای پوشش موهای طبیعی یا سفید خود استفاده می کردند. البته این مواد طبیعی علاوه بر زیبایی، موهای بانوان را به طور معجزه آسایی تقویت می نمودند. ولی امروزه تنوع رنگ های شیمیایی به قدری زیاد شده و استفاده از آنها در خانه بسیار آسان است که جایگزین مناسب و به صرفه ای برای مواد طبیعی محسوب می شود.

12 نکته طلایی برای فرمول رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه توسط افراد غیر حرفه ای می تواند نارضایتی فرد را در برداشته باشد. همچنین به دلیل افزایش هزینه زندگی بانوان کماکان به رنگ کردن مو در منزل روی می آورند. پس برای نتیجه دهی بیشتر باید به یکسری نکات توجه کرد که به شرح زیر است:

  • شستن موها قبل از رنگ کردن

قبل از رنگ کردن مو در خانه باید از تمیزی آنها اطمینان پیدا کرد. زیرا رنگ به خوبی روی موهای شما می نشیند. پس یک الی دو روز پیش از انجام پروسه رنگ بهتر است موهای خود را شست و شو دهید.

  • انتخاب رنگ موی مورد علاقه

اگر برای اولین بار قصد رنگ کردن مو در خانه را دارید باید از رنگ موی یک الی دو درجه روشن تر از موهای خود استفاده کنید.

  • شناخت درجه بندی رنگ ها

درجه بندی برای رنگ کردن مو در خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا رنگ موها از درجه 1 تا 10 شروع می شوند که شماره 1 تیره ترین رنگ ها و شماره 10 روشن ترین رنگ ها را در بر می گیرند.

  • شناخت خنثی کننده رنگ مو

قبل از رنگ کردن مو در خانه باید از چرخه رنگ ها شناخت کافی داشته باشید. برای مثال اگر موی سر شما تناژ زرد دارد برای خنثی کردن آن رنگ بنفش روبه روی این تناژ قرار گرفته است.

  • توجه به شماره اکسیدان

اکسیدان در واقع یک تسریع کننده برای باز شدن رنگ مو محسوب می شود. پس اکسیدان با افزایش Vol نقش بسزایی در روشن کردن مو را دارد. بنابراین اکسیدان با Vol 10 به صورت جزئی می تواند رنگ را باز کند. همچنین اکسیدان Vol 20 قدرت روشن کنندگی و باز کنندگی بالایی دارد.

  • انتخاب ظرف مناسب برای مخلوط کردن رنگ مو

جهت مخلوط کردن رنگ مو در خانه به یک قلمو و ظرف پلاستیکی نیاز است. پس اکسیدان و رنگ مو را داخل ظرف ریخته و با یک برس آنقدر هم بزنید تا به یک ترکیب یکدست برسید. همچنین مقدار ترکیب رنگ مو باید برای موی سر کافی باشد. زیرا مخلوط رنگ و اکسیدان در مرحله بعد امکان دارد مو را دو رنگ نشان دهد.

  • استفاده از قیچی برای موخوره گیری

یکی از نکات کلیدی پیش از رنگ کردن مو در خانه جهت نتیجه گیری سریعتر این است که پروسه موخوره گیری را انجام داد. زیرا موهای شکننده و خشک قادر به جذب رنگ نبوده و و بعد از اتمام رنگ کدر به نظر می رسند. پس قبل از رنگ کردن باید نوک موها را با قیچی کوتاه کرد تا آسیب دیدگی و خشکی مو از بین برود.

  • پوشاندن سفیدی مو

یکی از مشکلات اصلی رنگ کردن مو در خانه به پوشاندن سفیدی آنها باز می گردد. زیرا موهای خاکستری اطراف شقیقه کلفت و زبر بوده که در برابر رنگ بسیار مقاوم هستند. پس قبل از رنگ کردن موهای سفید بهتر است آنها را با نرم کننده شست و شو داده تا لایه های کوتیکول بهتر رنگ را جذب نمایند.

  • رنگ کردن مو از ریشه یا انتها

قبل از آغاز پروسه رنگ کردن مو در خانه بهتر است با یک حوله تمیز اطراف گردن را پوشاند تا از ریختن رنگ روی لباس و پوست صورت یا گردن پیشگیری شود. همچنین اطراف صورت و گوش را با کرم یا وازلین چرب کنید تا از سوزش و التهاب پوستی جلوگیری نمایید. سپس برای رنگ کردن باید از پخش انتهایی مو شروع کرد و با گذشت ده دقیقه نوبت به رنگ کردن ریشه مو می رسد.

  • استفاده از کلاه یکبار مصرف

بعد از اتمام پروسه رنگ بهتر است با کلاه یکبار مصرف موها را پوشش داد. زیرا این کلاه مانع ریختن رنگ مو روی صورت، گردن و لباس می شود.

  • استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

اگر از نرم کننده ها و شامپوهای مختص به موهای رنگ شده استفاده شود، بدون شک ماندگاری مو در دراز مدت افزایش می یابد.

آبکشی مو

به محض اتمام زمان لازم برای رنگ کردن مو، باید سر را با آب ولرم یا سرد آبکشی کرد. زیرا این روش ریزش موها را کاهش می دهد.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *