یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 6:50 بعد از ظهر

مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان مانند دیگر کشورهای اروپا مزایا و معایب مختص به خود را دارد. یکی از کشورهای بزرگ با مساحت 93000 متر مربع در اروپای مرکزی همان مجارستان می باشد. البته مهاجرت به این کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، تابعیت، ازدواج و پناهندگی امکان پذیر است. مجارستان عضو اتحادیه اروپا و دارای ویزای شنگن نیز است. ولی تمام راه های مهاجرت به این کشور علاوه بر مزایا از معایبی نیز برخوردار بوده که بایستی به بررسی آن ها پرداخت.

مشکلات زندگی در مجارستان

در چند سال اخیر مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت در این کشور افزایش یافته است همچنین زمانی که متقاضی قصد مهاجرت به هر کشوری دارد باید علاوه بر نکات مثبت از مشکلات زندگی در آن کشور مطلع گردد. بنابراین مهم ترین مواردی که با مشکلات زندگی در مجارستان ارتباط مستقیم دارند به شرح زیر هستند:

مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان

زبان مجارستانی

یکی از کلیدی ترین و بزرگترین مشکلات مهاجرت به مجارستان و زندگی در آن به فهمیدن و فراگیری زبان رسمی این کشور مرتبط است.  زیرا به غیر شهر بوداپست، دیگر شهرهای مجارستان به زبان انگلیسی یا آلمانی تسلط نداشته و حتی در بیمارستان ها یک پزشک مسلط به زبان انگلیسی موجود نیست. همچنین یادگیری زبان مجارستان تقریبا مشکل بوده و اکثر جامعه توریستی این کشور را آلمانی زبانی ها هستند. پس افرادی که در خارج شهر بوداپست سکونت دارند، باید کمی زبان مجاری یا آلمانی بلد باشند. البته یادگیری زبان مجاری در ایران دور از دسترس و مشکل بوده و دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی در محیط دانشگاه مشکلی نخواهند داشت.

مالیات سنگین از مشکلات زندگی در مجارستان

درصد مالیات بالا یکی دیگر از مشکلات بزرگ مهاجرت به انگلستان و زندگی در این کشور است. زیرا این کشور بعد از هند بیشترین سطح مالیات بر ارزش افزوده حدود 27% در سرتاسر جهان را دارد.همچنین 15% مالیات بر درآمد داشته و با وجود هزینه کم برای زندگی و تحصیل، هزینه زندگی برای هر فرد در طول ماه حدود 400 الی 700 یورو می باشد. پس درصد مالیات بالا بدون شک شرایط زندگی را سخت می کند.

مشکلات زندگی در مجارستان

آب و هوا از دیگر مشکلات زندگی در مجارستان

عدم ثبات شرایط جوی از دیگر مشکلات مهاجرت به مجارستان و زندگی در این شهر بوده که تشخیص آب و هوای در اکثر روزها خیلی دشوار و برخی مواقع غیر ممکن می باشد. برای مثل به احتمال زیاد اول روز با گرمای زیاد شروع شده و ناگهان سرما و بارش باران روز را به پایان می رساند. پس همین غیر قابل پیش بینی شرایط جوی مشکلات متعددی را برای شهروندان و ساکنین این کشور ایجاد می نماید.

فرهنگ زیستی از مشکلات زندگی در مجارستان

سبک زندگی در مجارستان به گونه است که اکثر افراد جامعه به گردش های شبانه و شب زنده داری علاقه زیادی دارند. پس فرهنگ زیستی به عنوان یکی از مشکلات زندگی و مهاجرت به مجارستان به شمار می رود. بنابراین افرادی که به دنبال آرامش و سکوت مطلق در ساعات انتهایی روز هستند باید مهاجرت به کشور مجارستان را لغو نمایند.زیرا اکثر شهروندان این کشور زندگی پرمشغله ای داشته و اکثر نیروهای کار جهت تامین نیازهای مالی خود تا پاسی از شب در اداره ها می مانند. البته دانشجویان بین المللی با وجود تخصص در یک زمینه مختص به تحصیل خود خیلی راحت می توانند کار پیدا کنند.

امنیت در کشور مجارستان

امنیت در کشور مجارستان

امنیت یکی از مشکلات اصلی مهاجرت به مجارستان و زندگی در این کشور است. زیرا درصد بالایی از سرقت های انجام شده در مجارستان توسط افراد خارجی صورت می گیرد. همچنین بیشتر افراد خارجی در خیابان های  شهرهای این کشور به صورت گروهی در رفت و آمد هستند. البته هزینه های پایین زندگی و بازار کار مناسب در این کشور یکی از دلایل اصلی مهاجرت بوده که اکثر متقاضیان مهاجر به همین دلیل به کشور مجارستان سفر می کنند. پس از هر قشر و فرهنگی وارد این کشور شده و تامین امنیت عمومی را با مشکل مواجه می نماید. همچنین وجود بروکراسی در ادارات از امنیت این کشور کاسته و مردم برای پیگیری پرونده های خود باید زمان زیادی تلف نمایند.

مزایای مهاجرت به مجارستان

یکی از مزایای مهاجرت به مجارستان این است که در مرکز اروپا واقع شده و با دیگر کشورهای اروپایی در حال رشد و پیشرفت می باشد. همچنین از لحاظ اقلیمی دارای طبیعتی سرسبز و زیبا بوده که شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ، دشت های سرسبز و رودخانه ها را به وجود آورده است. شرایط جوی این کشور شباهت زیادی به آب و هوای کوهستانی منطقه غرب دارد. سیستم جابجایی یا حمل و نقل آن همچون اتوبوس، قطار شهری و … بسیار به صرفه و مناسب است. شرایط تحصیلی در سطح کشورهای پیشرفته اروپا و تدریس در دانشگاه ها و مدارس به زبان آلمانی و انگلیسی از دیگر مزایای مهاجرت به کشور مجارستان است. اقامت و هزینه زندگی در این کشور خیلی کم بوده و درصد مالیات پایین است.

مزایای مهاجرت به مجارستان

معایب مهاجرت به مجارستان

یکی از معایب بارز مهاجرت به مجارستان این است که امکانات پیشرفته در پایتخت این کشور می باشد. پس با افزایش فاصله از پایتخت، دسترسی به سیستم حمل و نقل کاهش می یابد. همچنین به غیر از بوداپست، بیشتر مردم به زبان محلی مجاری صحبت کرده و زبان آلمانی و انگلیسی رواج چندانی ندارد. از دیگر معایب مهاجرت به کشور یونان، هزینه تحصیل بالا در مدارس بین المللی است که به زبان های آلمانی یا انگلیسی تدریس می کنند. بنابراین برای عضویت در مدارس دولتی باید بر زبان مجاری تسلط داشت.

پیشنهاد کارشناسان سیب به شما این است که قبل از گرفتن تصمیم قطعی خود اول با یک وکیل یا مشاور مهاجرت، مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *