یکشنبه , 18 شهریور 1403 - 5:24 قبل از ظهر

شماره اکسیدان برای موی سفید

موهای سفید به دلیل زبری و ضخامت بالایی که دارند رنگ پذیری بسیار پایینی دارند. بنابراین قبل از اینکه موهای سفید خود را رنگ کنید باید با روش‌های مناسب سفیدی آن ها را بگیرید و ضخامت و زبری موها را از بین ببرید. مناسب ترین شماره اکسیدان برای موی سفید اکسیدان شماره ۹ است. قبل از اینکه شما موهای سفید خود را رنگ آمیزی کنید بهتر است که با استفاده از یک شانه و دمای مناسب سشوار موهای خود را شانه بزنید. این مسئله باعث می‌ شود تا ظاهر موها مرتب شده و حالت نرم تری به خود بگیرد. سپس به سراغ اکسیدان بروید. ما در ادامه این مقاله مراحل رنگ کردن موهای سفید با اکسیدان را برای شما توضیح داده ایم. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

برای موهای سفید از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم

برای اینکه سفیدی موهای خود را بگیرید در ابتدا با استفاده از اکسیدان شماره ۹ به صورت کامل موهای خود را بپوشانید. پس از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با یک پنبه و یک دستمال کاغذی رطوبت اکسیدان را از روی موهای خود پاک کنید. سپس اکسیدان شماره ۶ را نیز روی آن استفاده کنید. در نهایت شما می توانید پس از گذشت مدت زمان حدود ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

برای موهای سفید از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم

بهتر است که به هیچ عنوان برای شستشو از شامپو استفاده نکنید و پس از اینکه موهای خود را با آب ولرم شستشو داده و با حوله خشک کردید سر خود را زیر آب سرد بگیرید. بعد از آن موهای خود را خشک کنید و از رنگ موی مورد علاقه خود روی موی سفید استفاده کنید. استفاده از اکسیدان قبل از رنگ آمیزی باعث میشود تا رنگ مو بهتر جذب موهای شما شود و حالت زیباتری پیدا کند. زیرا اکسیدان فولیکول های مو را تحریک کرده و باعث رنگ پذیری بیشتر مو می شود. این در صورتی است که موهای سفید به دلیل زبر و شکننده بودن و همچنین به دلیل ضخیم بودن ممکن است رنگ پذیری مناسبی نداشته باشند و تلاش شما برای رنگ زدن آن ها به هدر برود.

پس از اینکه موهای خود را با آب سرد شستشو دادید می توانید رنگ مورد نظر خود را استفاده کنید. اما بهتر است بدانید رنگ کردن موهای سفید کمی با موهای معمولی متفاوت است. شما بهتر است یک مایع مخلوط غلیظ از اکسیدان و رنگ آماده کنید. در صورتی که قصد دارید موهای شما کمی روشن‌ تر شوند بهتر است از کسیدان ۹ و در غیر این صورت از اکسیدان ۶ استفاده کنید.

برای موهای سفید از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم

روی موی سفید چه رنگ هایی می توان گذاشت؟

رنگ هایی که شما می توانید بر روی موهای سفید خود قرار دهید شامل رنگ های فندقی، شکلاتی، قهوه ای، خرمایی، دودی و زیتونی هستند. البته رنگ های فانتزی نیز روی موی سفید بسیار جذاب به نظر می رسند. نکته مهمی که باید حتما در زمینه رنگ امیزی موهای سفید به خاطر داشته باشید این است که نباید تناژ رنگ شما رو به قرمز و نارنجی برود. در صورتی که رنگ موی شما حالت نارنجی پیدا کند قطعا جلوه بسیار زشتی به موهای سفید شما خواهد بخشید. یک نکته مهم دیگر که در زمینه نگهداری مو بعد از رنگ آمیزی باید بدانید نحوه شستشوی موها از پس از رنگ آمیزی است.

بعد از اتمام رنگ امیزی موها را فقط با آب ولرم بشویید و پس از آن از یک ماسک مو استفاده کنید. به دلیل اینکه موهای سفید بسیار زبر و شکننده هستند باید مراقبت ها را بسیار جدی بگیرید و حتما از شامپو های تثبیت کننده رنگ مو و شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. همچنین روغن تراپی و استفاده از ماسک مو بعد از استحمام نیز توصیه می شود. در نهایت به خاطر داشته باشید که اگر در زمینه رنگ کردن موها تجربه کافی ندارید بهتر است که این مسئله را به یک فرد با تجربه و آرایشگر خوب بسپارید. در غیر این صورت ممکن است موهای شما ظاهر زشتی پیدا کنند.

روی موی سفید چه رنگ هایی می توان گذاشت؟

همچنین حتما دقت داشته باشید که از رنگ موهای با کیفیت و در برندهای معتبر استفاده کنید تا هم ماندگاری و دوام و زیبایی آن ها حفظ شود و هم باعث آسیب رساندن به موی سرشما نشوند. اگر که موهای شما به صورت ارثی و در جوانی سفید شده اند؛ رنگ های فانتزی می ‌توانند بسیار جذاب باشند. رنگ های فانتزی برای سنین پایین تر و خانم ‌های جوان مناسب هستند. اما اگر شما به عنوان یک خانم میانسال قصد رنگ کردن موهای خود را دارید بهتر است از این رنگ ها چشم پوشی کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *